Mazurki z "Wyborczej"

1. Data: 2001-04-17 11:05:06

Temat: Mazurki z "Wyborczej"
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Robilam w tym roku 3 mazurki wedlug przepisow kolezanki Krysi T.,
ktore opublikowano w Magazynie Gazety.
Ciasto - pysznosci! Chyba najlepszy znany mi spod mazurkowy,
zostanie na stale w moim repertuarze.
Mazurek cytrynowo-pomaranczowy - rewelacja! Dalam mniej cukru
(kocham cytryny), cytryn wiecej niz pomaranczy, bylo pysznosci. I
dom slicznie pachnial cytrusami ;-)
Mazurek kajmakowy - faktycznie robi sie w 5 minut, ale jest
upiornie slodki... nawet dzem z czarnych porzeczek, polozony pod
kajmakiem, nie uratowal sytuacji.
Sliwkowy - super, ale na szczescie nie polalam go polewa
czekoladowa. I tak slodki jak ulepek.
Znacie moze jakies mazurki mniej slodkie? Lubie slodycze, ale
wczoraj bylo mi juz niedobrze....

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2001-04-17 11:43:03

Temat: Re: Mazurki z "Wyborczej"
Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena W." wrote:
> Znacie moze jakies mazurki mniej slodkie? Lubie slodycze, ale
> wczoraj bylo mi juz niedobrze....

moja mama robi tez mazurka, ktory nie ma zadnej masy. Nie wiem, co to
jest za ciasto, troche przypomina biszkopt, ale jest twardsze, jakby
bardziej sztywne, z duza iloscia bakalii. I dosc wysokie, nie plaskie.
Na spodzie jest zwykly wafel. Z wierzchu - lukier i dekoracja.
Mniam.

--
Anna
-- http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2001-04-19 15:36:05

Od: "Hanna+" <H...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam mazurek orzechowy,mała porcja:
15 dag orzechów włoskich zmielonych, ale nie na pył
1/2 szkl.mąki
3 białka piana
6 łyżek cukru
15 dag masła
Ucierać masło+cukier, dodać pianę, orzechy i mąkę. Piec ok.40 min, dośc
gorący piekarnik
Polewa na 5 min przed końcem pieczenia:
3 żółtka
6 łyżek cukru + 1 łyżka mąki ziemniaczanej. Zrobić kogiel mogiel i wylać na
ciasto
Mazurek jest super, bardzo go lubimy, no i mało roboty. Polecam

Użytkownik Magdalena W. <z...@a...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3adc234e$...@n...astercity.net...

1. Data: 2001-04-19 19:04:13

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Hanna+ wrote in message <9bn1js$sum$1@news.tpi.pl>...
>Polecam mazurek orzechowy,mała porcja:

(ciach)
>Polewa na 5 min przed końcem pieczenia:
Znaczy, ukrecic polewe, oblac nia mazurek i wpakowac z powrotem
na 5 minut do piekarnika, tak?
Calosc brzmi smacznie, chyba przecwicze, no ale to dopiero za rok
;-))
Dzieki i pozdrawiam
Magda

1. Data: 2001-04-19 19:05:35

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Anna wrote in message <3...@r...fm>...
> [...]
plaskie.
>Na spodzie jest zwykly wafel. Z wierzchu - lukier i dekoracja.
No tak, ale lukier i bakalie - znowu slodkie, bleee...
Chyba sprobuje mase cytrynowo-pomaranczowa zrobic z wiekszosci
cytryn, i zmniejszyc o polowe ilosc cukru - powinno byc w sam
raz.
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2001-04-20 11:59:44

Od: "Hanna+" <H...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie tak, wylać na ciasto i zapiec.
Zawsze wychodzi, rodzina go lubi, zwłaszcza starsi, dla których jest to
jedyna okazja zjedzenia orzechów (ciasto jest miękkie).
Pozdrawiam serdecznie

Użytkownik Magdalena W. <z...@a...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...astercity.net...

> Calosc brzmi smacznie, chyba przecwicze, no ale to dopiero za rok
> ;-))
> Dzieki i pozdrawiam
> Magda

kapusniaczek- szukam przepisu