Mieso mielone

21. Data: 2008-10-14 19:05:37

Temat: Re: Mieso mielone
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz pisze:

> A ten klops to potem jak sie wlasciwie piecze? W blaszce takiej podluznej
> jak do pasztetu, czy jakos w brytfannie?

Ja piekę w rękawie foliowym, zwłaszcza jeśli na chleb ma być.

Fajnie, że przypomniałeś mi o klopsie. :)

Ewa

22. Data: 2008-10-14 20:13:18

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz wrote:

> Jak moznaby to zalatwic jesli sie akurat nie ma termometra kuchennego?

Wyciac nozem maly waski klin w srodku klopsa do polowy glebokosci, zeby
stwierdzic, czy mieso na pewno jest calkowicie ugotowane.

> Chcialbym wykorzystac ten pomysl, tylko nie rozumiem gdzie ten sos sie
> zbierze? W tej keksowce? Jak rozumiem "keksowka" to taka blacha do pieczenia
> keksow. Podluzna. Waska. No to gdzie sie ten sos zbierze? Pod klopsem?
> Wyplynie z blaszki i z tej duzej tacy go trzeba zebrac?
>
> Mariusz

Gdy klops sie piecze, masa miesna sie kurczy i naokolo tworzy sie sos w
tej keksowce. Gdy klops upieczony, odstawiam na 15 minut, w tym czasie
robie zasmazke i zlewam caly plyn z keksowki na patelnie i robie sos,
doprawiajac sola, pieprzem i sosem sojowym.

Jeszcze mi sie przypomnialo, ze czasem dodaje do klopsa namoczone i
posiekane grzyby suszone, albo usmazone swieze pieczarki, co dodaje temu
sosu grzybowego smaku.

MB

23. Data: 2008-10-14 21:25:26

Od: "Vicky S." <v...@a...tylko.onet.bez.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> 1. Lasania
> 2. Musaka
> 3. Spaghetti
> 3. Nadzienie do burittos
> 4. Kotlety mielone :)
> 5. Gołąbki

Zapiekanka z makaronu/ryżu
Faszerowana papryka

Pozdrawiam,
Vicky S.

24. Data: 2008-10-14 21:36:49

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja jeszcze mam smakowity patent na mieso mielone i
ziemniaki. Robisz ciasto jak na kopytka a mięso doprawiasz do
smaku a następnie formujesz z tego strudel (zamiast maku mieso,
zamiast ciasta drożdzowego ziemniaczane).
Taki strudel kroisz delikatnie na plastry grubości ok 2cm i
lekko je rozpłaszczasz. To co do zjedzenia na patelnię z gorącym
olejem a reszta (jesli zostanie) do zamrożenia (tylko pojedyńczo
bo się posklejają, smażysz bez rozmrażania).

Przepyszne z surówką z kiszonej kapusty :)

--

Dawid

25. Data: 2008-10-14 22:01:54

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

morghul wrote:

> [...]
> smażysz bez rozmrażania).
>
> Przepyszne z surówką z kiszonej kapusty :)

O, to ciekawe. Zwijasz jak makowiec? tzn w rolade, czy jeden gruby walek
miesa otoczonyjedna warstwa ciasta?

MB

26. Data: 2008-10-15 05:10:01

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <gd33di$m49$1@news.onet.pl>, "morghul" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
> smaku a następnie formujesz z tego strudel (zamiast maku mieso,
> zamiast ciasta drożdzowego ziemniaczane).

Chyba masz na myśli roladę, czyli struclę (niem.Struzel), a nie strudel?

Władysław

27. Data: 2008-10-15 06:30:19

Od: "Mariusz" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Władysław Łoś" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Chyba masz na myśli roladę, czyli struclę (niem.Struzel), a nie strudel?
>
> Władysław

Strucla, strudel - wszystko jedno, na pewno w ostatecznosci to sie zupelnie
inaczej nazywa. Wladyslaw - nie badz taki zasadniczy.
Grunt, ze przepis interesujacy. Nowosc w sumie.
Niestety a pozno. Jest klops.

Nastepnym razem robie strudel ziemniaczany z miesem (albo strucle).

Mariusz

28. Data: 2008-10-15 06:40:15

Od: "Mariusz" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyciac nozem maly waski klin w srodku klopsa do polowy glebokosci, zeby
> stwierdzic, czy mieso na pewno jest calkowicie ugotowane.

OK. w sumie udalo sie upiec (ugutowac) jak trzeba.

> [...]
> robie zasmazke i zlewam caly plyn z keksowki na patelnie i robie sos,
> doprawiajac sola, pieprzem i sosem sojowym.

No wlasnie... Kurcze. Troche za pozno:(

Nie zlalem sosu (nie wpadlem na to. Chyba jestem ograniczony) i on zostal w
klopsie i wsiakl:(

Ale zdobylem doswiadczenie czego przy klopsie raczej nie nalezy robic:
- nie radze przesadzac z dodawaniem do masy miesnej wczorajszych ziemniakow,
- nie radze tez przesadzac z iloscia bulki (moczonej, czy tartej),
- nie radze uzywac zbyt drobno zmielonego miesa,
- lepiej byloby uzywac miesa z wieksza domieszka wolowego,
- sos (tluszcz) lepiej zlewac,

wzystkie te rzeczy powoduja, ze klops jest takitroche mdly i konsystencja
przypomina pasztet. Moze nie ma to wielkiego wplywu na smak, ale na ogolna
przyjemnosc jedzenia - zasadniczy. Lepiej jesc cos troche "chrupiacego" w
zebach niz takie maziaste troche.

Coz, czlowiek uczy sie na bledach. Szkoda, ze najczesciej na swoich.

Dziekuje za pomoc
Mariusz

PS
Ale kardamon sie sprawdzil swietnie.

29. Data: 2008-10-15 07:22:07

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <gd42kc$l3b$1@news.onet.pl>, "Mariusz" <m...@v...pl> wrote:

> Użytkownik "Władysław Łoś" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Strucla, strudel - wszystko jedno, na pewno w ostatecznosci to sie zupelnie
> inaczej nazywa.

Tylko to zupełnie inne ciasta. I wydaje mi się, że pisanie o strudlu
wprowadza tu w błąd. Strudel robiony jest z cienkiego jak papier ciasta
, w które zawija się naraz cały farsz. Obawiam się, że czegoś takiego
nie zrobi się z ciasta kartoflanego. W strucli natomiast warstwa ciasta
drożdżowego jest gruba i po nałożeniu na nią warstwy farszu zwija się
te dwie warstwy razem tak, że w przekroju mają wygląd spirali.
Nie wspomnę już tu o znajomości języka. Nie sądziłem, że znowu tu będę
musiał wykładać ABC.

> Nastepnym razem robie strudel ziemniaczany z miesem (albo strucle).

Powodzenia.

EOT PLONK

Władysław

30. Data: 2008-10-15 08:10:36

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

> Znaczy do nalesnikow? Ciekawe. No i mnie zainspirowalas - krokiety moze?

To są naleśniki których nie robi się z jajkiem ale z olejem w środku i smaży
na suchej w zasadzie patelni.
Taki placek służy cytując chyba za Mniammniam za talerz, sztućce i
pożywienie jednako, bo jak wsadzisz w niego mało płynny farsz, to możesz
jeść trzymając placek w ręku, choć ja wolę nożem i widelcem.

Przepis na farsz:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/browse_
thread/thread/57e137f9a87e93c4/445365e09f8c6fb8?hl=p
l&lnk=gst&q=burrito#445365e09f8c6fb8
Przepis na placki
http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/browse_
thread/thread/10d21bd59cf42801/5a74bb643209a566?hl=p
l&lnk=gst&q=tortille#5a74bb643209a566

Ajj smaka sobie narobiłam, chyba zrobię... :)

> Dziekuje.
>
> Mariusz
Smacznego :)

Kaja

[gdzie] w warszawie tabasco w ilosciach przemyslowych
Robaczywe maślaki
Jaka mikrofalowke wybrac?
dobry przepisa
Mikrofale Panasonic Inverter