Zagajnik brzozowy - czy mozna "przeswietlic"?

1. Data: 2003-07-22 20:06:09

Temat: Zagajnik brzozowy - czy mozna "przeswietlic"?
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Udalo mi sie wreszcie znalezc dzialke budowlana, na ktorej jest troche
drzew. Ku mojej radosci rosnie tam calkiem spory juz dab, duza stara i
bardzo rozlozysta jablon i calkiem przyjemny zagajnik brzozowy. Brzozki maja
juz po jakies 3 - 4 metry, ale zostaly posadzone w zbyt malych odleglosciach
od siebie. Myslalam o tym, zeby czesc z nich, te najslabsze, wyciac i
pozwolic pozostalym rosnac zdrowo. Czy na takie "przeswietlenie" tez bede
potrzebowala zgody?

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

2. Data: 2003-07-23 00:20:31

Temat: Re: Zagajnik brzozowy - czy mozna "przeswietlic"?
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzenna Kielan <m...@s...pl> wrote:
. Czy na takie
> "przeswietlenie" tez bede potrzebowala zgody?

Ależ daj spokój!
Oczywiście, jeśli zaczniesz chodzić po urzędach i wypytywać, to pewnie jakiś
geniusz ekologii każe ci za każdą wyrwaną samosiejkę posadzić Puszczę
Kampinoską.
Po prostu wywal te zbędne i tyle.
Moon

3. Data: 2003-07-23 00:53:45

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
jakiś
> geniusz ekologii każe ci za każdą wyrwaną samosiejkę posadzić Puszczę

Za wycięcie drzewa(przynajmniej u nas) trzeba
zapłacić urzędowi 70 zł.

Pozdrawia boletus

4. Data: 2003-07-23 06:01:48

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Za wycięcie drzewa(przynajmniej u nas) trzeba
> zapłacić urzędowi 70 zł.

Ale drzewa nie moga rosnac jedno na drugim, bo wtedy zadne nie rosnie jak
trzeba. Swietnie, ze tam sobie w ogole rosna, bo bardzo mi sie to podoba,
tyle ze jak wszystkie rosliny posiane zbyt gęsto, wymagaja poprzerywania.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

5. Data: 2003-07-23 06:05:25

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Po prostu wywal te zbędne i tyle.

No tak, ale wiesz jak to jest w naszym "grajdolku" ;-). Zaczynac budowe
domu i ogrodu od kar?

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

6. Data: 2003-07-23 06:46:28

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> od siebie. Myslalam o tym, zeby czesc z nich, te najslabsze, wyciac i
> pozwolic pozostalym rosnac zdrowo. Czy na takie "przeswietlenie" tez bede

Bezkarnie można wycinać drzewa, które nie mają 5-ciu lat i drzewa owocowe.
Gdzieś miałam odpowiedni paragraf ale nie mogę go teraz znaleźć.

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2003-07-23 06:52:50

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bfk5gd$9pr$1@atlantis.news.tpi.pl Marzenna Kielan
<m...@s...pl> napisał(a):

> Myslalam o tym, zeby czesc z nich, te
> najslabsze, wyciac i pozwolic pozostalym rosnac zdrowo. Czy na takie
> "przeswietlenie" tez bede potrzebowala zgody?

Hejka. Ja sie zgadzam. ;-) Potraktuj tę przecinkę jako zabiegi
pielęgnacyjne w brzozowym zagajniku. :-)
Pozdrawiam mgliście Ja...cki

P.S. Ewentualnie skonsultuj się z jakimś sympatycznym leśnikiem.

8. Data: 2003-07-25 12:45:01

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Ja sie zgadzam. ;-)

No i widzisz Dirko, Twoja zgoda wystarczyła ;-)) Zasięgnęłam porady "miłego
leśnika" i zorientowałam się zgodnie z tym, co napisała Marta, że te brzózki
to faktycznie jeszcze nie są zbyt wiekowe. Tak czy siak, zabiegi
pielęgnacyjne zostaną wykonane a ja zanim jeszcze postawię dom będę miała
własne drzewa :-)

Pozdrawiam serdecznie

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

9. Data: 2003-07-25 13:26:43

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bfr8p6$p28$1@atlantis.news.tpi.pl Marzenna Kielan
<m...@s...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> No i widzisz Dirko, Twoja zgoda wystarczyła ;-))

Hejka. Nadymam się jak paw. ;-)

> Tak czy siak,
> zabiegi pielęgnacyjne zostaną wykonane a ja zanim jeszcze postawię
> dom będę miała własne drzewa :-)

Cieszę się razem z Tobą. :-)
Pozdrawiam słonecznie i gorąco Ja...cki

WYNIKI KONKURSU z Garden Composer!