Mleko jeszcze raz!

11. Data: 2005-09-29 04:41:41

Temat: Re: Mleko jeszcze raz!
Od: "kuba \(aka cita\)" <i...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:
> Użytkownik "mirek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Poza tym mleko UHT smakuje jak produkt w pełni syntetyczny.

to pewnie dlatego własnie to mi smakuje ....

> Czy w ogóle picie mleka w takiej formie jak
> dziś daje nam jakieś wymierne korzyści? Oprócz tego, że niby smakuje
> jak mleko...

tak, litr mleka uht moge w pracy trzymac otwarte przez dwa dni, a na tyle
(prawie) starcza mi go do kawy...

> I jeszcze wkleję:
> "Komu potrzebna jest technologia UHT? Konsumentom? Tym świadomym nie,
> gdyż nie polepsza ona właściwości zdrowotnych mleka. Metodę UHT
> stworzono na potrzeby handlu, by sprzedawać towar, którego długa
> przydatność do spożycia będzie dobrze się reklamować.

nie tylko reklamowac. Ja cenie sobie ta ceche jaka jest termin przydatnosci
do spozycia" a ponad to kartonik i zamkniecie w Łowickim 3,2 :D

--
pozdrawiam Kuba (aka cita) z grona przyjaciół
www.cita.z.pl gg:0001 0100 0110 0001 1001 0110 1000

12. Data: 2005-09-29 05:34:29

Od: Mme Kitzmoor <s...@m...nie> szukaj wiadomości tego autora

In <dhfr9v$7aa$1@inews.gazeta.pl> kuba \(aka cita\) wrote:

> tak, litr mleka uht moge w pracy trzymac otwarte przez dwa dni, a na
> tyle (prawie) starcza mi go do kawy...

Dziwne, mi mleko pasteryzowane trzyma się te 2 dni, nierzadko dłużej.
Może masz rozkraczoną lodówkę albo jakąś dziwną florę bakteryjną
rozsiewasz wokół siebie ;p

Iff

13. Data: 2005-09-29 06:53:11

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie przeglądam co tam w świecie o mleku mówią i proszę na co trafiłam:
http://www.noni.inter-tech.pl/article_info.php/artic
les_id/260

hmm....

pozdrawiam
Basia

14. Data: 2005-09-29 07:12:54

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tak sobie przeglądam co tam w świecie o mleku mówią i proszę na co
trafiłam:
> http://www.noni.inter-tech.pl/article_info.php/artic
les_id/260

i jeszcze jedno

http://integra.xtr.pl/teksty/PijMleko.htm

i gdzie jest prawda???

pozdrawiam
Basia

15. Data: 2005-09-29 07:50:47

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to pewnie dlatego własnie to mi smakuje ....

POwiem tak . cenie smak mleka prosto od .. ale ... u nas (slask . Gliwice)
jest wlasciwie nie do zdobycia
Pijam wiec z kartonika .. "Hey" 3,8 % ....
czemu nie z woreczka >>> Lenistwo .. latwiej sie przetrzymuje mleko w
kartoniku
a teraz z innej beczki .. a co z kwasnym mleczkiem ??
Sprobujcie "ukwasic" mleko w kartoniku . co z tego wyjdzie ??
W woreczku tez nie zawsze sie udaje . (probowalem .. czasem wychodzi jak sie
odrobinke octu lub innego kwasku doda)

> tak, litr mleka uht moge w pracy trzymac otwarte przez dwa dni, a na tyle
> (prawie) starcza mi go do kawy...

Jedyna korzysc . ale zauwaz ze pytanie dotyczylo "..Czy w ogóle picie mleka
w takiej formie .."
PICIE .. nie przetrzymywanie

> nie tylko reklamowac. Ja cenie sobie ta ceche jaka jest termin
przydatnosci
> do spozycia" a ponad to kartonik i zamkniecie w Łowickim 3,2 :D

Termin do spozycia ?? Ok .. niech i tak bedzie ..
w takim badz razie . pewnie kupujewsz miecho z hipermarketow .. bo w nim
najwiecej konserwantow .. i najdluzej sie trzyma ..

> --
> pozdrawiam Kuba (aka cita) z grona przyjaciół
> www.cita.z.pl gg:0001 0100 0110 0001 1001 0110 1000

Pozdrawiam Kondziorek

16. Data: 2005-09-29 09:25:14

Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> U mnie w Gdańsku w sklepach
> mozna kupic wyrób naszej sp-ni mleczarskiej "Mackowy" pasteryzowane w
> kartonie z krótkim terminem przydatnosci , smakuje super nie to co biała
> emulsja UHT.
Mleko z Maćków pochodzi ponoć w znacznej części od krów wypasanych w
niedalekich okolicach Wiślinki ...
Zdrowia życzę ...

Pozdrawiam
Magdalena

17. Data: 2005-09-29 09:38:18

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Sep 2005 01:27:19 +0200 I had a dream that Akulka
<s...@g...pl> wrote:
>Oczywiście opakowanie też ma swoje właściwości szkodliwe, mówie o tym
>niewuinnym sreberku od środka opakowania. Trzeba byc ignorantem, żeby
>wierzyć, iż do mleka nie dostają się pewne pierwiastki, a aluminium jest
>bardzo szkodliwe dla zdrowia. Ba, uważa się, że odkłada się w mózgu
>człowieka i typuję się jako głównego winowajcę powstawania choroby
>alzheimera.

No to pierwiastki czy aluminium? Bo nie ma pierwiastka o nazwie "aluminium".
Być może masz na myśli glin (Al)?

--
Grzegorz Janoszka

18. Data: 2005-09-29 11:50:49

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
pl...
> No to pierwiastki czy aluminium? Bo nie ma pierwiastka o nazwie
"aluminium".
> Być może masz na myśli glin (Al)?

Myślisz, że aluminium to nie pierwiastek tylko metal?
http://medycyna.linia.pl/glin.html
ALUMINIUM - glin, symbol Al (z łac. aluminium) Pierwiastek chemiczny w
układzie okresowym położony w III grupie,

Pozwól, że jako odpowiedź coś ci wkleję: Aluminium a choroba Alzheimer'a ->
http://www.sobieski.krakow.pl/index.php?mod=artykuly
&op=show&i=1
"Aluminium, pierwiastek zaliczany do III grupy głównej układu okresowego,
traktowano przez długi czas jako fizjologicznie obojętny, nie brano pod
uwagę jego toksycznego oddziaływania na organizm. Obecnie pierwiastek ten
został wpisany na listę trucizn człowieka i jego środowiska oraz wiąże się z
nim wiele schorzeń ludzkich.
Teza, że pod wpływem aluminium rozwijają się zmiany zwyrodnieniowe w
komórkach nerwowych została potwierdzona przez liczne badania i obserwacje
kliniczne. Efektem toksycznego oddziaływania glinu na komórki w mózgu jest
wzmożona, wewnątrzkomórkowa produkcja ciał komórek neurofilamentów
gromadzących sfagocytowane neurofilamenty, które reagują wzrostem procesów
autofagalnych, a także proteolizy i lipolizy. Poza tym pojawiający się jon
glinu modyfikuje barierę krew-mózg wywołując cholinergiczne i
noradrenergiczne efekty. Prowadzone badania przyczyniły się one do
stwierdzenia, że za gromadzenie soli aluminium w komórkach organizmu
odpowiedzialne są lokalne enzymy, kwaśne fosfatazy, które zostają
uaktywnione na skutek zmiany pH wewnątrz lizosomów. Wysokie dawki glinu
indukują toksyczne efekty i uszkodzenie lizosomów na skutek tworzenia
nierozpuszczalnych soli. Następuje istotny spadek aktywności enzymatycznej
(lipaza lizosomalna), co może być próbą adaptacyjnej odpowiedzi organizmu na
podawany związek . Badania wykazały, że aktywność enzymów białkowych pod
wpływem dużej dawki pierwiastka może być nieodwracalnie hamująca.
W przypadku człowieka aluminium kojarzone jest przede wszystkim z chorobami
takimi jak: stwardnienie zanikowe boczne (Yshimasu i in., 1976), zespół
dializy encefalopatycznej (nie zaobserwowano co prawda zmian w centralnym
układzie nerwowym, lecz znaczny wzrost stężenia pierwiastka w istocie szarej
mózgu, co mogło przyczynić się do śmierci, Alfrey, 1972), choroba
Alzhaimer'a (Crapper i in., 1973,1976).
Podejrzenie, że aluminium odgrywa rolę w patogenezie choroby Alzheimer'a
(przedwczesna demencja starcza), nasunęło się na podstawie badań w 1976
roku. Naukowcy (Wiśniewski, Terry), znaleźli w mózgach zwierząt przewlekle
chorych na zatrucie glinem twory bardzo zbliżone do tzw. płytek starczych
człowieka. Natomiast badania Crappera, który oceniając poziom glinu w
wycinkach pobranych z różnych okolic mózgu osób, u których za życia
rozpoznano chorobę Alzheimer'a, pozwoliły stwierdzić, że zwiększając
akumulację glinu w najbardziej funkcjonalnych neuronach obserwuje się
postępujące zmiany neurofibrylarne. W 1991 roku naukowcy opracowali wyniki
badań przemawiające za wpływem akumulacji aluminium w organizmie na dynamikę
choroby. "

A jak wiadomo, kartoniki po mlekach nie mogą być segregowane jako makulatura
czy też tworzywo papiero ze względu na warstwę tworzywa sztucznego i
aluminium...., które nota bene juz w Niemczech się "recyklinguje".

Pozdrawiam,
Akulka

19. Data: 2005-09-29 11:52:40

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze: http://www.alzheimer.pl/patients/faq.html#l4

"Co jest przyczyną choroby Alzheimera?
Choroba Alzheimera to zanik mózgu, spowodowany odkładaniem się w mózgu
substancji białkowej, zwanej amyloidem. Obecność amyloidu utrudnia pracę
komórki nerwowej, która, pozbawiona możliwości kontaktu z innymi komórkami
nerwowymi, przestaje spełniać swoje zadania. Uważa się także, że amyloid
może być toksyczny (trujący) dla komórki nerwowej i powoduje jej śmierć. Być
może amyloid powoduje także zwyrodnienie komórki polegające na odkładaniu
się w jej wnętrzu nieprawidłowych włókien, co po pewnym czasie powoduje
rozpad komórki.

Co powoduje, że w niektórych mózgach zaczyna odkładać się amyloid?
Odpowiedź na to pytanie ciągle nie jest pewna, chociaż wiele naukowych
ośrodków w USA, Niemczech i Wielkiej Brytanii usilnie pracuje nad tym
zagadnieniem. Udało się wyodrębnić amyloid z mózgu i znaleźć gen
odpowiedzialny za jego produkcję na chromosomie 21. Znane są także inne
białka biorące udział w tym procesie i chromosomy, na których znajdują się
kodujące je geny (chromosom 19, 14, 1 i 12). Ciągle jednak nie są znane
czynniki, które powodują, że amyloid zaczyna odkładać się w mózgu. Nie można
jednak na podstawie badania chromosomów członków rodziny chorego
odpowiedzieć na pytanie, czy w przyszłości zachorują także i oni na chorobę
Alzheimera. W wielu krajach poszukuje się jednak metod, które pozwolą na
taką diagnostykę (do tej pory nie jest to możliwe). Rozważano, czy przyczyną
choroby Alzheimera nie jest zatrucie glinem pochodzącym z wody lub
aluminiowych przedmiotów codziennego użytku, w tym naczyń. Przypuszczenia te
są nadal przedmiotem badań, chociaż coraz mniej naukowych danych potwierdza
tę hipotezę. Przez wiele lat usiłowano sprawdzić, czy choroby Alzheimera nie
powoduje czynnik zakaźny, jakim mógłby być np. wirus. Nigdy nie udało się
jednak tego udowodnić w sposób naukowy. Obawy o zarażenie się chorobą
Alzheimera są zatem bezpodstawne. Nie ma dostatecznych dowodów na
twierdzenie, że bezpośrednią przyczyną powstania choroby Alzheimera jest
uraz albo znieczulenie ogólne (narkoza). Obumieranie neuronów powoduje
spadek poziomu produkowanych przez nie substancji chemicznych, między innymi
acetylocholiny, która bierze udział w procesach zapamiętywania. "

Pozdrawiam,
Akulka

20. Data: 2005-09-29 12:10:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Sep 2005 09:38:18 +0000 (UTC),
G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)
wrote:

>No to pierwiastki czy aluminium? Bo nie ma pierwiastka o nazwie "aluminium".
>Być może masz na myśli glin (Al)?

A ma to znaczenie dla przecietnej humanistki????????

Pierz
K.T. - starannie opakowana

Re: Mleko jeszcze raz!
OT - olej lniany