Materac i stelaz do lozka

1. Data: 2007-05-30 11:38:39

Temat: Materac i stelaz do lozka
Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Musze wybrac i kupic materac do lozka.

Jaki materac najlepiej wybrac: bonelowy, woreczkowy, z pianki czy
latekstowy?

Limit ceny to 700 zl za rozmiar 120x200.
Przegladam w tej chwili katalogi, na co glownie zwracac uwage?

Chyba w tej cenie najlepszym wyborem byly by materace woreczkowe?
Zdecydowac sie na materac dwustronny letnio-zimowy czy moze
antyalergiczny, ze sciaganym pokrowcem?
Czy patrzyc na to czy materac jest wykonany z materialow
antygrzybicznych?
Co myslicie o materacach o roznej twardosci (siedmiopolowe)?

Jakiego producenta mozecie polecic, a jakiego odradzic? Dlaczego?

Tak "na teraz" to kupil bym materac Jamajka od M&K Kolo.

Sprawa druga - stelaz

Lozko ktore kupilem standardowo ma stelaz nie elastyczny - deski
polaczone ze soba paskami, przeykreca sie je w 3 miejscach do lozka -
czy takie cos jest wystarczajace?

Pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2007-05-30 12:03:54

Temat: Re: Materac i stelaz do lozka
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do stelaża. Zależy od materiału deseczek, od wagi użytkownika łóżka i od
tego co będzie w tym łóżku robił ;-)
U mnie złamała się jedna deska i nadłamała druga, gdy stałem na łóżku z
zamiarem wymiany żarówki w lampie (moja waga 98 kg). Dogęściłem więc
deseczki dokładając drugie tyle bukowych i mam "zadeskowaną" całą
powierzchnię i spokój.
Co do materaca to po porażce materaców z IKEA zamówiłem u tapicera materace
z gąbki T-35. Są różne twardości gąbki (zwykle od T 20 do T 35) i można
sobie dobrać do własnych upodobań. Do tego zrobił obszycie z fajnego miłego
w dotyku materiału na zamek błyskawiczny - w razie czego można zdjąć i
wyprać. Już nie pamiętam ile płaciłem ale bodajże 200-250 zł, więc z 700
jeszcze sporo zostanie.
Jacek

3. Data: 2007-05-30 12:22:07

Temat: kupno materaca bylo: Materac i stelaz do lozka
Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a my wlasnie w poniedzialek dokonalismy zakupu. W koncu stanelo na
materacu firmy Merita.
www.merita.com.pl
za materac kieszeniowy 160x200 zaplacilismy 800 pln.
Do tego trzeba dokupic odpowiedni stelaz. I tak np do woreczkowego to
najlepiej stelaz z 28 litewkami. zeby sie sprezynka nie wpasowala miedzy
listewki. A do lateksowego to z koleu mozna te z regulowana czescia na
glowe i na nogi. Do bonelowych mozna najprostsze stelaze.
My dosc dlugo szyukalismy i nie moglismy sie zdecydowac. Chodzilo o to
ze preferujemy twarde. Materace w Ikei to porazka. Rozglodalismy sie
glownie za firmami M&K Kolo, Merita Janpol icos tam jeszsze ale
zapomnialem a kokosen czy cos takiego. Chodzilo o ceny. Selene drozsza a
Dunlopillo czy Schlaraffia tez niczego sobie :(
Najbardziej trwale sa lateksowe a bonelowe to chyba najprostsze.
To teraz tak na marginesie - wcale nie jest latwo kupic materac.
Mieszkamy w Warszawie ale mimo to wybrac cos sensownego nie bylo latwo.
Niby pelno salnow galerii itp teatow lozek i materacy ale wszedzie sa
rozlozone po 3, 4 modele i koniec. Co mi z tego ze sa pieknie
wyeksponowane probki w przekroju. A juz szczytem glupoty jest owijanie
testowego materaca w gruba folie zeby sie nie zniszczyl. Tak np robia w
Jupiter Centrum - paranoja.
No to sie pomadrzylem i wyzalilem :)
Poszukaj w necie np

www.materace.sklep.pl

mimo wszystko jesli mozesz sobie na to pozwolic to odzaluje deczko kasy
i kup lepszy :)

pozdrawiam

PanTalon

4. Data: 2007-05-30 13:45:13

Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Maj, 13:38, Rafal M <r...@g...com> wrote:
> Witam
>
> Musze wybrac i kupic materac do lozka.

A tak sobie jeszcze doczytalem - co wybrac pod materac? Wystarczy
zwykly koc, czy kupic jakis wynalazek z PCV?

I co zrobic z pokrowcem? Te w ofercie np Kola sa bardzo drogie bo
kosztuja ok 50% ceny materaca - znajde jakies dobre, ale w nizszej
cenie?

Pozdrawiam
Rafal

5. Data: 2007-05-30 14:23:48

Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal M wrote:
> [...]
>
> I co zrobic z pokrowcem? Te w ofercie np Kola sa bardzo drogie bo
> kosztuja ok 50% ceny materaca - znajde jakies dobre, ale w nizszej

no to znow ja :)
nam doradzono zeby pod nasz materac (kieszeniowy) nie kupowac nic. Bo
podobno lepiej jest dla materaca zeby sie wietrzyl od spodu.
A co do pokrowcow - tez mialem te sama zagwozdke. Nawet na liscie
pytalem ktos uzywa jakich pokrowcow. To chyba zbedny bajer. Przeciez na
ogol jeste jeszcze przescieradlo. co mi z tego ze pokrowiec "bedzie
piescil jedwabiscie moja skore" skoro nie bedzie bo woel spac na
przescieradle.
My wybralism taki ktory mozna prac bosmy alergicy
Tak samo wg mnie zbednym bajerem jest 7 strefowosc.

PanTalon

6. Data: 2007-05-30 14:42:43

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On May 30, 1:38 pm, Rafal M <r...@g...com> wrote:
> Witam
>
> Musze wybrac i kupic materac do lozka.
>
> Jaki materac najlepiej wybrac: bonelowy, woreczkowy, z pianki czy
> latekstowy?

Nie dać się robić w trąbę reklamową. Marketoid też człowiek i z czegoś
żyć musi.
Idź do dobrego sklepu, sprawdź organoleptycznie jak działa i tyle.

--
ZZ@private

7. Data: 2007-05-30 15:31:43

Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Maj, 16:23, "m[...]" <p...@g...pl> wrote:

> no to znow ja :)
> nam doradzono zeby pod nasz materac (kieszeniowy) nie kupowac nic. Bo
> podobno lepiej jest dla materaca zeby sie wietrzyl od spodu.

A nie odksztalci sie on? Bo wg mnie to sie wzor listewek moze na nim
odbic, druga sprawa czy sprezyny sie nie beda zapadac miedzy listewki
(tak jak juz wyzej pisales)?

> [...]
> ogol jeste jeszcze przescieradlo. co mi z tego ze pokrowiec "bedzie
> piescil jedwabiscie moja skore" skoro nie bedzie bo woel spac na

Wlasnie chodzi mi o pranie, tez spie na przescieradle, i sie
zastanawiam czy pod nie jeszcze cos dawac (w sensnie opakowac materac)

> Tak samo wg mnie zbednym bajerem jest 7 strefowosc.

Akurat widze ze w przypadku materacy kola 7 strefowe sa w tej samej
cenie co zwykle, wiec chyba bajer mozna wziasc ;p

Tak BTW, czy M&S Kolo nie ma zmowy cenowej? Bo w kazdym sklepie sa
identyczne ceny ;)

Pozdrawiam
Rafal

8. Data: 2007-05-30 15:58:07

Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie odksztalci sie on? Bo wg mnie to sie wzor listewek moze na nim
> odbic, druga sprawa czy sprezyny sie nie beda zapadac miedzy listewki
> (tak jak juz wyzej pisales)?

wlasnnie dlatego musza byc te z 28 listewkami. Tam jest niewielki odstep
pomiedzy nimi i raczej sprezyny nie powinny sie zapadac. Poza tym
ulozenie materaca trzeba zmieniac. Czesciej nogi glowa i rzadziej gora dol

PanTalon

9. Data: 2007-05-30 17:55:17

Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Maj, 17:58, "m[...]" <p...@g...pl> wrote:
Poza tym
> ulozenie materaca trzeba zmieniac. Czesciej nogi glowa

Nawet w przypadku materacow 7polowych?
Bo one chyba maja inna twardosc pod glowa, tlowieem, tylkiem, nogami
itd ;)

Rafal

10. Data: 2007-05-31 08:56:43

Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nawet w przypadku materacow 7polowych?
> Bo one chyba maja inna twardosc pod glowa, tlowieem, tylkiem, nogami
> itd ;)

tu juz nie jestem pewien. Ale chyba tez - zauwaz ze to sa zawsze
nieparzyste pola. Centralne pole jest ulozone posrodku i do tego
symetrycznie odc hodza poszczegolne strefy wiec chyba tez mozna. Ale o
to najlepiej zapytac sprzedawce

PanTalon

Nasiona trawy - jakie ?
fitlr do wody a przerwa w użytkowaniu