Masa marcepanowa

1. Data: 2005-12-23 11:55:42

Temat: Masa marcepanowa
Od: "almadka" <a...@a...przed.maupa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem z dostaniem gotowej masy marcepanowej, wiec postanowilam wykonac
ja sama. Masa ta potrzebna jest mi do otulenia nia tortu. Google podaly mi
tak rozniace sie od siebie przepisy, ze nie wiem, z ktorego powinnam
skorzystac. Wygooglalam przepis z gotowaniem syropu, bez gotowania, ale za
to z bialkami, a na mniammniam to nawet w ogole bez migdalow, tylko z
olejkami migdalowymi.
Macie jakis sprawdzony przepis?

almadka

2. Data: 2005-12-23 12:06:11

Temat: Re: Masa marcepanowa
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik almadka napisał:

> Macie jakis sprawdzony przepis?

Ja zawsze robię marcepany z 40 dag migdałów słodkich, kilka szt.
gorzkich, 40 dag cukru i troszkę wody z kroplą olejku różanego + sok z
cytryny.
Ale to raczej nei nadaje się do okładania tortu, bo spadnie z boków.
--
pa, Basiabjk

3. Data: 2005-12-23 12:33:24

Od: "almadka" <a...@a...przed.maupa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Ja zawsze robię marcepany z 40 dag migdałów słodkich, kilka szt. gorzkich,
> 40 dag cukru i troszkę wody z kroplą olejku różanego + sok z cytryny.
> Ale to raczej nei nadaje się do okładania tortu, bo spadnie z boków.

Ja potrzebuje taka, ktora bedzie gladka, da sie rozwalkowac i polozyc na
torcie jak obrus;) boki uklepac do tortu i odciac co zostanie i z tego
zrobic jeszcze jakies tam dodatkowe ozdobki....Z Twojego przepisu nie
wyjdzie taka masa? Zupelnie sie na tym nie znam, bo nigdy takiej masy
domowej roboty nawet nie widzialam:(.

almadka

4. Data: 2005-12-23 12:50:46

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zrobic jeszcze jakies tam dodatkowe ozdobki....Z Twojego przepisu nie
> wyjdzie taka masa? Zupelnie sie na tym nie znam, bo nigdy takiej masy

A ja zawsze robię marcepan, bo te kupne śmierdzą olejkiem i czyms
sztucznym.
Wyrób ją dobrze rękami na gładkie ciasto, powinno się udać. Ja jej nie
stosowałam, jak przykrywki na tort, tylko jako właśnie marcepany do
jedzenia. Zamiast wody daj białko, wtedy będzie bardziej plastyczna.
(Oczywiście, o ile nie paranoizujesz nt. grypy ptasiej ;) )
--
pa, BBjk

5. Data: 2005-12-23 14:25:55

Od: "Tukan" <t...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Ja zawsze robię marcepany z 40 dag migdałów słodkich, kilka szt.
> gorzkich, 40 dag cukru i troszkę wody z kroplą olejku różanego + sok z

Możesz podać ten przepis na marcepany ??
Bardzo je lubię, ale do tej pory jadłem tylko kupne.

6. Data: 2005-12-23 14:42:16

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tukan napisał:

> Możesz podać ten przepis na marcepany ??
> Bardzo je lubię, ale do tej pory jadłem tylko kupne.

Składniki, jak wyżej. Migdały (obrane z brązowej skórki) przepuścić
przez maszynkę do orzechów, zmieszać z cukrem pudrem, zwilżając wodą.
Wyrobić masę. Dawać do wysypanych cukrem foremek do marcepanów lub na
blachę. Piec ok. 20 minut w niezbyt gorącym piekarniku. Można polukrować
lukrem cytrynowym lub różanym.

A ta masa na ewentualny tort oczywiście na surowo, też dobra :)

Jeśli do tych składników zamiast wody doda się kilka białek i rozciągnie
na płaskiej blasze w kwadrat, powstaje bardzo dobry mazurek marcepanowy.
ale to już na inne święta ;)
--
pa, BBjk

7. Data: 2005-12-23 14:44:54

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BasiaBjk napisał:
> Piec ok. 20 minut w niezbyt gorącym piekarniku.

Piecze się przykryte folią alu, bo inaczej wyschnie i będzie wiór, a nie
marcypan.
--
pa, BBjk

Pytanie o dobry sprawdzony przepis na biszkopt makowy
sledzie w wodzie czy w mleku?
Wesolych swiat :)
zielony i czerwony pieprz
Wesołych Świąt !