Małże z Odry ?

1. Data: 2011-05-27 15:56:17

Temat: Małże z Odry ?
Od: Arkady <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Po ostatnim wypadzie nad Odre zauwazylem ze szczezuja pospolita
obrodzila. Ktos testowal jak ona smakuje bo woda w odrze wiadomo jak
wyglada.

2. Data: 2011-05-27 18:30:46

Temat: Re: Małże z Odry ?
Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-27 17:56, Arkady pisze:
> Po ostatnim wypadzie nad Odre zauwazylem ze szczezuja pospolita
> obrodzila. Ktos testowal jak ona smakuje bo woda w odrze wiadomo jak
> wyglada.

Ja mam daleko, wiec nie wiem. Jesli nie za dobrze - idz do makro lub
supermarketu i kup sobie tam. Malze sa naturalnymi filtrami, wiec
jakiekolwiek zanieczyszczenia wystepujace w wodzie w pierwszej
kolejnosci beda w malzach.

3. Data: 2011-05-27 18:53:55

Od: Arkady <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-27 20:30, Robson pisze:

> [...]
> supermarketu i kup sobie tam. Malze sa naturalnymi filtrami, wiec
> jakiekolwiek zanieczyszczenia wystepujace w wodzie w pierwszej

W Tesco albo innym baraku za kilka malzy trzeba zabulic 30-40zl z odry
mam za darmo, dodam ze rybki sa z odry smaczne po powodziach woda sie
bardzo przeczyscila.

4. Data: 2011-05-28 11:00:41

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-27 20:53, Arkady pisze:

> W Tesco albo innym baraku za kilka malzy trzeba zabulic 30-40zl z odry
> mam za darmo, dodam ze rybki sa z odry smaczne po powodziach woda sie
> bardzo przeczyscila.

Skoro rybki dobre, to czemu się o małże martwisz? Wypróbuj.

Ewa

5. Data: 2011-05-28 12:32:12

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-28 13:00, medea pisze:

> Skoro rybki dobre, to czemu się o małże martwisz? Wypróbuj.

O, o, wyprobuj, i daj znac. Jak w ciagu 2 tygodni nic nie napiszesz, to
bedziemy wiedziec .... jakie sa malze w Odrze ;)

6. Data: 2011-05-30 06:05:17

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arkady" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

> W Tesco albo innym baraku za kilka malzy trzeba zabulic 30-40zl z odry mam
> za darmo, dodam ze rybki sa z odry smaczne po powodziach woda sie bardzo
> przeczyscila.

Po powodziach sie "przeczyscila" ?
Coz, gratulacje. szczegolnie ze do rzek splynely wszelkie zanieczyszczenia z
wysypisk smieci, cmentarzy itd.
A rybi swietnie przyswajaja tego typu zanieczyszczenia :-)
Malze jeszcze lepiej :-)
SMACZNEGO :-)

7. Data: 2011-05-30 09:00:40

Od: Arkady <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-30 08:05, Misiek pisze:

> [...]
> zanieczyszczenia z wysypisk smieci, cmentarzy itd.
> A rybi swietnie przyswajaja tego typu zanieczyszczenia :-)

Wlasnie sie przeczyscila przed powodzia ryby nie nadawaly sie do
jedzenia bo smierdzialy Fenolem, od tamtego czasu minelo kilka lat i
rybki mozna jesc nie smirdza chemia.

8. Data: 2011-05-30 09:48:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 May 2011 11:00:40 +0200, Arkady napisał(a):

> Wlasnie sie przeczyscila przed powodzia ryby nie nadawaly sie do
> jedzenia bo smierdzialy Fenolem, od tamtego czasu minelo kilka lat i
> rybki mozna jesc nie smirdza chemia.

Jeść bo nie śmierdzą? - hiszpańskie ogórki skażone bakterią E.coli też nie
śmierdzą. Są ofiary smiertelne. Smacznego.
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

9. Data: 2011-05-30 17:28:31

Od: Jura <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-30 11:00, Arkady pisze:

> Wlasnie sie przeczyscila przed powodzia ryby nie nadawaly sie do
> jedzenia bo smierdzialy Fenolem, od tamtego czasu minelo kilka lat i
> rybki mozna jesc nie smirdza chemia.

Nie śmierdzą? fajna wytyczna toksyczności!

A czy zdajesz sobie sprawę, że większa część trucizn to związkio
niewyczuwalnym smaku i zapachu?

Kiedyś na Bytomskich osadnikach wody kopalnianej miałem przyjemność
pobierać próbki wody i oznaczać w nich stężenie metali ciężkich.

Masakra!
Istniał tam wręcz cały przemysł rybacki.

A gdy jakiegoś rybaka z synkiem zagadnąłem, że pewnie te ryby wyrzucają
to usłyszałem "żeś gupi chyba, ej!".
Od lat cała rodzina je wcina i żyją.

Synkowi już było ołowicę na zębach widać :-(

Nie próbuj jadać tych szczeżuji

One filtrują wodę i nieco w nich zostaje "dobrego"
--
Jura

10. Data: 2011-05-31 06:35:07

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeść bo nie śmierdzą? - hiszpańskie ogórki skażone bakterią E.coli też nie
> śmierdzą. Są ofiary smiertelne. Smacznego.

szczególnie złośliwy szczep bakterii EHEC.
Mikrobiolodzy z Hamburskiego Instytutu Higieny wykryli EHEC, czyli jeden ze
szczepów pałeczki okrężnicy, Escherichia coli,

sama bakteria e-coli nie jest tak szkodliwa, wystepuje miedzy innymi w kale
ludzkim.
Pałeczka okrężnicy (łac. Escherichia coli) - Gram-ujemna bakteria należąca
do rodziny Enterobacteriaceae. Wchodzi w skład fizjologicznej flory
bakteryjnej jelita grubego człowieka oraz zwierząt stałocieplnych. W jelicie
ta symbiotyczna bakteria spełnia pożyteczną rolę, uczestnicząc w rozkładzie
pokarmu, a także przyczyniając się do produkcji witamin z grupy B i K. Nazwa
bakterii pochodzi od nazwiska jej odkrywcy, austriackiego pediatry i
bakteriologa Theodora Eschericha.

Czynniki zjadliwości Escherichia coli dotyczą głównie ich zdolności do
przylegania i adhezji do nabłonka przewodu pokarmowego oraz wytwarzania
toksyn przez niektóre szczepy. Adhezji sprzyjają fimbrie, z czego
najgroźniejsze są typy I oraz P (powinowactwo do dróg moczowych) i typu S
(powinowactwo do naczyń mózgowych) Innym czynnikiem zjadliwości jest otoczka
o właściwościach antyfagocytarnych, zwana antygenem K, adhezyny CEA,
endotoksyna (LPS) oraz ?-hemolizyny. Niektóre szczepy wytwarzają egzotoksyny
oraz toksynę typu Shiga. Szczepy hemolityczne bakterii są bardziej
chorobotwórcze niż szczepy niehemolityczne. Hemolizyna ma bowiem właściwości
toksyny o działaniu nie tylko hemolitycznym, ale także dermonekrotycznym i
koagulującym plazmę.

Bakterie E. coli, które są nieszkodliwe w jelicie, mogą powodować schorzenia
innych układów:

1.. Gdy dostaną się do układu moczowego, powodują zakażenia układu
moczowego. Są najczęstszą przyczyną zakażeń (60-80%) dróg moczowych.
Czynnikiem sprzyjającym jest cewnikowanie - około 80% cewnikowanych mężczyzn
i 30% kobiet ma bakteriurię.
2.. Są drugim czynnikiem etiologicznym, po Streptococcus agalactiae,
zapalenia opon mózgowych u noworodków.
3.. Niektóre szczepy E.coli produkujące egzotoksynę czasem powodują
zatrucia pokarmowe najczęściej spowodowane spożyciem zakażonego pokarmu.
Przebieg schorzenia ma różne nasilenie, czasem może być bardzo groźne, ale w
większości objawy nie są ciężkie. Szczególnie ciężkie objawy powoduje szczep
E. coli O157:H7, który może doprowadzić do zespołu hemolityczo-mocznicowego.
1.. szczepy enterotoksyczne (wywołują biegunki choleropodobne)
2.. szczepy enteropatogenne (wywołują zakażenia w jamie brzusznej)
3.. szczepy enteroinwazyjne (wywołują biegunki czerwonkopodobne)
4.. szczepy enteroagregacyjne (wywołują wodniste biegunki, zwłaszcza u
dzieci)
5.. szczepy werotoksyczne (wywołują krwotoczne zapalenie jelit, a w
następstwie zespół mocznicowo-hemolityczny i zakrzepicę małopłytkową
4.. Ropnie narządowe - poprzez uszkodzenie ściany przewodu pokarmowego do
jamy brzusznej (spowodowane np. nadżerkami, radioterapią lub chemioterapią).
Rozwój bakterii E. coli powoduje ciężkie schorzenie zapalenie otrzewnej
(łac. peritonitis). Często powikłaniem zapalenia otrzewnej może być
posocznica i wstrząs endotoksyczny (sepsa).
5.. Zakażenia pooperacyjne.
6.. Szpitalne zapalenia płuc.
7.. Sepsa - E.coli jest najczęstszą pałeczką Gramm (-) powodującą sepsę.

JAKZE MILO SLYSZEC...
Czy woda filtrowana jest zanieczyszczona?
"razowa" mąka, "razowy" chleb?
Szparagi
Zapiekanki - przepisy