Maxi

1. Data: 2006-08-23 05:25:52

Temat: Maxi
Od: Mimi <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie Kochane kobietki i poratujcie ciemnotę ;) . Moja koleżanka nosi
się w zamiarze zrobienia takiej oto sukienki

http://glinki.com/?l=je0s08

tej białej dokładnie. Sukienka ma być na rozmiar 42/44. No i wymysliłam,
że można by ją zrobić z białej Maxi tylko właśnie powstaje pytanie ile na
taką sukienkę idzie takiej włóczki. Szydełko tak numer 2 (to chyba ok.
1,75 mm). Błagam poratujcie bo do pasmanterii byłby już czas się wybrać a
za diabła nie wiem ile potrzeba nitki.

Pozdrawiam,
Monika

2. Data: 2006-08-23 05:33:21

Temat: Re: Maxi
Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Mimi napisał(a):
> [...]
> taką sukienkę idzie takiej włóczki. Szydełko tak numer 2 (to chyba ok.
> 1,75 mm). Błagam poratujcie bo do pasmanterii byłby już czas się wybrać a

własnie jestem na etapie robienia z maxi i tak na sweterek dla
starszej pani w roz 44 z długim rękawem zpinany z przodu dość
długi wyszło mi niecałe 4 sztuki sztuki wzorek taki jak na tym
białym sweterku
http://ewelinarotko.blox.pl/html/1310721,262146,14,1
5.html?6,2006 nie
wiem czy pomogłam pozdrawiam

3. Data: 2006-08-23 05:37:22

Od: Mimi <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ach i jeszcze bym prosiła o pomoc z wzorem....

http://glinki.com/?l=qe7ukw

Poratujcie kobietki bo się gubię w tych słupkach i oczkach. Zwłaszcza
chodzi mi o rządek czwarty w pierwszym wzorze (te oczka wykonywane nad
trzema oczkami łańcuszka z poprzedniego rzędu). Mam je zrobić w powietrzu
czy jak?? A no i w drugim wzorze jak ja mam zrobić tego poziomego
slupka... Proszę wytłumaczcie mi to jakoś łopatologicznie ;) .

4. Data: 2006-08-23 05:44:18

Od: Mimi <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23-08-2006 o 07:33:21 <e...@g...com> napisał(a):

> [...]
> starszej pani w roz 44 z długim rękawem zpinany z przodu dość
> długi wyszło mi niecałe 4 sztuki sztuki wzorek taki jak na tym

ŁAAAAAAA!! Jakie Ty śliczności robisz :) . Ech, chyba popadnę w kompleksy
i się zamknę w sobie :D .
Skoro na taki sweterek wyszło niecałe 4 sztuki to mi chyba powinno
wystarczyć 6 kłębków?? A może więcej by potrzeba?? Głupia ja i nie wiem...
:(

5. Data: 2006-08-23 05:51:13

Od: Mimi <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A i właśnie odkryłam że tych śmiesznych pętelek czy co to jest z
pierwszego wzoru też nie umiem... No właśnie to są pętelki jakieś, słupki
czy co to takiego?? W każdym razie napewno mój wzór który próbuję nie
wygląda tak :( .

Przepraszam, ze tak pisze i piszę, ale mam chyba dzisiaj naprawdę zły
dzień i całkiem mnie już pewnie zamroczyło i po prostu nie wiem jak to
zrobić. Ale wiem, że na Waszą pomoc można zawsze liczyć i że nie będziecie
krzyczeć ;) .

Gorące pozdrwoionka
z zimnego Krakowa :)

6. Data: 2006-08-23 07:22:01

Od: "Dziunia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też planuję tę sukienkę na lato (następne) Dobrze, że nie będę sama i
będę miała do kogo zwrócić się o pomoc;)

Trzymam kciuki
--
Dziunia
d...@p...onet.pl

7. Data: 2006-08-23 10:38:30

Od: " " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mimi <a...@w...pl> napisał(a):

Zwłaszcza
> chodzi mi o rządek czwarty w pierwszym wzorze (te oczka wykonywane nad
> trzema oczkami łańcuszka z poprzedniego rzędu). Mam je zrobić w powietrzu
> czy jak??

Rzeczywiście trochę dziwnie to wygląda. Tu by się wiele wyjaśniło jak byśmy
wiedziały jak robić te pętelki. Bo pętelki zaczepiamy na tych łuczkach.

A no i w drugim wzorze jak ja mam zrobić tego poziomego
> slupka... Proszę wytłumaczcie mi to jakoś łopatologicznie ;) .

Robisz przy okazji 2. rzędu (tego z łączonymi słupkami). 2. rząd: 3 ocz. łańc
, w 2 ocz. poprzedniego rzędu 2 słupki łączone górą, tu się zaczyna ten
słupek pozimy ;-) - 3 ocz. łańc., słupek - wbijasz w górę tych pierwszych
połączonych razem słupków - koniec supka poziomego ;-) i znowu 2 słupki
łączone górą w to samo miejsce co te pierwsze (tzn. w 2 ocz. łańc.
poprzedniego rzędu), i od nowa to samo w 4. oczko poprzedniego rzędu.

[...]

Wygląda to właśnie na pętelki, pomiędzy oczkami łańcuszka wyciągasz nitkę na
dł. 2 cm., ale tego to nie umiem wytłumaczyć dokładnie.

Mam nadzieję, że choć trochę Ci pomogłam ;-)
Artsajke,
http://photobucket.com/albums/f147/Artsajke/

8. Data: 2006-08-23 10:47:06

Od: Mimi <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23-08-2006 o 12:38:30 <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> nitkę na
> dł. 2 cm., ale tego to nie umiem wytłumaczyć dokładnie.
>
> Mam nadzieję, że choć trochę Ci pomogłam ;-)

No to słupki poziome załapałam :) . DZIĘKUJĘ. Coś mnie zaciemniło chyba bo
rzeczywiście to calkiem łatwe.
Ale ten pierwszy wzór, dalej mam problem. Pętelki umiem niby robić, ale
jak próbuję to wychodzi to strasznie.... Takie nierówne wystające nitki,
które za nic w świecie się nie chcą ulożyć jak trzeba :( . A może ja źle
robię te pętelki?? I one są pojedyncze czy podwójne bo ja już nie wiem...
Ech też sobie sukienkę wymyśliła ...

9. Data: 2006-08-23 14:54:11

Od: Marzena i Cyprian <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mimi napisał(a):

> [...]
> robię te pętelki?? I one są pojedyncze czy podwójne bo ja już nie
> wiem... Ech też sobie sukienkę wymyśliła ...

Kiedyś widziałam wzór z pętelkami. Nitkę nawijało się np. na pasek
kartonowy, żeby zachować równą długość. Może tutaj też tak trzeba?

Marzena (Wrocław)

10. Data: 2006-08-23 16:22:03

Od: Mimi <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23-08-2006 o 16:54:11 Marzena i Cyprian
<c...@c...pl> napisał(a):

> Kiedyś widziałam wzór z pętelkami. Nitkę nawijało się np. na pasek
> kartonowy, żeby zachować równą długość. Może tutaj też tak trzeba?
>
> Marzena (Wrocław)

Hmmm... No ja tam na zabawę z paskiem kartonowym zbyt niecierpliwa
jestem... ;) Ale już wykombinowałam :) . I tak, te oczka łańcuszka co to
wyglądają jak zrobione w powietrzu robię po prostu jako oczka ścisłe, a
pętelki cóż... Narzucam nitkę na szydelko, wbijam szydęlko w oczko ścisłe
i wyciągam pętelkę (ok.1,5 cm), narzucam znowu nitkę i przeciągam przez
pętelki na szydelku. robię tak dwie pętelki potem 3 oczka lańcuszka i
znowu dwie pętelki...

Ale tak sobie myślę, że jednak Maxi jest chyba zasztywna i chyba zrobię w
końcu z Virgini. czy ktoś robił z virgini cokolwiek?? Bo nie wiem jakiej
jest ona grubości (jutro lecę dopiero do pasmanterii) i nie wiem jakie
szydelko do tego potrzeba... Virginia chyba będzie miękksza...
Zastanawiałam się też nad Kalinką, ale chyba bwełna będzie lepsza do tego.
Jak myślicie??

Pozdrawiam,
Monika

[xxx]religijne