Moja Dolina :-)

1. Data: 2009-06-13 23:33:29

Temat: Moja Dolina :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zaczął rozpaczliwie szukać w pamięci czegoś miłego, co mogłoby odpędzić
poranną melancholię, szukał i szukał, i powoli zjawiło mu się odległe i
przyjemne wspomnienie z któregoś lata. Przypomniał sobie Dolinę Muminków.
Był tam strasznie dawno temu, ale jedną rzecz pamiętał bardzo dokładnie.
Pamiętał pokój gościnny z oknem na południe, przypominał sobie, jak miło
było budzić się w nim rano. Okna były otwarte, łagodny letni wietrzyk
poruszał białą firanką, haczyk w oknie stukał leciutko od powiewu... A pod
sufitem bzyczała mucha. I nie trzeba było się spieszyć. Kawa czekała na
werandzie, wszystko było proste i samo dobrze się układało.

Była tam też pewna rodzina, lecz nie przypominał ich sobie tak dokładnie,
dreptali to tu, to tam i zajmowali się swoimi sprawami, czymś przyjemnym i
bliżej nieokreślonym - taka sobie po prostu rodzina. Tatusia pamiętał
trochę lepiej, i może jego łódź. No i pomost. Ale najlepiej pamiętał te
poranne radosne przebudzenia."

Dolina Muminków w listopadzie

Czego i Wam życzę, właśnie siedząc w kuchni przy ogniu i tonąc z córkami w
"Muminkach" raz setny i pięćdziesiąty :-)

2. Data: 2009-06-14 00:32:45

Temat: Re: Moja Dolina :-)
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja dolinka to raczej parów - na wprost uliczki przy której stoi mój
dawny dom rodzinny. Gdy można było przechodziłem rzekę, lodowata z rana
woda - przecież to góry, Beskid Niski i wchodziłem do cały dzień lodowatego
potoku płynącego tym parowem. Wokoło, na brzegach rosły arcydzięgle, sity,
pałki, i to wszystko, co lubi rosnąć nad wodą. Tam nauczyłem się nazw roślin
tego zaczarowanego świata - słońce po wschodzie ukazawało się akurat nad tym
parowem, podobnie wieczorami, nigdzie nie widziałem wschodząego tak dużego
księżyca, W wiosenne i letnie ciche wieczory budził niepokoje, całe miasto
ucichało, tylko czasem moi koledzy, wypiwszy co nieco, zaczynali jodlować w
parku za rzeką. Słychać było w całym mieście.
Do parowu chodziłem z rodzeństwem przyrodnim. Po przejściu szerokiej w
tym miejscu rzeki, sięgającej wodą od kostek do kolan, skakaliśmy na drugim
jej brzegu aby rozgrzać nogi, starając się znależć miejsce oświetlone przez
słońce. Przy wyższej wodzie nie przechodziliśmy, trudno było przejść, woda
uderzała otoczakami po nogach, sam czasem przechodziłem, byłem w końcu
najstarszy, wtedy najczęściej szliśmy we dwóch, ja i mój brat mleczny.
Nieraz woda poderwała nam nogi - zimna kapiel, a później suszenie na
krzakach ubrań i wylegiwanie się na słońcu na golasa, młode źrebaki...
Prowadzalismy tam później dziewczyny, niejedna właśnie tam straciła
cnotę, kochaliśmy je a one nas, jeszcze wtedy bezinteresownie, najczystsza
młodzieńcza, gorąca i króka miłość. Ja miałem dobrze - urządziłem sobie
pokoik na strychu - stawał się miejscem spotkań z kolegami na pogaduszki i
gry na gitarach, ale bez dziewczyn. Za to gdy była jakaś - to tylko dla
mnie.
Wtedy nie było mnie dla nikogo więcej.

Koledzy, już starsi panowie, panie - dostojne matrony z wnukami i
wnuczkami podobnie jak ja. Już z każdym dniem coraz mniej nas. Dobiega
koniec naszej polskiej warty, ale prawie wszyscy zostawili następców -
Polaków. Nie oddamy naszej ziemi nikomu, Tu leżą kości naszych bliskich,
tutaj sami spoczniemy, gdy przyjdzie czas.
Za rok, za dzień, za chwilę, razem nie będzie nas...
Trwaj, Polski Narodzie, Polsko trwaj!

3. Data: 2009-06-14 08:11:13

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Czego i Wam życzę, właśnie siedząc w kuchni przy ogniu i tonąc z córkami w
> "Muminkach" raz setny i pięćdziesiąty :-)

Dlaczego nie wystarcza Ci przeżycie tej lektury razem z córkami?
Znowu potrzebujesz publiki? Musiałaś wypuścić na ten temat aż 10 postów?
To gorsze niż bąki w towarzystwie.

Ewa

4. Data: 2009-06-14 08:12:30

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:
> Musiałaś wypuścić na ten temat aż 10 postów?

Co tam postów! WĄTKÓW!

Ewa

5. Data: 2009-06-14 08:44:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Jun 2009 02:32:45 +0200, Panslavista napisał(a):

> [...]
> tutaj sami spoczniemy, gdy przyjdzie czas.
> Za rok, za dzień, za chwilę, razem nie będzie nas...

Pięknie to opisałeś :-)

6. Data: 2009-06-14 08:46:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Jun 2009 10:11:13 +0200, medea napisał(a):

> Dlaczego nie wystarcza Ci przeżycie tej lektury razem z córkami?
> Znowu potrzebujesz publiki? Musiałaś wypuścić na ten temat aż 10 postów?

Jak widac dla niektórych rzeczywiście - wszelka sielanka kołkiem w oku lub
bąkiem w...

7. Data: 2009-06-14 08:47:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Jun 2009 10:12:30 +0200, medea napisał(a):

> Co tam postów! WĄTKÓW!
>
> Ewa

Nie za bardzo Cie dotknęłam aby?
:->

8. Data: 2009-06-14 08:52:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pięknie to opisałeś :-)

Bo Polskę kocha się bardziej niż kobietę, tę zdradza się i ona zdradza,
Polskę - nigdy.

9. Data: 2009-06-14 08:57:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pięknie to opisałeś :-)

Mógłbym więcej, po za chwilami trudnymi całe moje życie jak bajka...

10. Data: 2009-06-14 08:57:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Jun 2009 10:57:00 +0200, Panslavista napisał(a):

> Mógłbym więcej, po za chwilami trudnymi całe moje życie jak bajka...

Czyli Ty naprawdę, jako jeden z nielicznych, wiesz i możesz powiedzieć, co
znaczy "mieć wspaniałe życie" :-)
Ja też.

Małe wojny Ziemian...
Warto wybierać :-)