Mierzenie cisnienia

1. Data: 2003-04-14 13:39:21

Temat: Mierzenie cisnienia
Od: "RsJ" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Chciałem zapytać jakiego typu ciśnieniomierze najdokładniej mierza cisnienie
krwi. Zastanawiałem sie nad zakupem automatycznego, który zakłada sie na
nadgarstek. Co sadzicie o takich? jaki maja błąd pomiaru itd. Będę bardzo
wdzięczny za wszelkie opinie i sugestie.

PS. Jeżeli temat nie jest z tej grupy to bardzo przepraszam.

--
Rafał Jędryka

2. Data: 2003-04-14 17:20:59

Temat: Odp: Mierzenie cisnienia
Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik RsJ <r...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b7edn4$njj$...@n...onet.pl...
> [...]
> nadgarstek. Co sadzicie o takich? jaki maja błąd pomiaru itd. Będę bardzo
> wdzięczny za wszelkie opinie i sugestie.

Opinie mam o tym przecietna bardzo. Co nie zmienia faktu, ze sam taki
zanabylem droga kupna jakis tydzien temu (dalem za uzywany 25zl plus 5 za
baterie).
Lepsze sa ponoc automaty zapinane na ramie - przynajmniej lepsza maja
opinie. Ale wierzyc im specjalnie chyba nie nalezy. Osobiscie kupilem to dla
pewnego schorowanego czlowieka, ktory mieszka na odludziu i nie ma mu kto za
bardzo cisnienia zmierzyc. Pomysl na uzycie tego mam taki: zmierze mu
cisnienie zwyklym cisnieniomierzem, a potem porownam wynik uzyskany przez to
urzadzenie. Jezeli w ilus tam pomiarach wyniki beda zblizone i powtarzalne,
to mozna ten przyrzad stosowac (z braku innej mozliwosci) do codziennego
monitorowania cisnienia.
Natomiast jesli tylko jest mozliwosc uzywania zwyklego cisnieniomierza, to
zawsze bedzie to wyjscie pewniejsze - wynik zalezy tylko od umiejetnosci
mierzacego, a nie jest to czynnosc specjalnie trudna.
Najtaniej mozna kupic taka zabawke na allegro - nowe za 110zl chyba.

pzdr
W.

3. Data: 2003-04-14 18:45:08

Temat: Re: Mierzenie cisnienia
Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RsJ" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> nadgarstek. Co sadzicie o takich? jaki maja błąd pomiaru itd. Będę
bardzo
> wdzięczny za wszelkie opinie i sugestie.

Zdaje się, że największą renomę w tej materii ma firma Omron, jednym
z lepszych modeli jest HEM 711. Nigdzie w instrukcji tego nie znalazłem,
ale podobno ten właśnie model (być może nie jedyny tej firmy) mma
procedurę uwzględniającą arytmię.
Jeśli chodzi o ciśnieniomierze nadgarstkowe, to o ile ręka w tym
miejscu nadaje się do mierzenia ciśnienia (nie jest zbyt gruba,
umięśniona, tętno jest wyraźnie wyczuwalne), to można sobie na niego
pozwolić, ale z głosów kilku osób na grupie wnioskuję, że nie ma to jak
ciśnieniomierz z mankietem na ramię. Zresztą do pomiaru i tak musisz
spełnić określone warunki, a podwinięcie rękawa (można również w
ostateczności wykonać pomiar przez cienką tkaninę) nie powinno sprawiać
trudności. Ja w każdym razie zachęcam do kupna ciśnieniomierza z
mankietem na ramię.
Po szczegóły odsyłam do toczących się tu kiedyś dyskusji
(www.google.com.pl, www.polnews.pl; "ciśnieniomierz", "cisnieniomierz" i
"pomiar" powinny wystarczyć).

--
Lejak
j...@p...onet.pl

4. Data: 2003-04-14 19:26:13

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najdokładniejsze są sfigmomanometry rtęciowe. Reszta to badziew.

5. Data: 2003-04-14 20:42:09

Od: "Shield" <s...@p...onet.remove.all.no.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najdokładniejsze są sfigmomanometry rtęciowe. Reszta to badziew.

Stare przesądy. Taki pogląd wyrażają lekarze, którzy tylko na rtęciówkach
byli uczeni. Jeśli aparatura elektroniczna to badziew, to dlaczego tak
powszechnie jest stosowana w wielu dziedzinach medycyny i nie tylko? Zresztą
większość tego typu przyrządów ma chociażby atest/plombę Urzędu Miar i Wag
potwierdzający ich poprawne wyskalowanie i wskazania. Zresztą nieraz
mierzyłem ciśnienie urządzeniem tradycyjnym i elektronicznym właśnie w celu
porównania i wyniki zawsze wychodziły bardzo zbliżone, właściwie w zakresie
błędu pomiarowego.

Pzdr.
Shield.

6. Data: 2003-04-14 20:42:09

Od: "Shield" <s...@p...onet.remove.all.no.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2003-04-15 08:08:16

Od: "Mamak z Galicji" <mamak112@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shield" <s...@p...onet.remove.all.no.spam.pl> napisał w
wiadomości news:b7f6m8$bkg$1@walker.pcmedia.com.pl...

> Stare przesądy. Taki pogląd wyrażają lekarze, którzy tylko na rtęciówkach
> byli uczeni. Jeśli aparatura elektroniczna to badziew

Wystarczy niewielka arytmia, a elektroniczny się pogubi i da błędne wyniki.
IMHO - rtęciówka jest najlepsza.

--
Mamak z Galicji
irc: Mamak #prk