Mam działkę

1. Data: 2002-02-14 18:46:24

Temat: Mam działkę
Od: "Krzysiek" <m...@p...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostałem posiadaczem działki.
Kiedyś, jak byłem mały, pomagałem w jej utrzymaniu. Dużo pracy mało efektów.
Dziś czas na radę od fachowców.
Więc zaczynam:

Mam las sosnowy (samosiejka 1000 m2) tak bardo gęsty że światło słoneczne z
trudem dociera do ziemi. Jest tam wilgotno, trawy brak lub bardzo wysoka, bo
rodzice kiedyś zasiali trawę w lesie.Oczywiście młode drzewka od 10 lat
ledwo zyskały parę cm.
1. Czy mogę bezkarnie wykarczować połowę lasu w akcie notarialnym jest
napisane ze jest to pastwisko a nie las?
2. Jak najoptymalniej wykarczować las (zrobić prześwit) i jednocześnie
pozbyć się robactwa i powrócić do naturalnego podłoża?

Za wszelkie rady i sugestie z góry dziękuję
Krzysiek

2. Data: 2002-02-16 21:41:21

Temat: Re: Mam działkę
Od: Michał Wasiak <m...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sam wolałbym przeczytać fachową opinię, ale skoro nikt się nie
kwapi...

On Thu, 14 Feb 2002 19:46:24 +0100, "Krzysiek"
<m...@p...sos.com.pl> wrote:

> [...]
>1. Czy mogę bezkarnie wykarczować połowę lasu w akcie notarialnym jest
>napisane ze jest to pastwisko a nie las?

Kiedyś (pewnie nadal) nie wolno było bez zezwolenia wycinać drzew o
obwodzi większym niż ileśtam. W Twoim przypadku pewnie możesz wyciąć
co Ci się podoba.

>2. Jak najoptymalniej wykarczować las (zrobić prześwit) i jednocześnie
>pozbyć się robactwa i powrócić do naturalnego podłoża?

Dość radykalnie. Co rozumiesz przez naturalne podłoże? Naturalne w
lesie sosnowym, czy naturalne w tej strefie klimatycznej? W silnie
prześwietlonym lesie sosnowym będzie chciała rosnąć trawa. Możesz
posadzić tam borówki lub jagody. Prawdopodobnie chętnie się
rozkrzewią.

--
Michał Wasiak

3. Data: 2002-02-16 23:50:30

Od: "Jan" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Wasiak" <m...@c...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Akt notarialny nie ma tu znaczenia. Skontaktuj się z Gminą, Wydziałem (lub
stanowiskiem ds) Ochrony Środowiska. Jeżeli twoja działka została
zakwalifikowana jako las, to nie możesz wycinać drzew bez zezwolenia. Jeśli
jest to traktowane jako zadrzewienie, to możesz do pewnego wieku (średnicy)

Pytanie jest mało jasne (nie rozumiem o co Ci chodzi). Zupełnie nie wiem o
jakie "robactwo" chodzi. Jeśli drzewka są cienkie, to najlepiej wycinać je
urządzeniem nazywanym wycinarką (silnik z wysięgnikiem i tarczą). Można
wtedy ścinać nisko, nie zostają wysokie pieńki. Nie wiem gdzie ten lasek
jest, ale uważaj z przerzedzaniem, powinien to zaplanować fachowiec.
Skontaktuj się z najbliższym leśniczym.
Lasowy

4. Data: 2002-02-17 09:56:19

Od: "Krzysiek" <m...@p...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi oto, że na działce mam pełno komarów a ściółka nawet w
najupalniejsze lato jest zawsze wilgotna.

Zeszłego lata miejscami trawa sięgała mi do pasa a ja mam 196 cm wzrostu !!!

Chciałem pojechać z 8 miesięcznym dzieckiem na świeże powietrze ale pomimo
zabezpieczenia wózka chciałem przerzedzić to rojowisko komarów, muszek i
czegoś jeszcze na czym się kompletnie nie znam.

Kasper

6122791 ICQ
2846053 GG

5. Data: 2002-02-17 12:34:05

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Krzysiek" napisał:

> [...]
> zabezpieczenia wózka chciałem przerzedzić to rojowisko komarów, muszek i
> czegoś jeszcze na czym się kompletnie nie znam.

Są metody, którymi można zniszczyć komary, a okolicę z bujną roślinnością
przekształcić w pustynię. Ale z autopsji (własnego doświadczenia) wiem, że
na Sacharze bardzo dokuczają chmary much, a wkoło jak okiem sięgnąć ani
jednej trawki nie uświadczysz.

> Zeszłego lata miejscami trawa sięgała mi do pasa a ja mam 196 cm wzrostu
!!!

Wydaje mi się, że jest to powód do zadowolenia, a nie do zmartwienia.

Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski
http://ogrody.agrosan.pl/ciecinski/
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/jan_ciecinski.ht

6. Data: 2002-02-17 13:33:28

Temat: Re: Mam działkę - dla jana
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan P. Cieciński " <j...@c...pl> napisał w wiadomości

> !!!
> >
> Wydaje mi się, że jest to powód do zadowolenia, a nie do zmartwienia.

jesli piszesz o powodach do zadowolenia - i myslisz o swoich 196 cm, to
powiedz, gdzie kupujesz dla siebie spodnie!!!
bo ja mam 198 i we wszystkich sklepach mi mowia, ze om sie NIE OPLACA szyc
dla takich jak my!
ja nosze jeansy na ogol i do nieprzytomnosci mnie w...ia, jak pytam czy sa
spodnie o dlugosci 36, a pani mi mowi - nie, nie ma o dlugosci 36, ale SA o
dlugosci 34!!

przepraszam za watek nie do konca dotyczacy ogrodow.
wojtek Pa

7. Data: 2002-02-17 17:46:48

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" napisał:
> jesli piszesz o powodach do zadowolenia - i myslisz o swoich 196 cm, to
> powiedz, gdzie kupujesz dla siebie spodnie!!!

Wynikło nieporozumienie, ja cytując to zdanie miałem na myśli bujnie rosnącą
trawę, bo wzrostu mam zaledwie 173 cm.

Przepraszam za OT, ale wysłałem tą wiadomość na priv i nie doszła (wróciła z
powrotem).

8. Data: 2002-02-17 17:53:44

Od: "Jan" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek" <m...@p...sos.com.pl> napisał w wiadomości
> Chodzi mi oto, że na działce mam pełno komarów a ściółka nawet w
> najupalniejsze lato jest zawsze wilgotna.

Komary nie maja nic wspólnego z twoimi drzewami. Musisz mieć w pobliżu jakiś
zbiornik wody, w którym się rozmnażają. Wycięcie nawet wszystkich drzew
zupełnie nic nie da. W zeszłym roku była plaga MESZEK. To taka malutka
muszka, która w grupie potrafi zabić krowę (np.). Jest ich ogromna ilość na
północy Szwecji i na Syberii. Ochrona tylko osobista, różnego rodzaju
odstraszacze. Ja na komary stosuję różne, na ogół do .... Raz kupiłem
aerozol na targu "od ruskich" i był wspaniały. Działał prawie 4 godziny.
Dobre są szwedzkie M3. Na meszki ŻADNEGO sposobu nie ma. Tylko siatki.
Czukcze stosują dziegiedź (rodzaj smoły powstającej przy destylacji drewna),
no ale zapach....
Jeżeli masz problem "trawy", to najpierw musisz ustalić co to za trawa.
Jeśli ma takie kwiatostany w formie szaro-brązowego pióropusza i bardzo
ostre brzegi liści (przecinają skórę jak się pociągnie wzdłuż liścia) to
jest to trzcinnik. Praktycznie nie do wytrzebienia, chyba że chemicznie, no
ale na działce??? Wszystkie trawy (prawie) można wykończyć zasłaniając im
dostęp światła. Sam piszesz, że pod gęstą osłonę (okapem) drzew "trawy" nie
ma. Stąd jeden wniosek: jeśli nie chcesz mieć zadarnienia (traw) musisz mieć
stosunkowo gęsty drzewostan. Jeszcze raz Ci radzę, zaprzyjaźnij się z jakimś
leśnikiem, powinien podpowiedzieć Ci co robić. Udzielanie rad na odległość
to trochę tak jak leczenie tą drogą pacjenta.
Lasowy

9. Data: 2002-02-17 18:16:07

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlugosci 34!!
>
> przepraszam za watek nie do konca dotyczacy ogrodow.

dlugie spodnie to zaden problem
praktycznie nie trzeba zmieniac wykroju
tylko dolozyc z 10 cm w nogawkach
34 L powinny miec z113-115 cm dlugosci
te 36L maja okolo 120 cm
:)))
natomiast na moje 120 cm w pasie
to trzeba indywidualnie kroic
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

10. Data: 2002-02-17 18:16:08

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Wynikło nieporozumienie, ja cytując to zdanie miałem na myśli bujnie
rosnącą
> trawę, bo wzrostu mam zaledwie 173 cm.
hehe
nosisz podnie okolo 105 cm dlugie
i w zasadzie nie powinienes miec klopotow z kupieniem wlasciwej dlugosci
spodni
:)))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe