Muliny, welny itp

1. Data: 2002-03-12 21:49:42

Temat: Muliny, welny itp
Od: Monga <m...@n...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chociaz nie moge na razie krzyzykowac, ani szydelkowac ani nic z tych
rzeczy, to moze chociaz przez ten czas nabede troche wiedzy teoretycznej i
pomecze Was przy okazji troche :)

Przegladam sobie wlasnie oferte www.gobelin.pl - dzial Mulina/ welna do
haftu. Po kazdej nazwie jest cos takiego jak x 17, x 18 - co to takiego ?
Moze jakis wyznacznik gruboci ? I dalej czym sie rozni mulina od welny
gobelinowej ? (mysle sobie, ze moze jest grubsza ?) oraz co to jest retors
i tez czym sie rozni i do czego go stosowac.

I jeszcze z drugiej serii pytan - jak czasem czytam opisy do haftu
krzyzykowego to jest napisane np. krzyzykiem haftowac po 2 nitki z muliny,
a haftem gobelinowym po 3-4. Czy to znaczy ze mam brac motek muliny i
rozdzielac go na pojedyncze niteczki ??? Takie mi pierwsze skojarzenie sie
nasunelo.

Mysle, ze to wszystkie pytania na dzisiaj :)

Z gory bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi :)

Pozdrawiam,
Monika

--
m...@p...fm ** ftp://robotki.dhs.org:8228
GG 86099 ** ICQ 23487118

1. Data: 2002-03-12 21:52:11

Temat: Re: Muliny, welny itp
Od: Monga <m...@n...fm> szukaj wiadomości tego autora

Monga <m...@n...fm> :

> Przegladam sobie wlasnie oferte www.gobelin.pl - dzial Mulina/ welna
> do haftu. Po kazdej nazwie jest cos takiego jak x 17, x 18 - co to

No dobra, ten numer to moja glupota i pospiech - to tylko numer katalogowy
:))

Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2002-03-12 21:55:06

Od: Monga <m...@n...fm> szukaj wiadomości tego autora

Monga <m...@n...fm> :

> Mysle, ze to wszystkie pytania na dzisiaj :)

Jednak jeszcze jedno pytanie, czym sie roznia igly do haftu krzyzykowego od
igiel do haftu gobelinowego ? :)

No, na www.gobelin.pl juz wiecej pytan mi sie nie nasunelo :)

Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2002-03-12 22:20:24

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monga wystukał w wiadomości <X...@1...117.184.19>:

> Monga <m...@n...fm> :

> Jednak jeszcze jedno pytanie, czym sie roznia igly do haftu krzyzykowego od
> igiel do haftu gobelinowego ? :)

Grubością :) Do wełny są bardziej zbliżone do szydła ;)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2002-03-13 07:27:25

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monga <m...@n...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:X...@1...117.184
.19...
> Moze jakis wyznacznik gruboci ? I dalej czym sie rozni mulina od welny
> gobelinowej ? (mysle sobie, ze moze jest grubsza ?) oraz co to jest retors
> i tez czym sie rozni i do czego go stosowac.

Mulina to kolorowe nici skladajace sie z 6 nitek, welna jest po prostu
welna, tyle, ze zawsze tej samej grubosci, wloczka na swetry moze byc
przerozna - grubosc, sklad, jakosc, a ta jest zawsze taka sama. Retors to
chyba rodzaj welny do haftu gobelinowego.

> [...]
> a haftem gobelinowym po 3-4. Czy to znaczy ze mam brac motek muliny i
> rozdzielac go na pojedyncze niteczki ??? Takie mi pierwsze skojarzenie sie

Tak, trzeba rozdzielac, latwo sie robi:)
Elzbieta

1. Data: 2002-03-13 07:55:59

Od: n...@p...fm (Monga) szukaj wiadomości tego autora

"Elzbieta" <t...@w...pl> :

>Tak, trzeba rozdzielac, latwo sie robi:)

Jeszcze jedno pytanie mi sie nasunelo - czasem jest napisane wlasnie ile
tych niteczek uzyc, ale tak ogolnie to sa jakies zalecenia ? Bo jak sadze
zalezy to tez od gestosci kanwy na ktorej sie haftuje (chyba?). Czyli jak
wybiore sobie wzor, kanwe to na jakiej podstawie mam wybrac ile tych
niteczek uzyc ? :) (moze to sie robi 'na oko' - na przyklad tak jak w
przepisach jest posolic do smaku ? )). I czy po rozdzieleniu, w co wierze
ze sie latwo robi, rownie latwo sie haftuje takimi wydzielonymi np. trzema
niteczkami ? :) Bo jaks mam wrazenie ze moga sie nie trzymac dobrze razem -
nie wiem czy dobrze wyjasnilam czego dotycza moje watpliwosci, ale moze tak
:) No i pojde sie przyjrzec mulinie dobrze, bo od czasu kiedy wyhaftowalam
ten swoj jeden pamietny obrazek zdazylam juz zapomniec jak wyglada.

Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2002-03-13 08:34:34

Od: "Kayra" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze sie latwo robi, rownie latwo sie haftuje takimi wydzielonymi np. trzema

Ilosc nitek dobieram robiac sobie probke na boku - zwykle 3 nitki na kanwie
60, 4 nitki na kanwie 44. ALe to zalezy , co sie komu podoba. Prawde mowiac,
nie lubie takich bardzo "przeswitujacych" krzyzykow

Kayra

1. Data: 2002-03-13 09:05:06

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monga wystukała w wiadomości <X...@1...110.120.9>:

> [...]
> wybiore sobie wzor, kanwe to na jakiej podstawie mam wybrac ile tych
> niteczek uzyc ? :) (moze to sie robi 'na oko' - na przyklad tak jak w

Dokładnie. Na kanwie 14" dobrze IMO wychodzi haft dwoma pasmami.

> [...]
> nie wiem czy dobrze wyjasnilam czego dotycza moje watpliwosci, ale moze tak

Raczej dobrze, lubią sie czasem zaplątać, ale to każda nitka lubi, niestety.

> No i pojde sie przyjrzec mulinie dobrze, bo od czasu kiedy wyhaftowalam
> ten swoj jeden pamietny obrazek zdazylam juz zapomniec jak wyglada.

A co do rozdzielania to ostatnio w pasmanteriach zauważyłam metaliczną mulinę
Anchora - jest chyba o wiele gładsza od DMC, ale za to ni czorta nie mogłam
wyróżnić tych 6 pasm, rozłazi się od razu na drobne... ;)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--
.. |'.__.
Maria Curie-Skłodowska wynalazła pierwiosnek i nazwała go rad.

Serwerek - przerwa 23-6
Kurs szydelka i serwetki na FTPku
re:zachecam do wspolpracy
OT witajcie (bardzo dlugie)