Milin

1. Data: 2003-07-23 09:56:08

Temat: Milin
Od: "Andrzej Polanski (praca)" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Mam milin , chyba tak to sie nazywa . Pnacze , bardzo silne
kwitnie na czerwono , kwaity "trabkowate" czerwone . Rosnie
jak glupi i wlasnie w tym jest problem. W promieniu 3 - 4 metrow
od niego , spod ziemi wyrastaja malutkie miliny. Nie sa to siewki,
te to by sie zlapalo , pociagnelo i z glowy. Jest jakis sposob
na powstrzymanie tych odrostów ?. Ja wiem ze to niewielki
problem , ale tesciowej w ogorkach i pietruszce wyrastaja ;-)

Ps moze ktos chce takie sadzonki ?

pozdrawiam

Andrzej

2. Data: 2003-07-23 11:57:58

Temat: Odp: Milin
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Polanski (praca)" <r...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bflme6$428$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> jak glupi i wlasnie w tym jest problem. W promieniu 3 - 4 metrow
> od niego , spod ziemi wyrastaja malutkie miliny. (....)

Wykopuj, sadz do doniczek, a chętni się znajdą :-)
Np. ja, ale to pewnie zbyt daleko ode mnie :-(

Pozdrawiam Krycha

3. Data: 2003-07-23 12:41:15

Temat: Re: Milin
Od: "Piotr" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Opis ogólny

Pnącza należące do tego rodzaju pochodzą z Ameryki Północnej i wschodniej
Azji (2 gatunki). Główną ozdobą tego krzewu są wyjątkowo piękne, duże
trąbkowate kwiaty i pierzaste liście, oraz owoce. Kwiaty są ozdobne,
lejkowato-rurkowate, długości około 10 cm i średnicy do 5 cm. Zależnie od
odmiany są żółte, pomarańczowe lub szkarłatne. Zebrane są po 4-15 w
baldachogrona rozwijają się na końcach tegorocznych pędów stopniowo od lipca
do września. U wrażliwych osób, olejki eteryczne zawarte w kwiatach mogą
wywołać alergiczną pokrzywkę.

----

Wymagania

Stanowisko
Milin rośnie najlepiej na ciepłych, słonecznych stanowiskach w zacisznych
miejscach, najlepiej wystawa połuidniowo-zachodnia i południowo-wschodnia.

Wymagania glebowe
Gleba powinna być żyzna, świeża, bogata w substancje organiczne,
piaszczysto-gliniasta i dobrze zdrenowana. Gdy zapewnimy te warunki glebowe
i odpowiednie stanowisko to milin rośnie bujnie. Młode rośliny potrzebują
dużo wilgoci w glebie, ale po kilku latach, dobrze znoszą okresowe susze. Na
stanowisko stałe powinno się sadzić rośliny przynajmniej 2-3 letnie, a pędy
od razu przywiązuje się do podpór. Wiosną po odkryciu pąków, trzeba roślinę
zasilić nawozem i wyściółkować glebę wokółu.

Wymagania cieplne
Milin jest zasadniczo odporny na mróz. Jednak w mroźniejsze zimy może
przemarzać, jednak wtedy odrasta z korzeni.

Cięcie
Coroczna pielęgnacja krzewu polega na usuwaniu wiosną przemarzniętych lub
uschniętych pędów, oraz na skracaniu zeszłorocznych pędów (kwitnących w
ubiegłym roku) tak, aby zostało 3-5 pąków. Cięcie to zapewnia obfite
kwitnienie w następnym roku, należy je przeprowadzić bardzo wcześnie wiosną.

Rozmnażanie
Najłatwiej milin rozmnaża się przez odkłady i sadzonki korzeniowe.

Inne
Starsze rośliny znoszą suszę.

Jak to ta roślina to chcę te sadzonki p...@s...gov.pl

4. Data: 2003-07-24 07:58:11

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam !
>

> Mam milin >
> Ps moze ktos chce takie sadzonki ?

ja chcę :))
pozdr
Ania

5. Data: 2003-07-24 08:17:41

Od: "Andrzej Polanski (praca)" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote in message

>ja chcę :))

Wszystkich ktorzy chca sadzonki odnotowuje . Obiecuje nie niszczyc
odrostow. Akurat jutro wyjezdzam na urlop wiec sadzonki bylyby dopiero w
sierpniu.
Tak zastanawiam sie czy nie lepiej dla roslinek nie byloby poczekac do
wrzesnia.

pozdrawiam

Andrzej
(Opole)

Proszę grup
zywoplot - irga
Szarlataneria
Zagajnik brzozowy - czy mozna "przeswietlic"?
WYNIKI KONKURSU z Garden Composer!