Mieszkanie spółdzielcze własnościowe a hipoteka

1. Data: 2004-09-28 08:33:37

Temat: Mieszkanie spółdzielcze własnościowe a hipoteka
Od: "ytorkin [wawa]" <a...@c...usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam takie pytanie. Co trzeba zrobić i ile to kosztuje aby "dorobić" hipotekę
do mieszkania spółdzielczego własnościowego. Czy są z tym jakieś problemy?

Jeżeli ktoś przechodził przet taki proces ostatnio to czy mogłby się
podzieliś doświadczeniem.
Z góry dzięki i pozdrawiam
Arek

1. Data: 2004-09-28 08:40:55

Od: swieRZy <k...@k...asd> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 28 Sep 2004 10:33:37 +0200, na pl.rec.dom, ytorkin [wawa] napisał(a):

> Mam takie pytanie. Co trzeba zrobić i ile to kosztuje aby "dorobić" hipotekę
> do mieszkania spółdzielczego własnościowego. Czy są z tym jakieś problemy?

na początek załóż KW

1. Data: 2004-09-28 09:03:10

Od: "ytorkin [wawa]" <a...@c...usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

swieRZy po głębszej zadumie, wystukał/a cichutko co następuje:

> na początek załóż KW

A czy to nie jest tak, że jak jest własnościowe to ma już KW? Ja się na
mykach prawnych nie znam. Chodzi o to, że planuje kupić mieszkanie, które
jest właśnie własnościowe ale nie ma hipoteki. Więc próbuje się rozeznać czy
jest to duzy problem czy też nie.

Pozdrawiam Arek

1. Data: 2004-09-28 09:23:39

Od: swieRZy <k...@k...asd> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 28 Sep 2004 11:03:10 +0200, na pl.rec.dom, ytorkin [wawa] napisał(a):
> A czy to nie jest tak, że jak jest własnościowe to ma już KW?
jezeli kupując mieszkanie nie było mowy nic o KW a ty jej sam nie
zakładałes to nie ma

1. Data: 2004-09-28 09:49:31

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ytorkin [wawa] wrote:

> [...]
Więc
> próbuje się rozeznać czy jest to duzy problem czy też nie.

Generalnie dzisiaj nie ma to aż tak wielkiego znaczenia - tzn. ma, ale
czasami opłaca się jedno, czasami drugie.
Aby przekształcić swoje prawo własnościowe w hipoteczne nie ma
większego problemu,jeżeli spółdzielnia ma uporządkowane papiery -
zwłaszcza sprawy gruntowe, poza koniecznością chodzenia i biadolenia.
Kosztuje to łącznie kilkaset zł, kilka dni chodzenia, kilkanaście
tygodni czekania.
Szcegółów więcej (zwłąszcza co do różnic w obu formach właności) -
tutaj:

http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Wspolnota/wzo
ry4.html

--
spp
spp(na)op.pl

1. Data: 2004-09-28 09:50:29

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie, _po co_ ta "hipoteka" ma byc?

Ksiege wieczysta mozna zalozyc dla "wlasnosciowego prawa do lokalu".

Mozna tez przeksztalcic "wlasnosciowe prawo do lokalu" w pelna
wlasnosc, ale to wymaga zachodu, kosztow i nie jest mozliwe bez
wspolpracy spoldzielni, ktora musi sporzadzic kupe roznych papierkow i
miec uregulowane sprawy wlasnosci gruntu.

MJ

1. Data: 2004-09-28 09:53:30

Od: "ytorkin [wawa]" <a...@c...usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

swieRZy po głębszej zadumie, wystukał/a cichutko co następuje:

> jezeli kupując mieszkanie nie było mowy nic o KW a ty jej sam nie
> zakładałes to nie ma

No faktycznie. A jak wygląda taki proces zakładania KW i hipoteki oraz ile
to kosztuje (wartość nieruchomości to 180 000)

Z góry dzięki za pomoc
Arek

1. Data: 2004-09-28 10:00:19

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Sep 2004 10:33:37 +0200
"ytorkin [wawa]" <a...@c...usun.to.pl> wrote:

> Mam takie pytanie. Co trzeba zrobić i ile to kosztuje aby "dorobić" hipotekę
> do mieszkania spółdzielczego własnościowego. Czy są z tym jakieś problemy?

jezeli jest ksiega wieczysta (zapytaj sprzedajacego, ale jezeli jest
wlasnosciowe to wg mojego rozeznania jest), to trzeba w zwiazku z tym
zrobic trzy rzeczy - dokonac wpisu do niej o nowym wlascicielu
(nie wiem ile to kosztuje.. w przypadku zalozenia ksiegi jest to koszt
bodaj 1% wartosci umowy kupna-sprzedazy), oraz dokonac wpisu o
hipotece (podatek od czynnosci cywilnoprawnych to jakies 150pln, tez
jakos procentowo obliczany, sam wpis... nie pamietam, moge sprawdzic
w domu), a do wpisu bedziesz potrzebowal wypisu z rejestru gruntow (to juz
grosze, kilkanascie pln)

jezeli chcesz bardzo konkretne kwoty to najlepiej zadzwon do sadu
(wydzial ksiag wieczystych) i zapytaj o koszt wykreslenia wlasciciela z
ksiegi wieczystej i wpisania nowego, oraz o koszt wpisania hipoteki do
ksiegi wieczystej

Sierp

1. Data: 2004-09-28 10:02:17

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Sep 2004 12:00:19 +0200
Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> wrote:

> jezeli jest ksiega wieczysta (zapytaj sprzedajacego, ale jezeli jest
> wlasnosciowe to wg mojego rozeznania jest)

poprawka - nie musi byc oczywiscie - to jest niezalezne
czyli jednak prawd. bedziesz musial zalozyc ksiege wieczysta (rozumiem
ze hipoteka pod kredyt mieszkaniowy) - to moge konkretne wyliczenia
sprawdzic w domu, jak chcesz, robilem to 2 miesiace temu

Sierp

1. Data: 2004-09-29 07:20:59

Od: swieRZy <k...@k...asd> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 28 Sep 2004 11:49:31 +0200, na pl.rec.dom, spp napisał(a):

> [...]
> zwłaszcza sprawy gruntowe, poza koniecznością chodzenia i biadolenia.
> Kosztuje to łącznie kilkaset zł, kilka dni chodzenia, kilkanaście

KW można załozyc dla spółdzielczego własnosciowego prawa do lokalu jak i do
własnosci lokalu wraz z udziałem w gruncie

Do tego drugiego trzeba się nachodzić do spółdzielni

Jaka pralke do 1500 zl bycie polecali?
Test programu AnoMail
Pralko-suszarka Ariston
Tynk akrylowy - wątpliwości