FW: Cos na skarpy

1. Data: 2000-06-05 17:15:34

Temat: FW: Cos na skarpy
Od: b...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Basiu, co to znaczy botaniczne? Już nie raz czytalam na
grupie, ale sie nie znam i pytam.
Basia P.

2. Data: 2000-06-06 06:02:29

Temat: Odp: Cos na skarpy
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:412729ED2365D311BAA700805FD6598901D9EE@TCZE2
BBGS1...

> Basiu, co to znaczy botaniczne? Już nie raz czytalam na
> grupie, ale sie nie znam i pytam.

Przypuszczalnie takie, które nie zostały uszlachtnione na drodze hodowli,
krzyżowania i tym podobnych zabiegów. Z tego, co pamiętam, to w Polsce dziko
rośnie np. powojnik całolistny (bylina) i prosty (pnącze) (chyba również
alpejski, ale tu głowy nie dam). Tangucki, jak nazwa wskazuje, pochodzi z
Syberii, ma żółte, kielichowato-dzwonkowate kwiaty, zwisające w dół.
Botaniczne powojniki charakteryzują się tym (skrótowo), że ich kwiaty są
znacznie mniejsze od odmian uprawnych, np. tych popularnych
wielkokwiatowych, ale teoretycznie powinny być bardziej odporne na
niesprzyjające warunki i bardzo bujnie rosnąć. Można też uznać, że wyglądają
bardziej "naturalnie" od powojników z kwiatami o średnicy np. 15 cm, ale to
już stwierdzenie z gatunku "co się komu podoba"

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2000-06-06 07:07:16

Temat: Meldunko-podziekowanie
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Do przemilej Krychy.
Uprzejmie donosze ze topinanbur i miechunka zyja i puscily liscie.
Polana zolta niestety nie przezyla upalow.
I na koniec nasionka pnacza odbily w wielkiej ilosci,narazie liscienie sa
podobne do liscieni dyni
Przepraszam ze nie na pryv,ale robilem porzadki z postami i mi sie
wyrzycilo.
Pozdrawiam i dziekuje Juras
O dalszych postepach bede donosil systematycznie.
JK

4. Data: 2000-06-06 07:26:17

Temat: Odp: Meldunko-podziekowanie
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:00be01bfcf85$31fc94e0$1...@o...org.pl...
> [...]
> Polana zolta niestety nie przezyla upalow.
> I na koniec nasionka pnacza odbily w wielkiej ilosci,narazie liscienie sa

To donieś od razu, co to za pnącze?

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2000-06-06 07:47:37

Temat: Re: Meldunko-podziekowanie
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Uprzejmie donosze ze nie wiemy.Dostalismy je jakis czas temu .
Nasionka wielkosci nasion dyni,krztaltu nasion dyni,smaku .....nie
probowalem.
Charakterystyczne bylo ze nasionka dookola mialy wzorek,tak jakby pozawijane
i sklepane krawedzie,oooo tak troche jak pierogi.
Pozdrawiam
Przyjaciel
Juras

6. Data: 2000-06-08 03:46:48

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Kozlowski" <j...@e...opi.org.pl> napisał w wiadomości
> Uprzejmie donosze ze nie wiemy.Dostalismy je jakis czas temu .
> Nasionka wielkosci nasion dyni,krztaltu nasion dyni,

Chyba, Paweł podawał kiedyś nazwę.
To bardzo pospolita roślina z uwagi na łatwość uprawy. Przy tym, jest mało
dekoracyjna w drugiej połowie lata.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

7. Data: 2000-06-08 06:25:40

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> Chyba, Paweł podawał kiedyś nazwę.
> To bardzo pospolita roślina z uwagi na łatwość uprawy. Przy tym, jest mało
> [...]
No to napisz jakie nasiona dostalem od Krychy, ktore ona dostala od kogos i
tez nie wie jak sie nazywaja.
A tak a propos jak chcesz komus dolozyc to zrob to inteligentnie.
Pozdrawiam Juras

8. Data: 2000-06-08 08:05:43

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tak a propos jak chcesz komus dolozyc to zrob to inteligentnie.
> Pozdrawiam Juras
obawiam się, że zbyt wysoko ustawiasz poprzeczkę,
pozdr jerz

9. Data: 2000-06-08 08:28:29

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> obawiam się, że zbyt wysoko ustawiasz poprzeczkę,
> pozdr jerz

Jerzu popraw sie,to bylo obrazliwe.
Juras

10. Data: 2000-06-08 10:15:00

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

dwuznaczne, tak jakoś samo wyszło, miałem na myśli celność twoich uwag
której mało kto dorówna.

> Jerzu popraw sie,to bylo obrazliwe.
> Juras
obraźliwe to było to co było wyżej , pod moim adresem, i nie od jednej
osoby, zdaje się, że niektórzy się nudzą i szukają zaczepki. Ale skoro ty
mówisz, że obraźliwe to wszystkich urażonych przepraszam.
pozdr jerz

Co to za ptak?
Ziemia do kwiatow.
cebulowe