Mniszek, instrukja obsługi.

11. Data: 2008-04-27 05:50:01

Temat: Re: Mniszek, instrukja obsługi.
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Jaką objętość ma ten baniaczek?
> 2. Czy nastaw ma skłonność do mocnego spieniania się
> i "unoszenia" swojej powierzchni - czyli też do kipienia?
> 3. Czy poobrywanie "zielonego" nie poprawiłoby smaku
> czy spokojnie zostawiać z zielonym?
> 4. Po jakim czasie ściągasz znad osadu. Jak klasyczne
> wino?

Na zdjęciu widać ile cukru, każdy hobbysta wie ile na to trzeba wody.
Nastaw nie pieni się, ani nie tworzy śluzu jak ze sliwek.
Smak dla mnie jest wystarczająco dobry, nie mam potrzeby skubania kwiatków.
Ściągam jak kończy fermentację.Używam jak już jest bardzo stare,czyli ma
ok miesiąca po wyklarowaniu.
Pozdrawiam.Mirzan

12. Data: 2008-04-27 14:33:23

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan pisze:
> Mniszki kwitną,warto wiedzieć co z nim zrobić.W załączeniu instrukcja
> obsługi.
> Mirzan
> http://picasaweb.google.pl/liliumster

Ale jakbyś tak dokładniej? Ile mniszka, wody? Grunwald ciągle działa?
Ile czekania? I ile wydaje?

SZkoda, że dziś skosiłem działkę, chollllllera...

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

13. Data: 2008-04-27 18:40:57

Od: B...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Ja swoje wino z "majówek" robię od kilku lat tak samo..., ale co roku
ma minimalnie inny smak:

Składniki: 3 cytryny, 1 litr kwiatu mlecza, 4 litry wody, 1,5 kg cukru
Wykonanie: cytryny po umyciu pokroić w plastry (razem ze skórką) i
wymieszać z ok. 0,5 kg cukru, odstawić na ok. godzinę, dodać kwiatki i
zalać 1,5 litra wrzącej wody - odstawić na 24 godziny. Na drugi dzień
wycisnąć sok przez gazę, dodać pozostały cukier i resztę wody,
wymieszać i zostawić w ciepłym miejscu do fermentacji.
Brak drożdży nie jest błędem - ta mieszanka fermentuje
samodzielnie :-).
Konsumpcja po ok. miesiącu lub dwóch - tzn gdy fermentacja się
zakończy.

Smacznego!

14. Data: 2008-04-27 19:03:44

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Jest lekarstwem, pić cię da, smak pierwszorzędny, kolor słoneczny,
> aromat niebiański, szybko klaruje się, same zalety.
> Pozdrawiam.Mirzan

Zacznę żałować, że mam mało kwiatów mniszka.

Pozdrawiam Krycha.

15. Data: 2008-04-27 23:33:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Mniszki kwitną,warto wiedzieć co z nim zrobić.W załączeniu instrukcja
> obsługi.

Swietny pomysl na taka obrazkowa instrukcje obslugi :)
Dla mnie wartosciowa jest informacja o uzyciu limy. Wykorzystam, takze przy
innych przepisach.
U mnie wina sie z tego nie robi (chociaz moze szkoda, ze nie), tylko
poprzestaje sie na zasypaniu kwiatow mniszka cukrem. Powstaly syrop uzywa
sie zamiast soku do herbaty.
Mysle, ze z lima bedzie lepsze niz to co do tej pory robilismy :)

Pozdrawiam,
Bpjea

16. Data: 2008-04-28 04:24:42

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie wina sie z tego nie robi (chociaz moze szkoda, ze nie), tylko
> poprzestaje sie na zasypaniu kwiatow mniszka cukrem. Powstaly syrop uzywa
> sie zamiast soku do herbaty.

Moja żona robi z kwiatów mniszka coś w rodzaju miodu, róznież używamy go
do herbaty.Zabrakło jeszcze jednego zdjęcia,leżącego nałoga, wtedy wszyscy
byli by zadowoleni. Było by wiadomo,że kopie. W głowę.
Pozdrawiam.Mirzan

17. Data: 2008-04-28 04:59:27

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Kwi, 16:33, Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> wrote:

> Grunwald ciągle działa?

Ty uważaj z tym Grunwaldem. Ja do niego nigdy nie należałem, może to
błąd.
Już raz ciebie ostrzegałem, popełniasz przestępstwo, może to się
obrócić przeciw tobie.

18. Data: 2008-04-29 11:47:44

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

B...@i...pl pisze:
> Brak drożdży nie jest błędem - ta mieszanka fermentuje
> samodzielnie :-).

Jesli zalalas wrzątkiem, to nie powinno fermentować.
Widocznie jakies pozostałe przy życiu resztki naturalnych drożdży

Lepiej dodać matke drożdżową

pozdro
--
A S