Mole spożywcze - jak się pozbyć?

1. Data: 2007-06-09 19:34:49

Temat: Mole spożywcze - jak się pozbyć?
Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku miesięcy nie wiadomo skąd mam w domu takie właśnie paskudztwo.
Kilka razy oglądałem wszystkie pojemniki, worki, itp. z żywnością (mąki,
orzeszki, makarony, itp.) ale niczego w środku nie znalazłem.
Mimo tego codziennie przynajmniej kilka zabijam i to niekoniecznie w
kuchni - siedzą głónie na ścianach i sufitach.
Kupiłem ostatnio też takie lepy z ich żeńskimi feromonami, które przyciągają
samców (o podobno w ten sposób mają wyginąć) - przez kilka dni złapało ich
się ok. 20 ale też mam wrażenie, że pojawiło się ich więcej (może samice?).

Czy macie jakieś doświadczenia w walce z nimi? gdzie poza jedzeniem mogą
mieć swoje jaja i mogą się gromadzić?

--
Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

2. Data: 2007-06-09 22:22:28

Temat: Re: Mole spożywcze - jak się pozbyć?
Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości
> Czy macie jakieś doświadczenia w walce z nimi? gdzie poza jedzeniem mogą
> mieć swoje jaja i mogą się gromadzić?

Nie ucieszysz się.
U mnie pomogło dopiero wywalenie wszystkiego co może mieć mąkę, np. suchy
chleb typu Wasa w zamkniętym opakowaniu, makarony, otręby, makaron itp.
NAPRAWDĘ WSZYSTKIEGO.
Potem tydzień na wybijaniu wszystkiego co się pokaże (i nie kupowaniu
niczego innego)
Do tej chwili (z pół roku) spokój. Ale w każdej chwili możesz przynieść z
zakupami. Taki los.

Piotrek

3. Data: 2007-06-10 09:28:17

Od: "Jozef" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

są dostępne środki odstraszające jak do ubrań ale specjalne do żywności

4. Data: 2007-06-10 14:38:04

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> orzeszki, makarony, itp.) ale niczego w środku nie znalazłem.
> Mimo tego codziennie przynajmniej kilka zabijam i to niekoniecznie w kuchni -

A jesteś pewien, że to spożywcze?
Kup płytki Globol o takie
http://www.dezder.com.pl/FOTO/350PX/globolplytka.gif
Porozkładaj po domu, nie tylko w kuchni, ale też wrzuć za szafę z ciuchami i
innymi rzeczami, bo może się okazać, że właśnie konsumują Twoje swetry ;-)

--
Lesława Jaworowska
www.zdrowa-dusza.com

5. Data: 2007-06-10 18:23:40

Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> http://www.dezder.com.pl/FOTO/350PX/globolplytka.gif
> Porozkładaj po domu, nie tylko w kuchni, ale też wrzuć za szafę z ciuchami

Kupiłem i mam je od kilku dni - efekty zastosowania opisałem wyżej. Na razie
czekam...
Czy mole spożywcze jedzą swetry? :-o

6. Data: 2007-06-10 19:31:43

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Kupiłem i mam je od kilku dni - efekty zastosowania opisałem wyżej. Na razie
> czekam...
> Czy mole spożywcze jedzą swetry? :-o

Pewnie nie, ale pytałam, czy jesteś pewien, że to są spożywcze?

--
Lesława Jaworowska
www.zdrowa-dusza.com

7. Data: 2007-06-10 19:42:09

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemolo <p...@g...zmyla> wrote:
> [...]
> itp. z
> żywnością (mąki, orzeszki, makarony, itp.) ale niczego w środku

Za mało dokładnie szukasz. Nie szukaj owadów, larwy, zwłaszcza
jak sa malutkie trudno zauważyć, przesypuj ostrożnie te produkty
i zwracaj uwagę, czy nie sa posklejane takimi jakby pajęczynkami,
czy mąka się sypie płynnie, czy pojawiają się sklejone grudki. I
nie ograniczaj się jedynie do rzeczy mącznych, przyprawy, zioła,
nawet kurz w zakamarkach, których się normalnie nie sprząta, u
mnie np. odkryłem larwy w szparze między wyjmowaną półką a
korpusem szafki, albio w zawinietym plastikowym!!! rogu
opakowania czegośtam.

J.

8. Data: 2007-06-11 07:43:21

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Nie mogłem uwierzyć jak zobaczyłem, że mole lubią mieloną czerwoną słodką paprykę ...
Uwielbiają też orzechy, także te w czekoladzie.
JaC

9. Data: 2007-06-11 16:57:57

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:f4iueg$r6h$1@news.wp.pl
użytkownik * 666* napisał(a):

> Nie mogłem uwierzyć jak zobaczyłem, że mole lubią mieloną czerwoną
> słodką paprykę ... Uwielbiają też orzechy, także te w czekoladzie.

Mało tego, zajadają nawet suszone grzyby :/

--
Big Jack
//////

10. Data: 2007-06-12 08:23:08

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie pomogło gruntowne sprzątanie kuchni łącznie z odsunięciem mebli i
wymyciem wszystkiego za nimi. Za szafkami zawsze coś się nakruszy i to już
wystarczy, żeby mole były. Sam przegląd zapasów bez sprzątnięcia za meblami
niewiele pomoże.
Niestety trochę jest przy tym roboty, a mole siedzą w różcyh "ciekawych"
miejscach np. w ziółkach ekspresowych albo w wyglądających na szczelnie
zamknięte zupkach w proszku.
Jacek

PS
no i do tego jakiś "Muchozol" do opryskania

Jak usunąć grzyba z kabiny prysznicowej?
Gardena naprawa gwarancyjna
robaczki - maciupeńkie szybko biegają :-P
WAŻNE dla właścicieli zmywarek Elektrolux !!!
Golarki Braun & Panasonic & Phillips