Moze NTG ale w takim razie gdzie ...???

1. Data: 2003-04-01 07:39:28

Temat: Moze NTG ale w takim razie gdzie ...???
Od: "Madziarka" <m...@U...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczow starych i nowych!!!
Nie wiem czy powinnam tu sie spytac, ale w koncu chodzi o roslinke tyle, ze
doniczkowa.
Chodzi mi o bambusa, ktory pojawil sie ostatnio w marketach Tesco w
Poznaniu.
Chcialabym kupic sobie taka roslinke ale nie wiem jak ja pozniej hodowac.
Czy tego bambusa hoduje sie tylko w uprawie hydroponicznej, czy mozna go
uprawiac w zwyklej ziemi doniczkowej?
Prosze o jakies wskazowki.

dziekuje
--
Pozdrawiam Magda GG 3115032
Moja nowa fotke znajdziecie ponizej.

2. Data: 2003-04-01 08:27:41

Temat: Re: Moze NTG ale w takim razie gdzie ...???
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Madziarka napisał(a) w wiadomości: ...
>Chodzi mi o bambusa, ktory pojawil sie ostatnio w marketach Tesco w
>Poznaniu.

To nie jest bambus, tylko dracena. Zatem uprawa jak draceny :)
Temat ten przerabiany byl ostatnio na grupie (ze dwa razy).
Zajrzyj do archiwum grupy, szukajac czegos na haslo "bambus szczescia" (czy
cos takiego).

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2003-04-01 08:31:53

Od: "Madziarka" <m...@U...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:b6bii4$ffb$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> Temat ten przerabiany byl ostatnio na grupie (ze dwa razy).
> Zajrzyj do archiwum grupy, szukajac czegos na haslo "bambus szczescia"

W takim razie pewna firma wysylkowa oklamuje klientow sprzedajac dracene
jako bambus szczescia:)
Z ta roznica, ze w Tesco taka roslinka jest za 7 zl jedna sztuka a w
wysylkowym katalogu za 19zl + 7 zl wysylka.

4. Data: 2003-04-01 11:28:20

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Madziarka napisał(a) w wiadomości: ...
>Z ta roznica, ze w Tesco taka roslinka jest za 7 zl jedna sztuka [...]

Mialbym prawdziwe szczescie, jezeli prawdziwe bambusy mozna by bylo w takiej
cenie kupic (i to w byle Tesco).

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2003-04-01 18:59:26

Temat: Odp: Moze NTG ale w takim razie gdzie ...???
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b6btoq$fkl$...@a...news.tpi.pl...

> Mialbym prawdziwe szczescie, jezeli prawdziwe bambusy mozna by bylo w
takiej
> cenie kupic (i to w byle Tesco).

Karłowe można.
--
Pozdrawiam, Kaśka

6. Data: 2003-04-02 11:06:52

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk napisał(a) w wiadomości: ...
>Karłowe można.

Takie mnie nie interesuja.

Bylem wczoraj w Tesco i przekonalem sie na wlasne oczy. Ten "Lucky Bamboo"
wyglada jak pedzona dracena, brutalnie odarta ze wszystkich lisci. Jak to
mozna w ogole z bambusem pomylic? Jesli ktos widzial przynajmniej raz
rosnacego bambusa, to nie pomyli.
Jakby tego bylo malo, widzialem w polskim internecie miskanta, ktorego
wlasciciel jest przekonany, ze to specjalnie sprowadzony z Holandii bambus.
Co gorsze, jako takiego go rozprowadza wprowadzajac ludzi w blad.
Tak na marginesie, to naprawde niezly interes robia na tych dracenach,
zerujac na ludzkiej naiwnosci.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2003-04-02 14:48:29

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b6emrl$7jf$...@n...news.tpi.pl...

> Takie mnie nie interesuja.

To był trochę pół żartem, pół serio, wiem o co ci chodziło a widziałeś po
ile oferują bambusy na tej stronie
http://strony.wp.pl/wp/wspanialeogrodymaryli/product
s.html
Mi spadły buty.:-)). a swoja drogą miniaturowe bambusiki też są urocze.

> [...]
> wyglada jak pedzona dracena, brutalnie odarta ze wszystkich lisci. Jak to
> mozna w ogole z bambusem pomylic? Jesli ktos widzial przynajmniej raz

Tym bardziej, że już podejrzane jest to, iż rosnie ukorzeniony w wodzie.
Tak łatwo to bambusów się nie rozmnaża.

> Jakby tego bylo malo, widzialem w polskim internecie miskanta, ktorego
> wlasciciel jest przekonany, ze to specjalnie sprowadzony z Holandii
bambus.

Kiedys ogłaszał sie na grupie, grupowicze wytknęli mu , że to nie bambus.
Nie widziałam dawno tej strony, ale ostatnio jak tam zagladałam to łacińska
nazwa tego tego "bambusa" była miscanthus. Trzeba to nazwać po imieniu -
oszustwo.

--
Pozdrawiam, Kaśka

8. Data: 2003-04-02 15:41:08

Od: "Madziarka" <m...@U...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:b6emrl$7jf$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> wyglada jak pedzona dracena, brutalnie odarta ze wszystkich lisci. Jak to
> mozna w ogole z bambusem pomylic? Jesli ktos widzial przynajmniej raz

No jezeli kos nie widzial jeszcze w zyciu bambusa, tak ja ja to chyba jest
sie w stanie pomylic i to bardzo.
Malo tego taki laik da sie naciagnac na kupno dracenki, ktora jest
sprzedawana jajo bambus szczescia.
Co sie w tym naszym kraju porobilo.

> [...]
> Co gorsze, jako takiego go rozprowadza wprowadzajac ludzi w blad.
> Tak na marginesie, to naprawde niezly interes robia na tych dracenach,

Ciekawa jestem dlaczego nikt z tym nic nie zrobi???
Przeciesz to jest oszukiwanie klienta.

9. Data: 2003-04-02 17:36:08

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
s.html
> Mi spadły buty.:-)). a swoja drogą miniaturowe bambusiki też są urocze.

Rzeczywiście ceny wysokie, lecz to są rzeczywiście bambusy, a nie miskanty.

> [...]

> nazwa tego tego "bambusa" była miscanthus. Trzeba to nazwać po imieniu -

Dokładnie, wściekłem się jak zobaczyłem na stronie
http://cranberries.art.pl/bambus.html, co koleś nazywa bambusem. Miskant
chiński 'Giganteus' (Miscantus sinesis Giganteus)to wg. niego bambus. Niby obie
rośliny należą do jednego rzędu Plewowców (Graminales) i rodziny Traw
(Gramineae) natomiast bambus należy do wydzielonej podrodziny Bambusowatych
(Bambuseae). Nie ma nawet podobieństwa między obiema roślinami. Miskant liście
ma podobne do lisci traw (dochodzace do 90 cm dł.),wyrastają wprost z pędu
natomiast liście bambusa z łodyg liściowych (dochodzą do 50 cm dł.) które
wyrastają z pędu w miejscu węzłów i już tu widać różnicę.
Napisałem meila do niego, z zapytaniem dlaczego oszukuje nieświadomych klientów.
Zobaczymy co mi odpowie i czy wogóle cos odpisze.
Pozdrawiam
Paweł
http://www.mikrojezioro.met.pl

10. Data: 2003-04-02 18:31:35

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Madziarka" <m...@U...poczta.fm> wrote in message

> [...] jajo bambus szczescia.

No widzicie, czasem literowki rozsmiesza. Moze nie trzeba ich unikac.
A swoja droga, to chyba Freud sie klania ...

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz