Mój debiut na grupie i rośliny balkonowe...

1. Data: 2004-03-17 13:52:36

Temat: Mój debiut na grupie i rośliny balkonowe...
Od: "Tashunko" <t...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ciepło i już wiosennie wszystkich grupowiczów:)

Jak wszyscy tu zauważyli wiosna w końcu nastała, a gdzie nie nastała
tam zbliża się siedmiomilowymi krokami. Chciałabym żeby już niedługo
było ją widać na moim tarasie, ale chyba muszę się przy tym trochę
napracować:)
Nie mam bladego pojęcia o sadzeniu roślin balkonowych i stąd moje
pytania - pierwsze na tej grupie:
- jakie rośliny mogę posadzić na tarasie - w dużych skrzyniach lub w
donicach?
- czy lepiej kupić gotowe rośliny czy raczej nasiona?
- jaką kupić ziemię?
- kiedy zacząć ewentualne sadzenie?
- jak się do tego wszystkiego zabrać?

Mam nadzieję na sporą dawkę wyrozumiałości z Waszej strony dla
optymistycznie nastawionego do tematu zupełnego laika. Mam też
nadzieję, że udzielicie swoich cennych porad.

--
Pozdrówka gorące!
****Tashunko****

2. Data: 2004-03-17 16:13:52

Temat: Re: Mój debiut na grupie i rośliny balkonowe...
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tashunko wrote:
> Witam ciepło i już wiosennie wszystkich grupowiczów:)

Witaj!

> Nie mam bladego pojęcia o sadzeniu roślin balkonowych i stąd moje
> pytania - pierwsze na tej grupie:
> - jakie rośliny mogę posadzić na tarasie - w dużych skrzyniach lub w
> donicach?

Jakie chcesz. Prawie wszystkie rośliny ogrodowe da się uprawiać w
donicach. O tym czy uprawa się uda decydują
warunki panujące na Twoim balkonie (nasłonecznienie) i warunki jakie Ty
im zapewnisz.

> - czy lepiej kupić gotowe rośliny czy raczej nasiona?

Pytanie o wyższosć świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocy. Co
lubisz. Jedni lubią na balkonie kaskady surfinii, a inni np. nasturcję.
A jeśli chodziło Ci o to czy lepiej kupić gotowe rośliny, czy samej
produkować ich rozsadę to początkującemu lepiej kupić gotowe rośliny.
Chyba, że musisz bardzo liczyć się z pieniedzmi, wtedy nasiona. Ale to
już ostatni dzwonek na wysiew nasion. Nasiona pewnych roślin raczej
trudno kupić (surfinia, pelargonia, fuksja).

> - jaką kupić ziemię?

Typową do roślin balkonowych. Chyba, że sadzisz rośliny o szczególnych
wymaganiach.

> - kiedy zacząć ewentualne sadzenie?

Sadzenie gotowej rozsady w drugiej połowie kwietnia.

> - jak się do tego wszystkiego zabrać?

Odpowiedź typowa nr 1: jak chcesz. I jak Ci wygodnie.

> Mam nadzieję na sporą dawkę wyrozumiałości z Waszej strony dla
> optymistycznie nastawionego do tematu zupełnego laika. Mam też
> nadzieję, że udzielicie swoich cennych porad.

Kup gazetkę tematyczną Działkowca uprawie roślin balkonowych. Powinni
jeszcze mieć, sprawdź na ich stronie www.dzialkowiec.com.pl. Przejdź się
do sklepu ogrodniczego, zobacz co mają w ofercie i wtedy planuj co
posadzić.
Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2004-03-18 05:28:06

Od: "Zuzia" <k...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tashunko" <t...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pytania - pierwsze na tej grupie:
> - jakie rośliny mogę posadzić na tarasie - w dużych skrzyniach lub w
To zalezy ile masz miejsca. To moga byc iglaki wraz z kwiatami jednorocznymi.
> - czy lepiej kupić gotowe rośliny czy raczej nasiona?
Ja probowalam wychodowac z nasin. Efekt mizerny (robale siewki wybujaly). Lepiej za
nie
wielkie pieniadze kupic na gieldzie kwiatowej.

> - jaką kupić ziemię?
To zalezy co bedziesz sadzic (do kiatow balkonowych - kwitnacych jest odpowiedzia
ziemi,
do iglakow tez). Jezeli chcesz juz kuoic to kup uniwesalna.

> - kiedy zacząć ewentualne sadzenie?
Jak tylko bedzie pewne, ze nie bedzie przymrozkow. W zeszlym roku 7 kwietnia w
Krakowie
spadl snieg.

> - jak się do tego wszystkiego zabrać?
Niby pytanie ogolnikowe, ale moze spobuj tak:
1. Kup kilka gazetek: Moj piekny ogrod, Kwietnik - tam gdzie jest duzo kolorowych
fotografi (dzialkowiec to raczej poradnik)
2. Zdecyduj co Ci sie podoba. (pelargonie - jesli tak to jakie. Dodam ze sa bardzo
proste
w utrzymaniu w odroznieniu od surfini i petuni, ktore trzeba czesto podlewac i
obrywac
przekwitle kwiatostany)
3. Lista czego potrzebujesz: donice, ziemia i przede wszystkim jakie kwiaty.
4. No i teraz najprzyjemniejsze: jedziesz do sklepu i kupujesz.
To jes bardzo ogolnikowy plan ale moze Ci w czyms pomoze.

Pozdrawiam
Zycze milej pracy

Kasia

4. Data: 2004-03-18 07:02:31

Od: "Tashunko" <t...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiosnę już czuć było w powietrzu, gdy *Zuzia* napisał (a) :

To zalezy ile masz miejsca. To moga byc iglaki wraz z
::: kwiatami jednorocznymi.

Miejsca sporo - taras 12 m kw. Zauważyłam, że na całym osiedlu
zdecydowanie dominują iglaki.Przeprowadziłam się w listopadzie, więc
nie widziałam tych wszystkich balkonów i tarasów w lecie:)

:: Ja probowalam wychodowac z nasin. Efekt mizerny (robale siewki
:: wybujaly). Lepiej za nie wielkie pieniadze kupic na gieldzie
:: kwiatowej. / ciach reszta cenneych uwag.../

Dziękuję Wam Dobre Kobiety!
Zacznę od poszperania w odpowiednich gazetkach i wizycie w
odpowiednich sklepach, a potem zabiorę się do upiększania mojego
tarasu.Ciekawe co mi z tego wyjdzie:)

--
Pozdrówka gorące!
****Tashunko****

5. Data: 2004-03-18 08:01:07

Od: "Ania Onet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zacznę od poszperania w odpowiednich gazetkach i wizycie w
> odpowiednich sklepach, a potem zabiorę się do upiększania mojego

obejrzyj stronę Marii T.- ONo
http://ono.ipon.pl/
tam na pewno znajdziesz wiele inspiracji
parę zdjęć jest też na naszej mapie - Wielkopolska

pozdr
Ania

6. Data: 2004-03-19 18:03:48

Od: "Ono" <m...@i...bezspamu_wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe co mi z tego wyjdzie:)

> obejrzyj stronę Marii T.- ONo
> pozdr
> Ania

A ja serdecznie zapraszam.
U mnie też już wiosna w pełni
www.ono.ipon.pl
Moje hobby - zielone blokowisko.
Juz zabrałam sie za prace ziemne ;-))) tylko kto mi przywiezie te "tony"
ziemi?
Nic, martwic sie będe jutro ;-))))) Dzisiaj jeszcze sadzę.....
--
Maria T.
"gdy człowiek kocha życie to nawet medycyna jest bezsilna :)))"

Zapraszam na:
http://www.ono.ipon.pl

7. Data: 2004-03-22 10:03:07

Od: "Tashunko" <t...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiosnę już czuć było w powietrzu, gdy *Ono* napisał (a) :

[...]

Dzięki za zaproszenie na Twoją stronę:) Piękny ogród tarasowy - Twoje
roślinki chłoną Twój optymizm i miłość do nich.
Nie wiem jeszcze jak będzie w realu wyglądał mój taras - mam go w
głowie i w marzeniach - postaram się je przelać do skrzynek i
doniczek. Jak coś wyjdzie - powiem Wam:)

--
Pozdrówka gorące!
****Tashunko****

ognik szkarłatny - przesadzanie