Re: Mam problem

Data: 2009-06-23 03:43:40
Temat: Re: Mam problem
Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
news:b9c48113-3b34-447e-976c-4a77eb6c7132@w40g2000yq
d.googlegroups.com...
Robakks wrote; to też powinno ci się spodobać ;-)

NOWOCZESNY CZŁOWIEK -Jan Raudner
Pewien bardzo nowoczesny i logicznie myślący człowiek, będąc w
pustynnym kraju, wybrał się na dłuższą przechadzkę po pustyni.
Być może, interesowała go szata roślinna pustyni, być może, fauna -
przecież wcześniej wiele na ten temat czytał. Wędrując kilka godzin,
zgubił kierunek marszu, albo, być może, był pewny, że w tym właśnie
kierunku iść należy.
W każdym razie szedł, szedł i szedł. Słońce paliło niemiłosiernie.
Chciało mu się pić i jeść. Przypomniał sobie wtedy, że człowiek bez
jedzenia może wytrzymać kilka dni, ale nie mógł sobie przypomnieć, jak
długo potrafi wytrzymać bez picia. Nadeszła noc. Bardzo zimna noc.
Nasz wędrowiec wyjął z plecaka ciepłą odzież i ubrawszy się
odpowiednio, przenocował w śpiworze, który na szczęście wchodził w
skład jego turystycznego ekwipunku. Rankiem rozpoczął dalszą wędrówkę.
Słońce paliło niemiłosiernie. Czuł głód i pragnienie. Jego myśli
krążyły wokół jednego problemu: "jak długo człowiek może wytrzymać bez
picia" Wiadomo, że krótko. Tylko jak krótko?
Idąc tak ciągle przed siebie, w pewnej chwili zauważył, że nad morzem
piasku - i to całkiem niedaleko - rysują się kontury dość dużej oazy.
"Tak wygląda fatamorgana..." -pomyślał.
"Fatamorgana to nierzeczywisty obraz wytwarzany wskutek załamania
promieni w wyniku różnicy temperatur pomiędzy warstwami powietrza" -
cytował sobie w myślach kiedyś zapamiętaną definicję.
W miarę jak się posuwał do przodu, palmy stawały się coraz to większe.
Patrzył na to fantastyczne zjawisko i myślał: -"jak długo człowiek
może wytrzymać bez picia". Mój mózg wysyła mi dziwne sygnały i oto
widzę fatamorganę! Fatamorgana to...?
Gdy był już pomiędzy palmami tej oazy, jego myśli w dalszym ciągu
krążyły wokół tego jedynie ważnego problemu: jak długo może człowiek
wytrzymać bez picia ?! Fatamorgana to...?
Było już słychać plusk szumiącej wody, blisko, na wyciągnięcie ręki
wisiały soczyste owoce, ale myśli spragnionego wędrowca nadal krążyły
wokół nie rozwiązanej zagadki; "jak długo człowiek może wytrzymać bez
wody?!! Fatamorgana to..."
Kiedy po kilku godzinach dwóch Beduinów znalazło go nieżywego, jeden z
nich zapytał: - "jak to możliwe, że o krok od wody ten człowiek padł z
pragnienia i wycieńczenia?!"
"To nowoczesny człowiek -odpowiedział drugi - on nie wierzył w to, co
widział."
Może wystarczy uwierzyć i wyciągnąć rękę...
Jan Raudner

Dla głąbów pewne rzeczy są nie do przeskoczenia. To jak z Burkiem biegajacym
za ogrodzeniem i szczekającym na zewnątrz. I po pewnym czasie otwarto bramę,
a on nadal biega, jakby była zamknięta...
Uwaga - to my sami -wytwarzamy te niewidoczne granice... Wszyscy, ale czego
wymagac od głąbów...