Moja dieta

111. Data: 2004-05-07 09:18:03

Temat: Odp: Moja dieta
Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal wrote:

> No ma to swoje plusy i minusy. Plusem jest na pewno to, że dany lekarz i
> dana specjalizacja wie dość sporo na temat poszczególnych schorzeń... A

Tu zgoda, na pewno minusy łatwiej wpadają w oko.
Ale to mnożenie specjalizacji i jednostek chorobowych
zdecydowanie mi się nie podoba, taka medycyna jest
bardzo droga i dostępna dla niewielkiej ilości ludzi.
W sumie to jest ona odpowiedzią na zapotrzebowanie
bogatego społeczeństwa "dajcie mi pigułę i nie wtrącajcie
do mojego sposobu życia" :/

> że może powinno się intensywniej szukać powiązań pomiędzy różnymi
> objawami... Dzieje się to chyba na bieżąco. Wizyta w szpitalu zawsze
> zaczyna się od kompletu badań podstawowych... coś tam jednak wiadomo na
> temat róznych "relacji" między objawami a schorzeniami.

Ok ale główny nurt to działanie na objawy nie przyczyny.

pozdrawiam Chaciur

112. Data: 2004-05-07 10:07:12

Temat: Re: Moja dieta
Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 7 May 2004 11:18:03 +0200, na pl.misc.dieta, Chaciur napisał(a):

> "dajcie mi pigułę i nie wtrącajcie
> do mojego sposobu życia" :/

Moim zdaniem nikt nie ma prawa wtrącać się do sposobu życia ani bogatych,
ani biednych, ani zdrowych, ani chorych. Można mówić o tym, co zdrowsze,
ale za nic w świecie nie poparłabym nikogo, kto by mi nagle kazał jeść to
czy owo, bo to zdrowe. Uznałabym to za zamach na moją wolność ;)

--
Eva Sheers

113. Data: 2004-05-07 12:46:32

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Karolina Matuszewska w wiadomości
t003.jasien.net pisze:

> Ciekawa składnia. To już wiemy, kto dzisiaj przesadził z węglami na
> śniadanie.

Karola, nie draznij, przytakuj, bo jeszcze nawiedzi Cie grupa francuska :)

114. Data: 2004-05-07 13:25:31

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Evunia wrote:

> [...]
> ale za nic w świecie nie poparłabym nikogo, kto by mi nagle kazał jeść to
> czy owo, bo to zdrowe. Uznałabym to za zamach na moją wolność ;)

Nie dziwię się :) Ale nie dokładnie o to mi chodziło.
Czyli uściślając, ludzie chcą prowadzić niezdrowy tryb życia
i zamiast rad: proszę nie palić, proszę jeść więcej tego
a mniej tamtego, proszę mniej się narkotyzować wolą zdecydowanie
tabletki.

pozdrawiam Chaciur

115. Data: 2004-05-07 13:46:54

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 7 May 2004 15:25:31 +0200, na pl.misc.dieta, Chaciur napisał(a):

> Nie dziwię się :) Ale nie dokładnie o to mi chodziło.

Całe szczęście ;)

> Czyli uściślając, ludzie chcą prowadzić niezdrowy tryb życia
> i zamiast rad: proszę nie palić, proszę jeść więcej tego
> a mniej tamtego, proszę mniej się narkotyzować wolą zdecydowanie
> tabletki.

Na to wygląda, rzeczywiście. W każdym razie większość tak postępuje.
Dzięki czemu lekarze mają pracę ;) Inna sprawa, że nie do końca zgadzam się
z tym, iż tzw. zdrowy sposób życia wyeliminowałby całkiem choroby, ale
przyznaję, że mógłby je jednak dość mocno ograniczyć.

--
Eva Sheers

116. Data: 2004-05-09 23:18:49

Od: Michal <m...@s...nospam> szukaj wiadomości tego autora

Our newsgroup friend Evunia wrote:
> Dzięki czemu lekarze mają pracę ;) Inna sprawa, że nie do końca zgadzam się
> z tym, iż tzw. zdrowy sposób życia wyeliminowałby całkiem choroby, ale
> przyznaję, że mógłby je jednak dość mocno ograniczyć.
Teraz największym kłopotem jest ustalenie tego "zdrowego sposobu życia"
:) Nie ma póki co naukowo potwierdzonego dowodu na to, żeby jakakolwiek
dieta była "najzdrowsza". Nie ma consensusu co do tego. Więc w sumie to
szukanie igły w stogu siana i selekcja negatywna... :(

--
Mike

117. Data: 2004-05-10 04:59:54

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 10 May 2004 01:18:49 +0200, na pl.misc.dieta, Michal napisał(a):

> Teraz największym kłopotem jest ustalenie tego "zdrowego sposobu życia"

Pozostaje więc "złoty środek", czyli, IMO, jeść wszystko, zachowując umiar
;) Ruszać się, ale nie przekraczać granicy "radosnego zmęczenia" oraz,
a może nawet przede wszystkim, patrzeć na świat i ludzi z optymizmem,
traktować bzdurne problemy z przymrużeniem oka, śmiać się często :)

> :) Nie ma póki co naukowo potwierdzonego dowodu na to, żeby jakakolwiek
> dieta była "najzdrowsza". Nie ma consensusu co do tego. Więc w sumie to
> szukanie igły w stogu siana i selekcja negatywna... :(

Ludzie chorowali zawsze i umierali zawsze. I tak będzie nadal, niezależnie
od diet, jakie stosowali/stosują/będą_stosowali. I nie ma też mowy o tym,
żeby każdemu służyło to samo. Jedynym wspólnym mianownikiem dla dobra
każdego wydaje mi się być "życzliwy stosunek do świata".

--
Eva Sheers

118. Data: 2004-05-10 07:39:49

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evunia" <j...@s...net> napisał w wiadomości

> Pozostaje więc "złoty środek", czyli, IMO, jeść wszystko, zachowując
umiar
> ;)

no to asekuranctwo ;) a nie złoty środek

Slawek

119. Data: 2004-05-10 11:58:01

Od: Michal <m...@s...nospam> szukaj wiadomości tego autora

> Pozostaje więc "złoty środek", czyli, IMO, jeść wszystko, zachowując umiar
> ;)
Czy ja wiem... A KCN(potasu cyjanek) także? :) Wiemy na pewno, że pewne
składniki pokarmowe szkodzą, ale nikt nie da głowy za to, które. I to
jest problem niestety :(

> Ruszać się, ale nie przekraczać granicy "radosnego zmęczenia"
Marzenia... :)

> oraz,
> a może nawet przede wszystkim, patrzeć na świat i ludzi z optymizmem,
> traktować bzdurne problemy z przymrużeniem oka, śmiać się często :)
Ooo, to na pewno :)

> Ludzie chorowali zawsze i umierali zawsze. I tak będzie nadal, niezależnie
> od diet, jakie stosowali/stosują/będą_stosowali.
Mimo wszystko na pewno istnieje coś takiego, jak dieta optymalna. Z
definicji, musi istnieć najlepszy model żywienia. Pytanie tylko, jak
wygląda? Nie śmiem twierdzić, że opracował go Kwaśniewski...

--
Mike

Różne diety
dieta niełączenia