Mobbing a morderstwa u nieletnich

1. Data: 2000-10-25 06:37:37

Temat: Mobbing a morderstwa u nieletnich
Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiele się słyszy o marszach żałobnych po śmierci nieletnich zabitych przez
nieletnich. Czy zdarzają się przypadki morderstw w śród nieletnich będących
próbą samoobrony przed mobbingiem? Co to jest mobbing można przeczytać np.
na stronie http://www.fuw.edu.pl/~jt/mobbing-odp.html.
Jak w sposób prawny można bronić się przed mobbingiem nie uciekając się do
przemocy? Czy prawnicy nie zlekceważą doniesień o mobbingu w szkole, w
środowisku pracy? Jakie są potrzebne dowody? Jak przebiega dochodzenie?
Wywiady z ludzmi? Ale przecież ludzie stosujący mobbing działają w grupie a
ofiara jest sama.
Co prawo radzi ofiarze mobbingu?
hans1

1. Data: 2000-10-25 09:29:48

Temat: Re: Mobbing a morderstwa u nieletnich
Od: "sos3n" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"hans1" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> środowisku pracy? Jakie są potrzebne dowody? Jak przebiega dochodzenie?
> Wywiady z ludzmi? Ale przecież ludzie stosujący mobbing działają w grupie

hans ... ja wiem ze nicka masz nie polskiego, i lubujesz sie w slownictwie
obcojezycznym - mobbing - ale qrcze spolszcz to jakos, albo nie stosuj tyle
razy bo oczoplasu dostaje ;)

p.s. mobbing to cos od 'mobby dicka' ? ;)
sos3n

1. Data: 2000-10-26 05:37:21

Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tyle
> razy bo oczoplasu dostaje ;)
>
> p.s. mobbing to cos od 'mobby dicka' ? ;)

Mobbing moim zdaniem oznacza przypadek gdy grupa znęca się psychicznie nad
jednostką czerpiąc przyjemność z jej cierpienia. Słowa tego użył Jerzy
Tarasiuk w odpowiedzi na mój post "SUPER PILNE.." Podał też adres
internetowy pod którym zebrane są informacje na ten temat
hans1

1. Data: 2000-10-27 08:19:04

Od: "broszek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mobbning cz mobbing to chyba względnie nowe pojęcie. Nie wiem z jakiego
pochodzi języka, ale oznacza różne formy przemocy w szkole, a może i w
innych grupach. Ciekawą książkę na ten temat napisał Dan Olweus ("Mobbning,
fala przemocy w szkole"). Przetłumaczył ją Daniel Jastrun. Mianem mobbning
określa się nie tylko fizyczne znęcanie się nad kimś (uczniem), ale nawet
celowe wykluczanie jako partnera związków koleżeńskich. Jest to bardzo
poważny problem psychiczny dla ofiary mobbningu. U nas przywiązuje się do
tego jeszcze znikomą wagę w szkołach. Szkoda.
"sos3n" <s...@p...pl> wrote in message news:8t68u2$39g$1@news.tpi.pl...

> [...]
tyle
> razy bo oczoplasu dostaje ;)
>
> p.s. mobbing to cos od 'mobby dicka' ? ;)

11-o latek zabija 4-o latka
Zmotoryzowanie <> osobowość.
czy nerwica może zmniejszyć lub zniszczyć uczucie do ukochanej?
wlosy - pytanie dla pan
Praca z psychologii...