Maszyna do szycia

1. Data: 2004-03-06 10:49:46

Temat: Maszyna do szycia
Od: "Kamil D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Moja mama ma dylemat związany z wyborem maszyny do szycia. Googlowanie nie
przyniosło spodziewanych efektów więc postanowiłem zwrócić się z tym do Was.
Generalnie wybiera pomiędzy wynalazkiem firmy Husqvarna model Huskystar 224
a produktem japońskiej firmy Brother o oznaczeniu PS-53. Ceny obydwu są
porównywalne, odpowiednio 1600 i 1549 zł, parametry są praktycznie takie
same no i nie wiadomo co zrobić.
Jeśli nie potraficie nam pomóc to może ktoś z was zna jakąś stronę, która
okaże się pomocna.
help!

Kamil D.
k...@g...pl
red P206

1. Data: 2004-03-06 13:46:30

Temat: Re: Maszyna do szycia
Od: "Monika z Rybnika" <m.m.markowskaUSUŃ TO@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Link do maszyny Brother PS-53
http://www.bmd.pl/maszyny/m14.phtml

oraz
Husqvarna VIKING strona główna tutaj: http://www.husqvarna-viking.pl

Osobiscie wybralabym chyba Brothera.
Mam nadzieje ze w czyms pomogłam

Monika z Rybnika

( ' ""()
("( 'o', )
(")(")(,,)
http://m.m.markowska.fm.interia.pl/index.html
ciekawy link: http://www.craftcreations.com/Articles/articles.html
[Jeśli chcesz do mnie napisać wyrzuć _USUNTO_ z mojego adresu]

1. Data: 2004-03-06 14:04:59

Od: "eva" <e...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamil D." <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> same no i nie wiadomo co zrobić.
> Jeśli nie potraficie nam pomóc to może ktoś z was zna jakąś stronę, która

Witam, ja moge napisac tylko na temat Husqvarny model Daisy 325. Kupilam ja
2,5 roku temu za koszmarne pieniadze i to byl zly wybor. Generalnie maszyna
szyje dobrze, ale:
1) po 2 miesiacach zepsul sie pedeal, co objawiala sie tym, ze jak zdjales
noge z pedalu to maszyna dalej szyla i trzeba byla walic pieta kilka razy w
pedal, zeby sie wylaczyl - raz to naprawiali w pukcie gwarancyjnym, po 2
tygodniach to samo i w koncu jakas czesc w pedale wymienili i teraz jest juz
dobrze,
2) za jakis czas przestala szyc bo zablokowalo sie to kolo zamachowe, czy
jak to sie zwie i zadna sila nie byla w stanie go poruszyc. Naszyna jest
szczelnie obudowana i nie ma jak jej zdjac obudowy, zeby zobaczyc co w
srodku (sa jakies 4 srobki, ale cala obudowa jest zatrzaskiwana wiec nie
wiesz jak sie do niej dobrac, zeby sie plastikowa obudowa nie polamala - moj
ojciec, ktory umie zreperowac wszystko i przez 15 lat konserwowal mojego
Lucznika - poddal sie). Zawiozlam do naprawy i odebralam zrobiona i pan
powiedzial, ze trzeba ja bylo naoliwic - W INSTRUKCJI NAPISANE - NIE WYMAGA
OLIWIENIA,
3)Teraz z kolei nie chwyta nitki z bebenka, w lewym polozeniu igly (no moze
uda jej sie chwycic co 5 raz). Skonczyla mi sie 2 letnia gwarancja, wiec nie
spiesze sie z oddaniem jej do serwisu, bo nie wiem ile za to zaplace
4)Poza tym zwalone jest nawijanie nitki na szpulke od bebenka, bo jak juz
nitka zapelni cala szpukle to maszyna nic sobie z tego nie robi tylko nawija
dalej, ale tym razem nitka juz nie miesci sie na szpulce wiec maszyna nawija
na ten trzpien, na ktory zaklada sie szpulke. Oprocz tego nitka nawija sie
nierowno i podczas nawijania musisz sam to korygowac.
5) Jeszcze jedna wada, ale moze inne maszyny tez to maja. Nie da sie dobrze
oczyscic przestrzeni pod bebenkiem, ja szyje duzo uzywajac ocieplacza, ktory
sie "puszy" i gubi wlokna, ktore spadaja wokol bebenka i nizej, niby moge
ten bebenek wyjac, ale widze, ze nizej (w niedostepnej ale widocznej
czesci)tez jest pelno klakow i musze sie bardzo nagimnastykowac, zeby je
stamtad usunac.

Nie wiem, moze to teoria egzamplarza, czyli mam pecha, ale drugi raz takiego
wyboru bym nie dokonala. Ale generalnie oprocz w/w szyje dobrze, jest berdzo
lekka i badzo cicha i mozna do niej dokupic (w Krakowie) bardzo duzo
dodatkowych stopek (ale drogo).
Moze inni uzytkownicy Husqvarny maja inne doswiadczenia, ale moje sa takie
jak opisalam

Pozdrawiam - Eva {W-wa)

1. Data: 2004-03-07 14:35:18

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze inni uzytkownicy Husqvarny maja inne doswiadczenia, ale moje sa takie
> jak opisalam

Wlasnie ja mam inne. I moja przyjaciolka rowniez :)
Mamy HuskyStar 215. Prawdopodobnie mniej szyje od Ciebie, jednak tez
procentowo duzo z ocieplaczem, Jak dotad nic z maszyna, oporcz standartowego
czyszczenia z pylu tkanin (mam ja ponad rok) nie robilam.
A co zadecydowalo o wyborze tej marki anie Brothera ? Wlasnie glosnosc, czy
raczej cichosc szycia i mozliwosc 3 letniej gwarancji. Zapytany w serwisie
pan twierdzil, ze z jego doswiadczen awaryjnosc obu marek jest taka sama,
jednak glosnosc szycia zdecydowanie na korzysc Husqvarny.
Faktycznie Evo wyglada na to, ze traflas na wyjatkowy egzemplarz :(((
Kamil, poszukaj jeszcze w archiwum grupy - bylo juz kilka razy o wyborze
maszyn. Z tego, co pamietam, to zarowno B. jak i H. byly chybanajczesciej
wybieranymi modelami tutaj przez grupowiczki.

Pozdrawiam
Asia

[xxx]dziecko na rece
[xxx]Pory roku z prosiaczkiem