Muffins raz jeszcze

1. Data: 2001-05-13 14:07:42

Temat: Muffins raz jeszcze
Od: "Ewa T." <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moglby mi przypomniec przepis na ciastka zwane muffins? Kiedys
byl tutaj podawany, ale wowczas nie zainteresowalam sie nim ze wzgledu na
brak specjalnej formy. Teraz widzialam takie formy w sklepie, wiec
usilowalam dotrzec do przepisu przez archiwum, ale nie udalo mi sie , bo to
wymaga dlugiego szukania, a licznik bije na domowy rachunek. Szkoda, ze w
archiwum nie ma indeksow /chyba nie ma?/. Moze jeszcze kogos zainteresuje
odswiezenie tego przepisu. Bede bardzo wdzieczna.

Ewa

1. Data: 2001-05-13 14:56:19

Temat: Re: Muffins raz jeszcze
Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa T." wrote:

> Czy ktos moglby mi przypomniec przepis na ciastka zwane muffins?

Owszem.
Copy/paste z postu Magdaleny Bassett:

Muffins wymagaja specjalnej formy do pieczenia. Wyglada ona jak plaska
blacha z 9 lub 12 foremkami uczepionymi u spodu. Odleglosc miedzy
wycieciami tych foremek jest okolo 2-3 cm. Foremki moga miec plaskie dno
i skosne cianki lub byc w ksztalcie malych babeczek. Fakt, ze sa
polaczone w plaska blache umozliwia pieczenie ciasta bardzo luznego,
ktore rozlewa sie w przerwy miedzy poszczegolnymi muffins i tworzy
czapeczke, ktora korzystajac z ciepla tej plaskiej czesci blachy piecze
sie bardziej niz "szyjka" i powoduje swietny wierzch, o krochej skorce i
pulchnym srodku. Pieczac muffins w pojedynczych babeczkach nie da sie w
pelni uzyskac tego efektu. Moje przepisy sa na 12 muffins w odpowiedniej formie.

Muffins Nr. 1 (12 muffins)
Blache do muffins wysmarowac dokladnie maslem w kazdym otworze i caly
wierzch pomiedzy otworami.
Rozgrzac piec do 190C/375F.
250 ml mleka
1 jajko
2 lyzki stopionego masla
3/4 szklanki otrebow
Zmieszac, odstawic na 10 minut, nastepnie dodac
3/4 szklanki
rodzynek
nasion slonecznika
posiekanych wloskich orzechow
bialej maki
1/3 szklanki brazowego cukru
2 lyzeczki polskiego - 4 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody
Wymieszac, rozdzielic miedzy foremki, piec 20 minut albo az patyczek
wyjdzie czysty.

Muffins Nr. 2 (12 muffins)
Blache do muffins wysmarowac dokladnie maslem w kazdym otworze i caly
wierzch pomiedzy otworami.
Rozgrzac piec do 200C/400F.

250 gr maki
160 gr cukru
2 lyzki maku
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
Polaczyc powyzsze suche skladniki w misce, nastepnie osobno polaczyc
220 ml mleka
50 ml oleju
1 lyzka startej skorki cytrynowej
1 lyzka soku cytrynowego
1 jajko, roztrzepane
dodac do suchych, wymieszac zaledwie tylko az nie bedzie suchych grudek
maki. Przelozyc do blachy, piec 20-25 minut az patyczek wyjdzie czysty.

Od siebie dodam, ze obie wersje sa swietne, z tym, ze ja np. muffiny z makiem za
kazdym razem nieco zmieniam. Dzis np. dodalam jablka i cynamon... Niezle wyszly,
niezle...

1. Data: 2001-05-13 19:53:07

Temat: Odp: Muffins raz jeszcze
Od: "szamani" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiem, ze odsylanie do archiwum jest niezmiernie irytujace, ale pod adresem
http://www.polnews.pl/ jest archiwum z wyszukiwarka - co bardzo pomocne,
wiec mam nadzieje, ze i na przyszlosc sie przyda.
pozdrawiam
justyna

1. Data: 2001-05-14 06:11:38

Od: f...@a...com (FeLicja) szukaj wiadomości tego autora

>From: "Ewa T." e...@p...com

>usilowalam dotrzec do przepisu przez archiwum, ale nie udalo mi sie , bo to
>wymaga dlugiego szukania, a licznik bije na domowy rachunek.

Zaznacz sobie http://groups.google.com/
pozdrowienia
Katarzyna

1. Data: 2001-05-14 20:32:52

Od: "Ewa T." <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Znam kilka innych grup, ale
nasza jest najsympatyczniejsza. Zawsze mozna tu liczyc na pomoc. Jeszcze raz
serdeczne dzieki.

Ewa T.

1. Data: 2001-05-15 19:32:51

Od: "Ewa T." <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj wyslalam post, w ktorym dziekowalam wszystkim za odpowiedz.
Napisalam tez, ze jest to bardzo sympatyczna grupa i ze zawsze mozna tu
liczyc na pomoc. Niestety, nie wiem, dlaczego tego mojego listu nie widze.
Jeszcze raz wiec przesylam serdeczne dzieki. Ewa T.

jak dlugo mozna przechowywac zamrozone ryby?
Czesc do przyszlej niedzieli
Re: Ruskie pierogi
salami
Re: Pyszne nalesniki