Mleko jeszcze raz!

21. Data: 2005-09-29 12:11:34

Temat: Re: Mleko jeszcze raz!
Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Sep 2005 13:50:49 +0200 I had a dream that Akulka
<s...@g...pl> wrote:
>Myślisz, że aluminium to nie pierwiastek tylko metal?
>http://medycyna.linia.pl/glin.html
>ALUMINIUM - glin, symbol Al (z łac. aluminium) Pierwiastek chemiczny w
>układzie okresowym położony w III grupie,
>
>Pozwól, że jako odpowiedź coś ci wkleję: Aluminium a choroba Alzheimer'a ->
>http://www.sobieski.krakow.pl/index.php?mod=artykul
y&op=show&i=1
>"Aluminium, pierwiastek zaliczany do III grupy głównej układu okresowego,

Piszą bzdury. Nie ma pierwiastka aluminium. Aluminium ma się do glinu tak
jak stal do żelaza. I zanim zaczniesz się kłócić, nie mając racji, sprawdź
chociaż układ okresowy czy dowolną książkę do chemii. Przyda się też
słownik języka polskiego i tam pojęcie 'pierwiastek'.

To że na jakieś stronie www bzdury piszą, nie oznacza, że należy w nie
święcie wierzyć.

Dla opornych: ALUMINIUM to STOP zawierający GLIN i parę innych substancji.
Podobnie jak STAL to jest STOP zawierający ŻELAZO, więgiel i coś jeszcze.

--
Grzegorz Janoszka

22. Data: 2005-09-29 12:12:34

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Sep 2005 13:52:40 +0200 I had a dream that Akulka
<s...@g...pl> wrote:
>taką diagnostykę (do tej pory nie jest to możliwe). Rozważano, czy przyczyną
>choroby Alzheimera nie jest zatrucie glinem pochodzącym z wody lub
>aluminiowych przedmiotów codziennego użytku, w tym naczyń. Przypuszczenia te

O, a ta strona stosuje prawidłowe nazewnictwo.

--
Grzegorz Janoszka

23. Data: 2005-09-29 12:19:25

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
.pl...

Alzheimer'a ->
y&op=show&i=1

> Piszą bzdury. Nie ma pierwiastka aluminium.

Prostsze wyjaśnienie jest takie że to jest łacińska nazwa.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

24. Data: 2005-09-29 12:50:47

Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Sep 2005 12:11:34 +0000 (UTC), Grzegorz Janoszka napisał(a):

> Piszą bzdury. Nie ma pierwiastka aluminium. Aluminium ma się do glinu tak
> jak stal do żelaza.

Znaczy się stal to łacińska nazwa żelaza?

> Dla opornych: ALUMINIUM to STOP zawierający GLIN i parę innych substancji.

Aluminium to łacińska nazwa glinu.

> Podobnie jak STAL to jest STOP zawierający ŻELAZO, więgiel i coś jeszcze.

Coś jeszcze nie jest konieczne. Konieczna jest natomiast obróbka plastyczna
żeby stop żelaza z węglem był stalą.

25. Data: 2005-09-29 14:14:33

Od: "Małgorzata Leszczyńska" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potwierdzam te słowa!
Zawsze lubiłam słodkie gorące (i zimne też) mleko. Przez kilka lat miałam
bardzo nieprzyjemną dolegliwość (co prawda nie powinnam o tym pisać
na "apetycznym" forum - niekontrolowane gazy o mocno nieprzyjemnym zapachu.
Podejrzewałam, że powodują to duże ilości spożywanej przeze mnie cebuli, ale
zmniejszenie a nawet usunięcie jej z jadłospisu nie pomogło. Lekarz po
przebadaniu niczego nie stwierdził, leczenie objawowe też niczego nie dało.
Aż kiedyś wpadł mi do rąk artykuł o alergii na mleko, gdzie jeden z objawów
jest właśnie taki. Odstawiłam mleko (co mi szkodziło spróbować) i skończyły
się moje kłopoty! Teraz piję jogurty, kefiry, maślankę, jem twaróg (jeśli mam
straszką ochotę na słodkie mleko, kupuję kozie). I problem znikł.

26. Data: 2005-09-29 14:22:36

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka <G...@s...pro.onet.pl> wrote:

> Dla opornych: ALUMINIUM to STOP zawierający GLIN i parę innych substancji.

Mógłbyś to poprzeć cytatem z jakiejś literatury? Zawsze byłem przekonany, że
aluminium to po prostu łacińska nazwa glinu, używana też powszechnie
w j. polskim. I oznacza dokładnie to samo co glin. Stopu glinu do
duraluminium. Być może byłem przekonany błędnie, ale bez konkretnego cytatu
nie uwierzę. Czy jest na sali chemik?

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@m...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwd<vgy;split??;$=-=$=;whil

27. Data: 2005-09-29 15:49:13

Od: "Małgorzata Leszczyńska" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> napisał(a):

> [...]
> w j. polskim. I oznacza dokładnie to samo co glin. Stopu glinu do
> duraluminium. Być może byłem przekonany błędnie, ale bez konkretnego cytatu

Chemik tu niewiele powie, jestem chemikiem i mechanikiem zarazem. Chemicznie
aluminium to łacińska nazwa glinu (to polska nazwa), czyli pierwiastka o
symbolu Al.
Duraluminium to jedynie handlowa nazwa niektórych stopów glinu - tych, które
nie nadają się do przeróbki plastycznej (zgodnie z nazwą są twarde).
Istnieją także stopy przeznaczone do obróbki plastycznej, które mają
zdecydowanie mniejszą zawartość dodatków stopowych (dural ma głównie miedź i
mangan). Różnicę najłatwiej zauważyć porównując ze sobą aluminiowy garnek (ze
stopu do obróbki plastycznej) i aluminiowe kijki narciarskie.

28. Data: 2005-09-29 16:00:21

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Leszczyńska <g...@g...pl> wrote:

> że

> Chemik tu niewiele powie, jestem chemikiem i mechanikiem zarazem.
> Chemicznie aluminium to łacińska nazwa glinu (to polska nazwa), czyli
> pierwiastka o symbolu Al.

No więc właśnie - pierwiastek a nie stop. Całe życie tak sądziłem - dlatego
stanowcze stwierdzenie dla opornych, że aluminium to stop trochę mnie
zdziwiło. Ale nie takie rzeczy już na Usenecie widziałem :).

Pedro.

29. Data: 2005-09-29 17:26:13

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

substancji.
> Podobnie jak STAL to jest STOP zawierający ŻELAZO, więgiel i coś

Takoż w technice używa się: "aluminium - glin technicznie czysty"...
Wszystko zależy od punktu, z którego się patrzy...

:o)

Pzdr
Paweł

30. Data: 2005-09-29 17:28:47

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:jcmnj1daummdsqfcnfetejne0b6uv65gf7@4ax.com...

> A ma to znaczenie dla przecietnej humanistki????????

Powinno mieć. Szczególnie, gdy ktoś twierdzi, że nie ma pierwiastka o
nazwie 'aluminium' i być może ma na myśli glin (Al)? Ciekawe tylko, co
to w takim razie dlań jest Al? Alufelga?

Pzdr
Paweł

Re: Mleko jeszcze raz!
OT - olej lniany