Mocowanie lustra do sufitu

1. Data: 2007-01-31 21:31:28

Temat: Mocowanie lustra do sufitu
Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam pomysł na przymocowanie w wiatrołapie lustra do grubej betonowej
belki na suficie. Jest to część ściany zewnętrznej, więc są w niej
belki stalowe podtrzymujące ścianę.
Jak można przymocować takie lustro (200 x 40cm) aby nie dziurawić go
śrubami?
Mam lekką obawę że klej może nie trzymać za dobrze.

--
ZZ@private

2. Data: 2007-01-31 22:25:53

Temat: Re: Mocowanie lustra do sufitu
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

> Mam lekką obawę że klej może nie trzymać za dobrze.

Będzie trzymać wystarczająco dobrze, problem jedynie w tym, że
zanim złapie, lustro trzeba będzie czyms podeprzeć.

J.

3. Data: 2007-02-01 06:40:15

Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
.com...
[...]

Klej powinien trzymać, ale czy nie czułbyś się bezpieczniej gdbyś zrobił
konstrukcję na krawędzie?

4. Data: 2007-02-01 08:41:08

Od: Tadeusz Włodarczyk <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 31 Jan 2007 23:25:53 +0100 _Jarek P._ wrote:

> Będzie trzymać wystarczająco dobrze, problem jedynie w tym, że
> zanim złapie, lustro trzeba będzie czyms podeprzeć.

Atlas plus i nic nie trzeba będzie podtrzymywać. Choć pewnie taniej byłoby
silikonem sanitarnym..

--
FOTOSABAT - stowarzyszenie i galeria internetowa
http://www.fotosabat.org

5. Data: 2007-02-01 12:19:10

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeśli to 200x40 cm to polecam taśmę dwustronnie klejącą. Jeżeli beton jest
niczym nie pokryty i wystarczajaco głagki to sama taśma powinna wystarczyć,
jeżeli nie to przymocuj do belki blaszki z blachy i do nich przyklej lustro.
Ewentualnie można wykorzystać aluminiowe listwy jakich pełno w sklepach
budowlanych do zamocowania bez kleju
Jacek

6. Data: 2007-02-01 17:54:17

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Włodarczyk <t...@t...pl> wrote:

> Atlas plus i nic nie trzeba będzie podtrzymywać.

Tak po prostu chwyci i przytrzyma ciężkie lustro, jeszcze na
mokro przed związaniem?

> Choć pewnie taniej
> byłoby silikonem sanitarnym..

Nie byłoby taniej. Lustro tych rozmiarów jest drogie, wymieniane
po roku czy dwóch na nowe by skutecznie oduczyło takich
oszczędności. Normalny silikon octowy niszczy lustra, niestety.

J.

7. Data: 2007-02-01 19:20:37

Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Lut, 07:40, "Michał T" <l...@N...pl> wrote:
> [...]
> Mam lekką obawę że klej może nie trzymać za dobrze.
>
> Klej powinien trzymać, ale czy nie czułbyś się bezpieczniej gdbyś zrobił

Właśnie nie czuję się bezpiecznie. Z krawędziami jest problem przez te
belki podtrzymujące ścianę, o ile pamiętam są całkiem solidnej
grubości i aby przykręcić z boku musiałbym mieć obejmę przynajmniej z
15 cm.

--
ZZ@private

8. Data: 2007-02-01 19:23:55

Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Lut, 13:19, "Jacek" <m...@w...pl> wrote:
> [...]
> Ewentualnie można wykorzystać aluminiowe listwy jakich pełno w sklepach

Pomazany jest szpachlą gipsową (niedużo, ale jest) więc raczej taśma
odpada.
Listwy też odpadają bo trzeba je przykręcać z boku, a bok stalowy (pod
gładzią belka).
Potrzebny mi jakiś patent mocowany na środku.

--
ZZ@private

9. Data: 2007-02-01 19:54:42

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik *ZbyszekZ* napisał(a):

> [...]
> śrubami?
> Mam lekką obawę że klej może nie trzymać za dobrze.

Jest coś takiego co nosi nazwę gwóźdź w płynie. Sprzedawane jest to w
takich samych tubach jak silikony - do wyciskania z pistoletu. Może to
by się nadawało? Całe lustro punktowo posmarować i przyłożyć do klejonej
powierzchni. Niestety przez czas wiązania, około kilkanaście minut
trzeba by to jakoś podtrzymywać. No i jeszcze jeden warunek, jedna z
powierzchni musi być chłonna, ale beton ten warunek zdaje się spełnia.

--
Big Jack
//////

10. Data: 2007-02-01 22:47:29

Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Lut, 20:54, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:

> [...]
> trzeba by to jakoś podtrzymywać. No i jeszcze jeden warunek, jedna z
> powierzchni musi być chłonna, ale beton ten warunek zdaje się spełnia.

Do luster to wogóle są specjalne kleje. Nie zawierają jakiejś tam
standardowej dla kleju chemii, aby lustro nie matowiało i są lekko
elastyczne.
Mam dwa lustra tak przyklejone, ale normalnie tj. pionowo.

--
ZZ@private

szklane dzrwi szafy - podklejenie?
Wężyki przyłączeniowe kątowe?
dom "ocieplony" szlaka
Czym przeciac... wanne akrylowa ?
Ceny sprzetu AGD w roznych sklepach - spostrzezenia