Metabolizm białek

1. Data: 2003-06-28 10:45:51

Temat: Metabolizm białek
Od: Łukasz Lech <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Chciałbym trochę poćwiczyć biegi i w związku z tym zwiększyć spożycie białek
do 1,5-2g/dzień*kg ciała.
Czy takie dawki nie spowodują pewnych efektów ubocznych? Chodzi mi o
produkty metabolizmu białek - z tego co pamiętam przy ich rozkładzie
powstaje amoniak.

Pozdrawiam
Łukasz

2. Data: 2003-06-28 15:44:18

Temat: Re: Metabolizm białek
Od: "Grzegorz Iwanek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

amoniak w postaci jonu amonaowego w watrobie (i troche w nerkach) jest
przeksztalcany w mocznik.
w innych cz. ciala moze powstawac glutamina.

jezeli chcesz intensywnie cwiczyc, to musisz odpowiednio zwiekszyc udzial w
diecie weglowodanow i bialek a takze witamin.
nigdy nie nalezy przesadzac...nadmierne spozycie bialka nic nie da...lepiej
przyjmowac mniejsze porcje przez dlugi czas.

nie sugeruj sie bzdurami typu 8 kg masy w miesiac itp.

Zażywanie witamin i innych preparatów
soczewki + mydlo
wzrok
EKG