Mieszkanie, podatek

1. Data: 2002-02-27 09:47:08

Temat: Mieszkanie, podatek
Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Pare miesiecy temu kupilem mieszkanie od Developera.
Mam mieszkanie spoldzielcze wlasnosciowe i chce je sprzedac. Kupilem je 3
lata temu.
Sprzedajac je bede musial zaplacic 10% podatku. Podobno nie moge
zadeklarowac, ze pieniadze
ze sprzedazy przeznacze na nowe mieszkanie bo juz je mam. (data kupna<data
sprzedazy) I nie ma znaczenia, ze nowe mieszkanie kupilem w 100% za kase z
kredytu a pieniadze uzyskane ze sprzedazy starego mieszkania przeznacze na
splate kredytu. Mieszkanie to nie samochod, ktory mozna sprzedac z dnia na
dzien. Na nowe mieszkanie musialem sie szybko zdecydowac i nie mialem czasu
czekac na kupca starego moeszkania.

Macie jakis pomysl jak sprzedac stare mieszkanie i nie zaplacic tego haraczu
(bo jak inaczej nazwac ten 10-cio % podatek?) Tym bardziej, ze mieszkanie
sprzedam taniej niz je kupilem !!!
Moze jakas umowa przedwstepna z data wsteczna z kupujacym?

A moze ktos z Was, czy Waszych znajomych byl by zainteresowany kupnem. Dla
osoby, która znajdzie nabywce oczywiscie prowizja!

--------- O G L O S Z E N I
E ---------

mieszkanie 32m2, pokój, łazienka, widna kuchnia.
Katowice Giszowiec ul. Wojciecha, Ip. czynsz 206 PLN (w tym zaliczki na
ogrzewanie i wodę)

POKÓJ - zabudowana szafa Komandor, wykładzina dywanowa
PRZEDPOKÓJ - podłoga terakota, ściany i sufit korek
ŁAZIENKA - kafelki, zabudowana wanna (180 cm)
KUCHNIA - meble (4 mb.), podwieszany sufit, halogenki, kuchenka gazowa
zabudowana

Mieszkanie po remoncie.
Zamienię na samochód osobowy, działkę
Możliwość rat (bez żyrantów, bez banków)

Cena wywoławcza 52 tys - do negocjacji (moge zabrac meble kuchenne, szafe
Konamdora)

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-02-27 12:27:19

Temat: Re: Mieszkanie, podatek
Od: "Piotr" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze jakas umowa przedwstepna z data wsteczna z kupujacym?

Ten pomysł odpada bo masz 2 tygodnie od sprzedaży na dostarczenie do US aktu
notarialnego i zaświadczenia, że pieniądze przeznaczasz na kupno mieszkania.
Po tym terminie nic nie uznają.

1. Data: 2002-03-18 12:56:26

Temat: Re: Mieszkanie, podatek (wyjasnienie)
Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"Chopek" czyli ja napisalem:
> [...]
> kredytu a pieniadze uzyskane ze sprzedazy starego mieszkania przeznacze na

Poszukalem, popytalem no i znalazlem (nie w US :-)) i co sie okazuje.
Nie zaplace podatku bo pieniadze ze sprzedazy przeznacze na splate kredytu
mieszkaniowego.
I nie ma znaczenia kiedy wzialem ten kredyt (przed czy po sprzedazy
mieszkania)

Zainteresowanych odsylam do Gazety Prawnej z dnia 07 i 08.02.2002

Pozdrawiam, Chopek.

Ps. Warto niekiedy poszukac. 10% droga nie chodzi :-)

do Jacka
Niezawodność sprzętu AGD
Kupno mieszkania na wtórnym
Re: Praca badawcza nt. oddzialywania infradzwiekow w budynkach/ biurach (dlugie)
Re: Infradźwięki w budownictwie