Meble w stylu Ikei, ale solidniejsze - producent ?

1. Data: 2003-01-13 10:08:51

Temat: Meble w stylu Ikei, ale solidniejsze - producent ?
Od: Edward Kniażycki <e.t.k@DO_NOT_SPAM.gmx.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Szukam producenta mebli o wzornictwie podobnym do IKEI, ale
solidniej skonstruowanych. Jeżeli ktoś mógłby mi zasugerować
takowego - poproszę o informację.
W szczególności interesują mnie meble tapicerowane - fotele,
kanapy itp. Pisząc "solidniej skonstruowanych" mam na myśli
np. rozkładane fotele lub tapczany z mechanizmami lepszej
jakości.

Pozdrawiam
Ed.

1. Data: 2003-01-13 14:50:26

Temat: Re: Meble w stylu Ikei, ale solidniejsze - producent ?
Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Edward Kniażycki <e.t.k@DO_NOT_SPAM.gmx.net> napisał(a):

> [...]
> kanapy itp. Pisząc "solidniej skonstruowanych" mam na myśli
> np. rozkładane fotele lub tapczany z mechanizmami lepszej

Obawiam się, że jest to tzw. marzenie ściętej głowy. Sama rozpaczliwie
szukałam rozkładanej kanapy w średniej cenie i wzornictwie ikeopodobnym i nic
nie znalazłam. W Polsce mamy niestety:

a) badziew za 800 zł od sztuki, na którym po roku używania marszczy się
tapicerka
b) ekskluzywny włoski dizajn - jak masz dużo cierpliwości, możesz trafić coś
fajnego za 3-4 tys., albo na wyprzedaży, albo grając va banque ("Ta kanapa
stoi u państwa już 2 lata z ceną 8 tys., mogę kupić za 4. Nie? Dobrze, tu
jest moja wizytówka, państwo sobie to przemyślą." - znam dwie osoby, które w
ten sposób kupują meble, jedna włoszczyznę właśnie, druga w antykwariatach,
obie skutecznie)
c) IKEĘ - fajny dizajn, z jakością bywa różnie.

Jeśli ktoś wie o czymś sensownym, niech da znać, bo dojrzewam do wywalenia
badziewia wspomnianego w punkcie a) a wyniki poszukiwań są zerowe.

JoP

P.S. Poszukuję ponadto szafy z jasnego drewna o prostym dizajnie i szerokości
150 cm. "Stand-alone", nie wnękowej. Która nie miałaby wmontowanych lusterek,
ozdobnych pasków z cynfolii i rzeźbień. I która nie byłaby z niemalowanej
sosny, ciemniejącej po roku, wyginajacej się już w sklepie. Coś czuję, że
znowu zarobi IKEA. Pax! Pax!

1. Data: 2003-01-13 15:14:12

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers wystukała w wiadomości <avujni$j87$1@news.gazeta.pl>:

> [...]
> sosny, ciemniejącej po roku, wyginajacej się już w sklepie. Coś czuję, że

A sprawdzałaś <http://www.tignum.com.pl/>? Katalogi papierowe obejrzysz w
sklepach Baobaba.

Komoda z nadstawką stoi od +/- miesiąca, jeszcze nie ściemniała (i przez
to odcina się od resty ściemniałych mebli ;>).

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-01-13 15:23:56

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Mon, 13 Jan 2003 14:50:26 +0000 (UTC), przyszła do mnie
wiadomość z adresu <j...@N...gazeta.pl> i powiedziała:

> [...]
> sosny, ciemniejącej po roku, wyginajacej się już w sklepie. Coś czuję, że

Stolarz? Myśmy znaleźli (metodą losowania ogłoszeń w
Castoramie, wybrałam to, które miało email wpisany ;-)) miłego pana,
który "robi" w drewnie i płycie. Na razie wykonał eloyowi regał na 1000
CD, planujemy zrobić panem jeszcze drzwiczki do garderoby, schowka i
zabudować ścianę regałam na książki.

Zuzanka

*:.
... za ten tekst masz moje uwielbienie po wieki wiekow...
Jacek Kijewski

1. Data: 2003-01-13 15:39:39

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> wrote:

> Stolarz? Myśmy znaleźli (metodą losowania ogłoszeń w
>Castoramie, wybrałam to, które miało email wpisany ;-)) miłego pana,
>który "robi" w drewnie i płycie.

a kontakt do pana? jezeli nie tajny.

1. Data: 2003-01-13 15:58:16

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Mon, 13 Jan 2003 10:39:39 -0500, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <i...@n...com> i powiedziała:

> a kontakt do pana? jezeli nie tajny.

E, nietajny jak najbardziej, tyle że podejrzewam - lokalny.
Stolarz jest z Poznania, w okolice też podejdzie, ale pewnie Krakowa czy
Warszawy nie obskoczy.

Namiar: Maciej Bartnikowski <maciej.bartnikowski[@]interia.pl> (wywalić
[]). Zdjęcie regału na CD mogę pokazać za 18 klatek , jak się film
skończy.

Zuzanka

*:.

1. Data: 2003-01-13 16:13:17

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Krzyżaniak napisał(a):

> [...]
> który "robi" w drewnie i płycie. Na razie wykonał eloyowi regał na 1000
> CD, planujemy zrobić panem jeszcze drzwiczki do garderoby, schowka i

Chłop trochę podzwonił po stolarzach, początkowo z niecnym zamiarem
skopiowania systemu dizajnerskich włoskich półek, które nam się strasznie
spodobały (a nie jesteśmy tak napaleni, żeby wywalać 3000 zł za dwa kawałki
drewna i parę kawałków szkła), ale coś na hasło "jasne drewno inne niż sosna"
reagują nerwowo, a w najlepszym razie "Paaaaaaanieeeeee....!!!" ;->>

JoP

1. Data: 2003-01-13 16:16:32

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia <J...@r...art.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Komoda z nadstawką stoi od +/- miesiąca, jeszcze nie ściemniała (i przez
> to odcina się od resty ściemniałych mebli ;>).

Dobra, dobra, poczekamy ze 3 lata. A mogę wpaść do Was, podoświetlać jakąś
megalampą i zobaczyć, co się stanie? ;->>

Coś sosny bojam się. W byłym mieszkaniu mieliśmy sosnę w kuchni, przez 5 lat
zrobiła się pomarańczowa. Parter-północ...

JoP

1. Data: 2003-01-13 17:10:40

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Mon, 13 Jan 2003 16:13:17 +0000 (UTC), przyszła do mnie
> [...]

> reagują nerwowo, a w najlepszym razie "Paaaaaaanieeeeee....!!!" ;->>

To ten nasz nie -- proponował różne materiały, w tym deski
niesosnowe. Za regał na 1000 CD z płyty (w MediaMarkcie za regał na 200
CD bez oświetlenia, z płyty wiórowej chcą 499 zł, eloy ich poszedł w sobotę
osikać ;-)) łącznie z materiałami i montażem zapłaciliśmy 400 zł.
Aczkolwiek regały na książki chyba bym chciała z deski (acz płytowy
regał z płyty wygląda ładnie).

Za to się poskarżę na psychopatycznego sąsiada piętro niżej.
Dosyć rzadko wykonujemy jakieś hałaśliwe prace, za to niezawodny sąsiad
wali kijem od szczotki w sufit, jak tylko jest trochę głośniej (przy
rozbijaniu kotletów, wbijaniu kilkunastu gwoździ w tylną ściankę
komody[1]). Kilka dni temu ktoś z sąsiadów uparcie wiercił, sąsiad
wydzwaniał do wszystkich domofonem[2], u kogo to. Grzecznie
stwierdziłam, że nie u nas, odłożyłam słuchawkę. Wiercenie trochę
jeszcze potrwało, ucichło. W sobotę nabyliśmy komodę z IKEI (tę z
promocji, na przedpokój jak znalazł), przy przybijaniu pierwszego
gwoździka rozległo się walenie w sufit. Przy drugim gwoździku zadzwonił
domofon, sąsiad rozpienił się okrutnie, podobno te wszystkie hałasy
(wiercenia, walenia młotkiem, głową w ścianę itp.) to my. Dostaliśmy
obietnicę nagrania hałasów na kasetę, zemszczenia się przy remoncie itp.
Chamidła z nas okrutne, bo nie ostrzegamy z tygodniowym wyprzedzeniem,
że będziemy robić, cytuję "rozpierduchę". Najbardziej mnie rozwalił
zarzut, iż poprzedniego dnia (w piątek) wierciliśmy półtorej godziny
i chamsko nie reagowaliśmy na pukanie do drzwi. Dowcip leży w tym, że w
piątek z pracy wróciliśmy o 21:30 i po przeczytaniu maili polegliśmy
półtrupem z książką na kanapie. Musi mamy aktywne koty ;-)

Zuzanka coniebądź zdziwiona

[1] Oczywiście wszelkie imprezy meblowo-hałasowe są robione po powrocie
z pracy, maksymalnie do 20.
[2] Taka pseudo-odwaga ;-)

*:.

1. Data: 2003-01-13 17:24:20

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers wystukała w wiadomości <avuop0$830$1@news.gazeta.pl>:

> Dobra, dobra, poczekamy ze 3 lata. A mogę wpaść do Was, podoświetlać jakąś
> megalampą i zobaczyć, co się stanie? ;->>

Wpaść i obejrzeć możesz, podoświetlać ... no niech będzie, szafki mają
wnętrze. ;)

> Coś sosny bojam się. W byłym mieszkaniu mieliśmy sosnę w kuchni, przez 5 lat
> zrobiła się pomarańczowa. Parter-północ...

To mam dla Ciebie dobrą wiadomość - Tignum robi też meble z barwionej sosny
oraz z olchy. Zajrzyj kiedyś do Baobaba i zażądaj katalogu. Jeden Baobab jest
niedaleko IKEI:

<http://www.baobab.pl/kontakt.html>

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--
.. |'.__.
Ból indagowany jest w nerwach (Diuna według Jerzego Łozińskiego)

Barkiet - reklamować czy nie?
Trudny wybór?
lodówka sie nie rozmraża (chłodzi jak szalona)
roznicowka
przelozenie parkietu??