Mulczowanie Viking czy Stiga ?

1. Data: 2006-04-13 06:39:26

Temat: Mulczowanie Viking czy Stiga ?
Od: "Jan" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
prosze o poradę ew. własne Waszew doświadczenia.
Noszę się z zamiarem kupna kosiarki spalinowej mialem ochotę na Stiga ale w
sklepie zdecydowanie polecaja mi Vikinga.
Co myslicie o wadach i zaletach modeli obu firm? Czy obudowa z tworzywa to
rzeczywiście duża zaleta?
Myślę o kosiarce z funkcją mulczowania - czy macie jakieś własne uwagi w tym
temacie?

Pozdrawiam
J.

2. Data: 2006-04-13 06:54:22

Temat: Re: Mulczowanie Viking czy Stiga ?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan" <p...@b...pl> wrote in message
> [...]
> rzeczywiście duża zaleta?
> Myślę o kosiarce z funkcją mulczowania - czy macie jakieś własne uwagi w

Zależy od wielkości działki/trawnika... Często lepiej zgrabić skoszoną trawę
niż stworzyć filc...

3. Data: 2006-04-13 07:15:29

Od: "Jan" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zależy od wielkości działki/trawnika... Często lepiej zgrabić skoszoną
> trawę niż stworzyć filc...

Nie mam zamiaru kosic wyłącznie z mulczowaniem!
generalnie kosz ale od czasu do czasu mulczowanie chyba nie zaszkodzi :)

4. Data: 2006-04-13 07:53:07

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan napisał(a):
> Noszę się z zamiarem kupna kosiarki spalinowej mialem ochotę na Stiga ale w
> sklepie zdecydowanie polecaja mi Vikinga.
Stiga to firma z tradycja w branzy; Viking to zdaje sie foririma, ktora
zamawia u innych tanich propducentow, nie tylko kosiarki, ale takze
rowery i inne pierdoly. Zatem zdecydowanie Stiga.
> Czy obudowa z tworzywa to rzeczywiście duża zaleta?
Raczje wada. Obudowa z dobrego metalu i dobrze lakierowana to zaleta.
Chyba ze masz mikro ogrodek i mikro trawnik...Jesli tworzywo to tylko
najlepszej firmy (np. Husquarna).
> Myślę o kosiarce z funkcją mulczowania - czy macie jakieś własne uwagi w tym
> temacie
Mulczowanie tylko wtedy gdy kosisz co drugi dzien, w przeciwnym razie
(np. przy koszeniu raz na tydzien) bedziesz mial wielki mokre zielone
kupy na trawniku, ktore bedziesz musial zbierac lopata. Filc jest
potrzeby bo chroni glebe przed wysychaniem, daje miekkosc tarwnikowi,
nawozi, rozkladajac sie.
pik

5. Data: 2006-04-13 08:25:05

Od: "Jan" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kieracinski" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> Stiga to firma z tradycja w branzy; Viking to zdaje sie foririma, ktora
> zamawia u innych tanich propducentow, nie tylko kosiarki, ale takze rowery
> i inne pierdoly.

To firma austryjacja z grupy STIHL
stiga natomiast stosuje ponoic chinskie silniki

> Raczje wada. Obudowa z dobrego metalu i dobrze lakierowana to zaleta.
> Chyba ze masz mikro ogrodek i mikro trawnik...Jesli tworzywo to tylko
> najlepszej firmy (np. Husquarna)

Cytat ze strony producenta - Dwuelementowa obudowa: Obudowa urządzenia jest
wykonana z wysokiej jakości tworzywa sztucznego ABS-STAPRON odpornego na
uderzenia oraz działanie temperatury i promieniowanie UV. Obudowa
charakteryzuje się ponadto wysoką odpornością na działające siły skrętne.

:(

6. Data: 2006-04-13 08:32:57

Od: "Jan" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kieracinski" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> Obudowa z dobrego metalu i dobrze lakierowana to zaleta.

No wiesz raczej mnie to nie przekonuje - nie znam takiego lakieru który
wytrzyma uderzenie kamienia przy silniki 4-5KM :(

7. Data: 2006-04-13 08:55:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan" <p...@b...pl> wrote in message

> [...]
>

> No wiesz raczej mnie to nie przekonuje - nie znam takiego lakieru który
> wytrzyma uderzenie kamienia przy silniki 4-5KM :(

Mam starego czeskiego MF70, nawet cegłę zmiele. Podobno mozna sprowadzić
znacznie lepszego nowego MF70 z Czech.

8. Data: 2006-04-13 09:00:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan" <p...@b...pl> wrote in message

> [...]
>

> No wiesz raczej mnie to nie przekonuje - nie znam takiego lakieru który
> wytrzyma uderzenie kamienia przy silniki 4-5KM :(

http://www.hortmasz.com.pl/specjalistyczne.php4

Choć znacznie lepszym jest system Terra-Vari:
http://www.hortmasz.com.pl/mikrociagniki_jednoosiowe
.php4
zwłaszcza, że można go kompletować w miare potrzeb.

9. Data: 2006-04-13 09:06:03

Od: "Jarosław Błaszkowski" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku lat prowadzimy sprzedaż stigi.
Generalnie bazuje ona na sprawdzonych silnikach Briggs & Stratton, a w
wyższych modelach na Hondzie.
Rzeczywiście jako grupa GPC Stiga wprowadziła własne silniki w roku 2005,
ale dotyczy to tylko promocyjnych kosiarek.

Co do obudowy to lepsza jest stalowa od plastikowej. W droższych modelach
używa się obudowy aluminiowej (jest lekka i odporna).
Oczywiście obudowa rdzewieje, ale trwa to na tyle długo że przy normalnej
konserwacji i oczyszczaniu korpusu nie stanowi to problemu.

Ze strony www.stiga.com.pl można pobrać cennik produktów 2006.

Jarosław Błaszkowski
www.iglak.com

10. Data: 2006-04-13 12:02:26

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> Zależy od wielkości działki/trawnika... Często lepiej zgrabić skoszoną
> trawę niż stworzyć filc...

Ja jestem zdecydowanie za mulczowaniem.

Pozdrowienia,
Michał