Mleko jeszcze raz!

1. Data: 2005-09-28 06:35:26

Temat: Mleko jeszcze raz!
Od: "Katarzyna " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro UHTe mleko jest niezdrowe to jak się zapatrujecie na "mleka świeże" z
tygodniową datą przydatności do spożycia, w kartonach (chyba milko) i
widziałam też w szklanych butelkach?
Bo jakoś, choinka, od woreczków mnie odrzuca.
POzdrówka Kasia

2. Data: 2005-09-28 15:07:06

Temat: Re: Mleko jeszcze raz!
Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna " <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Skoro UHTe mleko jest niezdrowe
A czemu jest niezdrowe?
Poważnie pytam, pierwszy raz o tym słyszę.

Pozdrawiam
Magdalena

3. Data: 2005-09-28 18:52:35

Od: "R.i.P." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna wrote:
> [...]
> widziałam też w szklanych butelkach?
> Bo jakoś, choinka, od woreczków mnie odrzuca.

Jak dla mnie to mleko w kartoniku Milko bardzo dobre jest :) I gdybym
uzywala mleka do czegos innego niz kawa to pewnie bym kupowala je bo wg
mnie lepsze niz w woreczku i wygodniejsze, ale szybko sie psuje :) Jak
to mleko nieuszate.
Pozdrawiam.
Justyna.

4. Data: 2005-09-28 20:12:17

Od: "mirek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro UHTe mleko jest niezdrowe to jak się zapatrujecie na "mleka świeże"
> tygodniową datą przydatności do spożycia, w kartonach (chyba milko) i
> widziałam też w szklanych butelkach?

Mleko UHT pozbawione jest WSZYSTKICH bakterii znajdujących się w mleku w tym
także tych DOBRYCH , niezbędnych dla organizmu. Mleko pasteryzowane w
kartonie jest o wiele zdrowsze i smaczniejsze. U mnie w Gdańsku w sklepach
mozna kupic wyrób naszej sp-ni mleczarskiej "Mackowy" pasteryzowane w
kartonie z krótkim terminem przydatnosci , smakuje super nie to co biała
emulsja UHT. Mnie też od woreczków odrzuca.
Pozdrawiam Mirek

5. Data: 2005-09-28 20:17:01

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 28 septembre 2005 ŕ 22:12:17, dans <dhetf1$331$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> smakuje super nie to co biała
> emulsja UHT. Mnie też od woreczków odrzuca.

a ja tylko uht pije, z powodu smaku tego a nie innego

a od "zwyklego" mleka zawsza mnie odrzucalo. szerokim lukim.
/de gustibus.../

> Pozdrawiam Mirek

takoz

--
Niesz

6. Data: 2005-09-28 20:51:35

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Sep 2005 22:12:17 +0200 I had a dream that mirek <m...@g...pl>
wrote:
> [...]
>kartonie z krótkim terminem przydatnosci , smakuje super nie to co biała
>emulsja UHT. Mnie też od woreczków odrzuca.

U mnie w sklepie w woreczkach jest mleko pasteryzowane. Nie rozumiem dlaczego
to samo mleko w kartonie jest cacy, a w woreczku jest fuj.

--
Grzegorz Janoszka

7. Data: 2005-09-28 21:36:31

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:
> Nie rozumiem dlaczego
> to samo mleko w kartonie jest cacy, a w woreczku jest fuj.
===
Producenci już dawno zauważyli, że tzw. masowy klient kupuje opakowanie, a
nie jego zawartość.
Kiedy pudełko będzie kolorowe, błyszczące, estetyczne, z zakrętką,
niekapiącym otworkiem, poręczne, w promocji i z wodotryskiem, to w zasadzie
wewnątrz może już nic nie być, choć zazwyczaj są szczyny.

waldek
===

8. Data: 2005-09-28 22:07:24

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Sep 2005 23:36:31 +0200 I had a dream that waldek <x...@o...pl> wrote:
> [...]
>niekapiącym otworkiem, poręczne, w promocji i z wodotryskiem, to w zasadzie
>wewnątrz może już nic nie być, choć zazwyczaj są szczyny.

I ja dlatego mleko kupuję tylko w woreczku, no chyba że nie ma innego wyjścia
i musi być "trwałe" przez dłuższy czas.

--
Grzegorz Janoszka

9. Data: 2005-09-28 22:56:41

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Sep 2005 17:07:06 +0200, "Magdalena W."
<b...@s...gazeta.pl> wrote:

>A czemu jest niezdrowe?
>Poważnie pytam, pierwszy raz o tym słyszę.

NIe jest niezdrowe - po prostu nie jest zdrowe, jest to ciecz
mlekopodobna - zawiera mineraly, bialko, tluszcz ale zero flory
bakteryjnej i enzymow, rownie dobrze mozna najesc sie kleju
kazeinowego, topionym maslem przegryzc i woda popic. Jak komu malo
wapnia - mozna jeszcze kawal kredy zjesc.

--
Darek

10. Data: 2005-09-28 23:27:19

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Mleko UHT pozbawione jest WSZYSTKICH bakterii znajdujących się w mleku w
tym
> także tych DOBRYCH , niezbędnych dla organizmu.

Oczywiście opakowanie też ma swoje właściwości szkodliwe, mówie o tym
niewuinnym sreberku od środka opakowania. Trzeba byc ignorantem, żeby
wierzyć, iż do mleka nie dostają się pewne pierwiastki, a aluminium jest
bardzo szkodliwe dla zdrowia. Ba, uważa się, że odkłada się w mózgu
człowieka i typuję się jako głównego winowajcę powstawania choroby
alzheimera.

Ponadto:
"Jak wynika z danych resortu rolnictwa, ponad połowa mleka oferowanego na
naszym rynku jest sprzedawana w postaci UHT. Takie mleko traci w procesie
technologicznym znaczną część witamin (głównie z grupy B), kilka procent
białka i jest pozbawiane wszelkich korzystnych dla zdrowia bakterii kwasu
mlekowego. W pasteryzowanym mleku o krótszej trwałości większość tych
bakterii jednak pozostaje. Poza tym mleko UHT smakuje jak produkt w pełni
syntetyczny.
- Z chemicznego punktu widzenia mleko pasteryzowane i UHT to ten sam
produkt. Z biochemicznego punktu widzenia są to dwie różne rzeczy - mówi
Antoni Pluta ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. -
Przetwory mleczne - jogurt, żółty ser, kefir czy serwatka - podczas obróbki
termicznej zachowują wapń. W Polsce dramatycznie brakuje produktów mlecznych
zawierających ten pierwiastek (na Zachodzie są powszechnie dostępne). Wapń
jest niezbędny do prawidłowego rozwoju dziecka, a w wysoko przetworzonym
mleku UHT go nie ma - zauważa prof. Tomasz Pertyński z Centrum Zdrowia Matki
Polki w Łodzi. " --> http://www.wprost.pl/drukuj/?O=47476

A więc, czy mleko UHT jest jeszcze mlekiem? A te wszystkie odtłuszczone
mleka, jak ma się przyswoić wapń będący w mleku bez tłuszczu, a witamina D?
Czy w ogóle picie mleka w takiej formie jak dziś daje nam jakieś wymierne
korzyści? Oprócz tego, że niby smakuje jak mleko...

I jeszcze wkleję:
"Komu potrzebna jest technologia UHT? Konsumentom? Tym świadomym nie, gdyż
nie polepsza ona właściwości zdrowotnych mleka. Metodę UHT stworzono na
potrzeby handlu, by sprzedawać towar, którego długa przydatność do spożycia
będzie dobrze się reklamować. Naturalne mleko (które ze względu na swą
krótkotrwałą świeżość nie jest łatwym towarem do sprzedaży) w temperaturze
pokojowej bardzo szybko kwaśnieje, zaś mleko "z kartonika" nie. Zagotowanie
przedłuża trwałość mleka, ale pozbawia go tego, co dla człowieka najlepsze.
W wysokiej temperaturze giną witaminy A, B i C, białka rozpadają się,
dlatego takie mleko zalega i gnije w przewodzie pokarmowym. Następują
również niekorzystne zmiany w cukrach i składnikach mineralnych. Jakie mogą
być tego konsekwencje? Niemowlęta karmione wyłącznie mlekiem sterylizowanym
może dotknąć choroba Mellera Barlowa, której przyczyną jest długotrwały
niedobór witamin. Wysoka temperatura niszczy również znajdujący się w mleku
tzw. czynnik Wulzena, czyli substancję, która chroni ludzi i zwierzęta od
zwapnienia i zwyrodnienia stawów **). Ogrzewanie mleka nasila też jego
właściwości alergizujące. Wyeliminowanie z diety sterylizowanego mleka
powoduje ustępowanie bólów mięśniowo-szkieletowych u dzieci spowodowanych
alergią na mleko ***).
Jestem przeciwny spożywaniu mleka UHT, gdyż nie służy to zdrowiu, a tylko
kondycji firm mleczarskich. Świeże mleko, nie poddawane żadnym obróbkom
termicznym, jest zdrowsze dla człowieka: ma więcej wartości odżywczych, jest
szybciej trawione, a ludzki organizm potrafi je właściwie wykorzystać, nie
odkładając szkodliwych złogów. Jednak ze względu na trudności ze zdobyciem
świeżego mleka, lepiej w ogóle z niego zrezygnować, niż pić sterylizowane
(takie wnioski przedstawia prof. pediatrii dr Frank Oski z John Hopkins
Medical School w książce "Dont drink the Milk").
**) źródło: van Wagtendonk, WJ and R Wulzen, Arch Biochemistry, Academic
press, Inc, New York, 1: 373-377).
***) źródło: British Journal of Rheumatology, 36 (1) 1997, Journal of the
Royal Society of Medicine 1985, 78; The Lancet, 1991, 338.
Samo Zdrowie 11. 2004"-->
http://samozdrowie.interia.pl/dietetyka/abc_odzywian
ia/news?inf=100020850

Chyba nie zamkną mnie za złe pisanie na mleko UHT (uszate)? :P;)) Na swoją
obronę mam fakt, iż w mojej kuchni są 2 kartony LOL. Cóż, mówiłam, że u mnie
często lenistwo góruje nad rozumem....

Pozdrawiam,
Akulka

Re: Mleko jeszcze raz!