Mieszkanie czy sie oplaca?

1. Data: 2005-04-11 17:58:13

Temat: Mieszkanie czy sie oplaca?
Od: "pietruszek" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam okazje wynajac mieszkanie i chcialem sie Was poradzic czy jest to
dobra oferta i jakie haczyki moga na mnie czekac.
Mieszkanie w centrum Sosnowca, 120m2, prad, zimna woda
ogrzewanie na taryfe nocna (druga taryfa) piece akumulacyjne, ciepla
woda z boilera. Po remoncie, nie wymaga inwestycji. Kamienica prywatna
z 1938 roku w bardzo dobrym stanie. Cena 700zl czynsz lub z garazem 900zl

Ciekawe ile trzeba dodac za ogrzewanie w okresie zimowym?

pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2005-04-11 19:05:12

Temat: Re: Mieszkanie czy sie oplaca?
Od: "jaQbek" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mieszkanie w centrum Sosnowca, 120m2, prad, zimna woda
> ogrzewanie na taryfe nocna (druga taryfa) piece akumulacyjne, ciepla
> woda z boilera. Cena 700zl czynsz lub z garazem 900zl
700 to całość, czy 700 + czynsz ?

Tej wielkości mieszkanie niełatwo będzie ogrzać piecami akumulacyjnymi. Mam
znajomego, który mieszka w podobnej wielkości mieszkaniu, również w
kamienicy. Zima z tego co wiem wydaje na prąd ok 600 zł (!) a ciepłą wode ma
z junkersa - tobie dojdzie jeszcze grzanie prądem wody.
Sam swego czasu wynajmowałem akurat w Sosnowcu mieszkanie ok. 80 m2 (4
pokoje w bloku) płacąc jakieś 900 zł + rachunki. IMO nie jest to drogo,
nawet jak na Sosnowiec, który do drogich nie należy. Ale na prąd,
szczególnie zima dolicz drugie tyle.

3. Data: 2005-04-11 21:22:53

Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pietruszek" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> woda z boilera. Po remoncie, nie wymaga inwestycji. Kamienica prywatna
> z 1938 roku w bardzo dobrym stanie. Cena 700zl czynsz lub z garazem

Na Twoim miejscu wolalbym wziasc jakis rozsadny kredyt i splacac swoje.
No chyba ze koniecznie potrzebne Ci jest 120 m2.

Laris

4. Data: 2005-04-12 15:11:33

Od: "pietruszek" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaQbek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
> 700 to całość, czy 700 + czynsz ?

700 zl to czynsz, gdybym chcial garaz to 900
wiadomo dochodzi koszt wody i pradu, umowa na jakies 4 lata

> [...]
> znajomego, który mieszka w podobnej wielkości mieszkaniu, również w
> kamienicy. Zima z tego co wiem wydaje na prąd ok 600 zł (!)

Dlaczego trudno takie mieszkanie ogrzac, konkretnie piecami aku, bo ze duze
to wiem?
Mam doswiadczenie z wysokim mieszkaniem
ale 39m2 i da sie ogrzac do 22stopni a koszt ok 200zl (zwyklymi grzejnikami)
ale chyba taryfa nocna jest tansza. Jaka twoj znajomy utrzymuje zima temp?
Bo w kuchni moze dla mnie byc nizej z 16 a w pokojach ok 20

5. Data: 2005-04-12 15:13:43

Od: "pietruszek" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "pietruszek" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

> 900zl
>
> Na Twoim miejscu wolalbym wziasc jakis rozsadny kredyt i splacac swoje.
> No chyba ze koniecznie potrzebne Ci jest 120 m2.

Dzieki za odpowiedz, ale na moim miejscu nie ma szans dostac kredytu, to
mieszkanie
to ma byc wyjscie na 4-5lat, a powierzchnia moglaby byc mniejsza np. 80m2,
ale wiesz
taki "hangar" jest marzniem mojej rodziny :)
Chce zrobic zestawienie plusow i minusow

6. Data: 2005-04-13 09:29:24

Od: "Piotr" <spamy(remove)@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> kamienicy. Zima z tego co wiem wydaje na prąd ok 600 zł (!) a ciepłą wode
> ma z junkersa - tobie dojdzie jeszcze grzanie prądem wody.

600 z miesiąc czy rachunki po 600?? Jeśli rachunki czyli na 2 miesiące...
to zupełnie normalna i przyzwoita stawka, powiedziałbym tanio.
Trzeba wziąć pod uwagę jeszcze fakt, że duże mieszkanie to
dużo oświetlenia i zużycie prądu też dużo większe, więc
koszt samego ogrzewania też jest mniejszy.

pozdr,
Piotr

jak zamontowac kominek w drewnianym domku
przyjmę lub kupię niedorgo szafki kuchenne, łózka, regały, szafki, krzesła. itp.
Robot plus sokowirówka w jednym
Drzwi harmonijkowe
Radiestezja - koniec czy początek dyskusji?