Mocowanie pergoli

1. Data: 2005-05-02 09:29:36

Temat: Mocowanie pergoli
Od: haSTe <h...@r...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...
Mam pytanko jak w temacie...tzn jest pergola nawet dwie - razem 4,5 m
szerokie...tylko zapomnialem sie spytac sprzedawcy jak to sie mocuje
tzn...pergola nie ma zadnych nog jakis elementow do wkopania w zimie ani
zeby cos przymocowac potam wkopac - widzialem pergile z nogami mocowalo
sie do nich metalowe ,zaostrzone pale i bylo oki...ale te moje sa
plaskie...i jak je wkopac w ziemie zeby sie to jakos trzymalo...

2. Data: 2005-05-02 19:31:28

Temat: Re: Mocowanie pergoli
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 May 2005 11:29:36 +0200, haSTe napisał(a):

> [...]
> sie do nich metalowe ,zaostrzone pale i bylo oki...ale te moje sa
> plaskie...i jak je wkopac w ziemie zeby sie to jakos trzymalo...

Są takie specjalne kotwy metalowe, ocynkowane. W to mocuje się za pomocą
wkrętów element drewniany i całość wbija do ziemi ( mają ostre zakończenie
w kształcie odwróconego ostrosłupa) - mają różne długości i zazwyczaj są w
dwóch rozmiarach 7 cm i 9 cm (to zależy jakie grube masz słupki).
Są jeszcze takie płaskie, które mocuje się do betonu.
Poszukaj w sklepach ogrodniczych albo takich z art. metalowymi i
budowlanymi - w supermarketach typu OBI wychodzi dość drogo. Cena za szt.
ok. 15 zł plus wkręty. Tanie toto nie jest:(
Żeby nie bawić się wiertarką poszukaj takich samonawiercajacych się wkrętów
do drewna, wystarczy podkładka i młotek.

Pozdrawiam
Marta

Do Basi Kulesz
Wawrzynkowe problemy