Melisa - help...

1. Data: 2005-06-13 14:52:09

Temat: Melisa - help...
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Bardzo obrodziła mi w tym roku melisa (tak jak i oregano - żeby bazylia taka
szybka była....). Suszoną mam jeszcze z zeszłego roku, nie wiem co z nią
począć. Nie wypiję całej jako herbatkę, bo chyba tak się po niej uspokoję,
że przeniosę się na łono Abrahama. Szkoda, żeby się zmarnowała. Wszystkim
sąsiadkom w tamtym roku nadawałam sadzonek - i teraz one też mają taki sam
problem.
Macie jakieś ciekawe pomysły, tudzież przepisy - ja pijam z niej tylko
herbatę i dodaję do sałatek.

Pozdrawiam,
Akulka

2. Data: 2005-06-13 16:03:44

Temat: Re: Melisa - help...
Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

9 przepisow:) http://puszkkka.spinacz.pl/szukaj_z.php3

3. Data: 2005-06-13 17:55:24

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:
> [...]
> problem.
> Macie jakieś ciekawe pomysły, tudzież przepisy - ja pijam z niej tylko

o Mozna dodac do omletow, potraw z ryb lub dziczyzny.

o Mozna dodac posiekane do salatek.

o Dodac do kompotu czy herbaty zamiast cytryny.

o Napchac kure i piec w calosci.

o Ze swiezych lub suszonych lisci zrobic mocny napar i dodac do kapieli.

o Suszone liscie wlozyc do plociennego worka czy zawiazac w supel w
chusteczce i wlozyc do bielizniarki.

o W goracy sloneczny dzien wlozyc zielone liscie do szklanego naczynia z
duza iloscia czystej wody i zostawic na sloncu. Po kilku godzinach dodac
lodu i pic jako orzezwiajaca sloneczna herbate.

o Napakowac swiezych lisci do sloja, bardzo ciasno. Zalac olejem, np. z
nasion winogron. Odstawic w ciemne miejsce. Co 2 tygodnie odwracac i
potrzasac slojem. Po 3 miesiacach zlac, wycisnac jak najwiecej z masy
lisciastej-mozna wycisnac przez gaze - i uzywac jako olejek do skory,
najlepiej na noc.

o Ten olejek dobrze sie komponuje w polaczeniu z lawendowym i rozanym
olejkiem - bardzo korzystny olejek do smarowania niemowlat, bo uspokaja
i ulatwia spanie.

Na razie tyle pamietam, poszukam w notatkach.
Magdalena Bassett

4. Data: 2005-06-14 07:42:56

Od: " Zora" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka <s...@g...pl> napisał(a):

> Witam,
> Bardzo obrodziła mi w tym roku melisa.
> Akulka

Uważaj na tę melisę, u mnie swego czasu za chwasta zaczęła robić, tyle jej
wyrastało w najmniej spodziewanych miejscach, korzenie ma takie sprytne, że
trudno je w całości zlikwidować :(

5. Data: 2005-06-14 12:33:35

Od: "Lunac" <Lunac(no-spamm)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taka
> szybka była....). Suszoną mam jeszcze z zeszłego roku, nie wiem co z nią

U mnie melisa z dzialki służy do jednego głównego celu:
Kąpiele. Ze dwie garście do wrzącej wody, zaparzyć i po 15 minutach do
wanny.
Najlepiej w zestawie np. z małą dozą szałwii, liśćmi babki, szczyptą
cynamonu, rozmarnem
i innymi ziołami. Ale sama melisa też ok.
Uspokaja, ułatwia zaśnięcie i jest super.

Pozdrawiam
Lunac

6. Data: 2005-06-17 00:00:33

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Przepraszam, ze dopiero teraz piszę, ale burza mi modem spaliła i dopiero
dziś dostałam nowy na wymianę. Za wszystkie porady dziękuję, a jeśli jeszcze
ktoś ma inne, to bardzo ładnie proszę o dalsze wpisywanie. Na szczęście
melisa u mnie się nie rozrasta sama z siebie, ale rośnie ładnie w kępkach,
tyle, że coraz większych.
Muszę więcej z niej coś robić, bo bazylię wczoraj grad mi wytłukł tak jak i
majeranek (buuuuuuu). Został mi rozmaryn, oregano, melisa, koper włoski i
mięta, resztę ziół nie wiem czy da się uratować.... wyglądają nader
mizernie, jak kulawce.

A propo, czy melisę można połączyć z miętą np.: w napoju - muszę spróbować,
ale boję się, że jedno zagłuszy drugie....

Pozdrawiam,
Akulka

7. Data: 2005-06-17 09:14:20

Od: " Zora" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka <s...@g...pl> napisał(a):

> melisa u mnie się nie rozrasta sama z siebie, ale rośnie ładnie w kępkach,
> tyle, że coraz większych.

Bo ona się nie rozrasta tylko rozsiewa, chyba że jej nie dasz zakwitnąć.

8. Data: 2005-06-19 11:03:44

Od: "JerzyN" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zora <z...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> Bo ona się nie rozrasta tylko rozsiewa,

Kępy mozna dzielić.

> chyba że jej nie dasz zakwitnąć.

Kiedy melisa najlepsze właściwości ma w fazie początkowego kwitnienia,
ścinana po południu kiedy jest sucho. Po rozwinięciu się kwiatów traci
zapach.

Jak robić biały ser?
Jak robić biały ser?
Jaka pralka ładowana z przodu (z suszarką ?)
[spam] mieszanki.pl - po remoncie
Pycha ciasto z owocami