Mikrofalówka - mechaniczna czy elektroniczna

1. Data: 2007-12-08 20:16:42

Temat: Mikrofalówka - mechaniczna czy elektroniczna
Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się nad wyborem mikrofalówki wolnostojącej. Po przejrzeniu różnych
opinii widzę, że nie ma co na nia wydawać więcej, niż jakieś 250 zł. Narazie
jest skłonny wybrać model Amica AMM21M80G lub AMM21E80G. Obie mają pojemność 21
l, 800 Wat mocy i kwarcowy grill, z tym że pierwszy model ma sterowanie
mechaniczne, drugi elektroniczne. Czy ktoś z was ma którys z tych modeli i może
podzielić się wrażeniami z użytkowania? I czy lepiej wybrać ze sterowaniem
elektronicznym, czy mechanicznym? Większość opinii, jakie czytam, są takie, że
mechaniczna jest wygodniejsza w użyciu - ale może wasze zdanie jest inne :)

2. Data: 2007-12-08 20:29:27

Temat: Re: Mikrofalówka - mechaniczna czy elektroniczna
Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> elektronicznym, czy mechanicznym? Większość opinii, jakie czytam, są
> takie, że mechaniczna jest wygodniejsza w użyciu - ale może wasze zdanie

Ja mam "mechaniczną" mikrofalę. Wada jest taka, że nie ustawisz precyzyjnie
czasu podgrzewania poniżej 1 minuty (stosowane przy malutkich ilościach, u
mnie akurat często - dla dzieci).

:-) Monika

3. Data: 2007-12-08 21:26:14

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaQbek <j...@s...eu> wrote:

> [...]
> jakie
> czytam, są takie, że mechaniczna jest wygodniejsza w użyciu -

W elektronicznej ustawisz precyzyjniej czas grzania, w
mechanicznej zrobisz to szybciej i na koniec masz ładne dźwięczne
"bim" zamiast elektronicznego piiip.
Osobiście, stojąc przed podobnym dylematem wybrałem
elektroniczną, ale "bim" mi szkoda było...

J.

4. Data: 2007-12-08 21:36:22

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wystukał:

> W elektronicznej ustawisz precyzyjniej czas grzania, w
> mechanicznej zrobisz to szybciej

Są elektroniczne z pokrętłem :)

> i na koniec masz ładne dźwięczne
> "bim" zamiast elektronicznego piiip.

A to nie wiem, ale może już tez gdzieś zaimplenetowali.

Jo'Asia

--
__.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
--<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-

5. Data: 2007-12-08 22:26:26

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia <j...@h...pl> wrote:

> Są elektroniczne z pokrętłem :)

Fakt, ale z tych tanich jakoś nie widziałem. Za wyjątkiem może
ostatnio sprzedawanej mikrofalki "Tesco", bardzo ładnej zresztą,
ale bez grilla.

J.

6. Data: 2007-12-09 13:21:20

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> Fakt, ale z tych tanich jakoś nie widziałem. Za wyjątkiem może ostatnio
> sprzedawanej mikrofalki "Tesco", bardzo ładnej zresztą, ale bez grilla.

Pokretlo elektroniczne (wprowadzone pare ladnych lat temu przez Sharpa)
to najwygodniejsze co moze byc. Ale w nowych mikrofalach sterowanych
elektronicznie bedziesz mial dodatkowo przycisk "szybki start", ktorego
i tak najczesciej bedziesz uzywal. Na zdjeciach widze, ze ta druga
kuchenka Amiki rowniez posiada quick start i jakies pokretlo
elektroniczne (tylko ciezko wyczuc co nim ustawiamy - czas, a moze tylko
moc, poszukaj instrukcji obslugi).

Pozdrawiam,
Wojtek

7. Data: 2007-12-09 14:52:58

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

http://www.amica.com.pl/produkty/data.php?prodID=497 - i tam jest instrukcja

8. Data: 2007-12-09 15:41:56

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

jaQbek pisze:

> http://www.amica.com.pl/produkty/data.php?prodID=497 - i tam jest
> instrukcja

Spojrzalem. Masz zarowno pokretlo elektroniczne do ustawiania czasu, jak
i quick-start, wiec jak znalazl. O ile nie polecalbym marki jako takiej,
to sterowanie powinno byc bardzo wygodne.

Pozdrawiam,
Wojtek

9. Data: 2007-12-09 17:25:38

Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fakt, ale z tych tanich jakoś nie widziałem. Za wyjątkiem może ostatnio
> sprzedawanej mikrofalki "Tesco", bardzo ładnej zresztą, ale bez grilla.

Z tanich ciężko.
Zobacz Whirpoola, chociaż ostatnio widziałem u nich nie pokrętło tylko
wajchę taką dziwną.

Mam Whirpoola Talent starszego ale z wyższej półki, pokrętło elektroniczne,
kręcąc ustawia ładnie czas, im więcej minut tym większe skoki. Czyli na
początku co sekundy potem dziesiątki, potem pół minuty. Dodatkowo wciśnięcie
od razu Start uruchamia max mocy na 30 sekund. Każde następne naciśnięcie
start to kolejne 30 sekund. Drzwiczki otwierane na dół i można na nie
spokojnie kłaść wyciąganą potrawę.
Rok temu kupowałem LG i miała bardzo podobnie rozwiązane sterowanie.
Whirpool ma... 7 lat? działa do dziś idealnie i wyglądu mu nie ubyło pomimo
czasu. Elektronika działa :)

--
Irokez
Uwaga:adres bez cyferki :)

10. Data: 2007-12-09 20:32:38

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Sat, 8 Dec 2007 21:29:27 +0100, name: eMonika:

> Ja mam "mechaniczną" mikrofalę. Wada jest taka, że nie ustawisz precyzyjnie
> czasu podgrzewania poniżej 1 minuty (stosowane przy malutkich ilościach, u
> mnie akurat często - dla dzieci).

Zgadza się. Przy dziecku bardzo często podgrzewa się mleko, soczki,
deserki, obiadki itp ustawiając czas 10-20 sekund. Przy mikrofali
mechanicznej byłoby to nieco uciążliwe. W zasadzie ja używam mikrofali
wyłącznie do podgrzewania rzeczy dla dziecka, tylko "od święta" robię
hamburgery :)

Pozdrawiam
Miroo

gres
diody (LED) na choince?
podkładka pod rozbijanie mięsa ?
opinia nt WHIRLPOOL VT 256 IX
zarowka jarzeniowka swietlowka a halogen