Miód

1. Data: 2001-06-04 11:05:17

Temat: Miód
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze który dziala dobroczynnie na serduszko?
Pytam bo juz sie sezon na niektóre zaczal- akacje juz przekwitaja.
I drugie pytanie-dzis uslyszalam, ze istnieje miod jablkowy(!)
Uslyszalam to od czlowieka który ma pasieke i az sie zastanawiam -
prawda to czy sobie ze mnie zazartowal? W zyciu nie slyszalam wczesniej
o takim gatunku ale moze? W koncu jablonie tez kwitna...
pzdr
agi

1. Data: 2001-06-04 11:33:49

Temat: Re: Miód
Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fghfgh" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Drodzy grupowicze który dziala dobroczynnie na serduszko?

Z tego co wiem, to lipowy. Przynajmniej taki lekarz mojej babci zalecił.

> I drugie pytanie-dzis uslyszalam, ze istnieje miod jablkowy(!)

Mnie już nic nie zaskoczy po tym jak w Chorwacji jadłam miodek chyba z
szałwi. Na pudełku było po chorwacku a narysowane ziele wyglądało jak
szałwia. Niebo w gębie to mało powiedziane ...

Pozdrawiam

Aldik

-- Kiedy ludzie mogą robić co chcą,
-- zazwyczaj kogoś naśladują
-- (Eric Hoffer)

1. Data: 2001-06-04 12:03:30

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aldik wrote:

> Z tego co wiem, to lipowy. Przynajmniej taki lekarz mojej babci zalecił.

Dzieki-o lipowym wiedzialam tylko, ze ma dzialanie uspokajajace i
antyseptyczne. Musialam sie upewnic-dla dziadka z kolei :)

> Mnie już nic nie zaskoczy po tym jak w Chorwacji jadłam miodek chyba z
> szałwi. Na pudełku było po chorwacku a narysowane ziele wyglądało jak
> szałwia. Niebo w gębie to mało powiedziane ...

To juz wiem o co prosic znajomych jadacych na wakacje do Chorwacji hihi
:))

pzdr
agi

1. Data: 2001-06-04 12:06:25

Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To juz wiem o co prosic znajomych jadacych na wakacje do Chorwacji hihi
> :))

Tylko nie wszędzie uda się go kupić. W okolicy Sibenika go jedliśmy, a
Dubroniku ani na Jeziorach Plitwickich był nie do dostania. Sprawdzę po
południu w domku jaki napis był na słoiczku i zapodam. Znajomi będą wiedzieć
dokładniej czego szukać :))

1. Data: 2001-06-04 12:18:59

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdzę po południu w domku jaki napis był na słoiczku i zapodam.
> Znajomi będą wiedzieć dokładniej czego szukać :))

Dzieki serdeczne :))
agi

1. Data: 2001-06-04 12:21:17

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldik" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Mnie już nic nie zaskoczy po tym jak w Chorwacji jadłam miodek chyba z
> szałwi. Na pudełku było po chorwacku a narysowane ziele wyglądało jak

A ja u nas w sklepie widzialem miody z pokrzywy, aronni i innych
dziwadel. Obawiam sie tylko, ze te ciekawostki otrzymuje sie albo dodajac do
miodu odpowiedniego wyciagu, albo karmiac pszczoly dosmaczonym syropem
(wersja optymistyczna).

Jader

1. Data: 2001-06-04 12:23:52

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>miodu odpowiedniego wyciagu, albo karmiac pszczoly dosmaczonym syropem

a dlaczego by nie karmic pszczol czyms smaczny?

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-04 13:33:42

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal w
wiadomosci news:edvmhtonikqt4afcg0jf6ls36h78ea6hg1@4ax.com...

> a dlaczego by nie karmic pszczol czyms smaczny?

Pewnie jestem przewrazliwiony, ale wolisz jesc miod zrobiony przez pszczolki
z nektaru kwiatowego, czy z wody z cukrem?

Jader

1. Data: 2001-06-04 13:57:45

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

no kiedy wlasnie mi o to chodzi - dawac tym pszczolom COS
dobrego!! Juz wole im dac wody z cukrem (miodem???), byleby byly
szczesliwe

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-04 14:17:47

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Masz racje, pszczelarze potrafia "dokarmiac" pszczolki syropem, zeby
szybciej produkowaly miod tyle tylko, ze wtedy miod nie jest miodem. Czsem
jest to praktykowane w deszcowe lata, zeby dozywic pszczoly.
A co do miodow tona rynku kanadyjskim jest "niezly" smakowo miod
pomaranczowy ale jakosc jego chyba nie jest najwyzsza.
Dobry mod mozna kupic tylko u zaufanego pszczelarza.

pozdrawiam,

Slav

Przechowywanie warzyw
Quiche, tarta