Mur?

1. Data: 2003-05-03 17:18:34

Temat: Mur?
Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój sąsiad południowy wpadł na koszmarny pomysł postawienia wzdłuż swojego
ogrodu wysokiego na 3 m. muru. Ma on uniemożliwić przeskakiwanie jego psom
mojej siatki i bieganie po ogrodzie. Tyle, że ten mur całkowicie uniemożliwi
dopływ słońca i swiatła do krzewów i kwiatów a także małych iglaczków
rosnących wzdłuż istniejącej obecnie siatki. Czy sąsiad może wystawić taki
mur bez mojej zgody? Jego psy zdeptały mi już sporo kwiatów, mogą wskoczyć
do oczka wodnego i podrzeć folię, robią też podkopy pod siatką. Sąsiad
przyznaje, że psy mogą zagryźć mojego małego pieska, którego z uwagi na jego
wilczury, boimy się już zabierać do ogrodu. Sąsiad zupełnie nad psami nie
panuje. Ja myślę, że psy powinny wobec tego być wyprowadzane do ogrodu w
kagańcach i na smyczy, co sąsiad uważa za niedorzeczność. Ostatnio jeden z
jego psów wskoczył do ogrodu drugiego sąsiada zrywając kawał, wiekowej co
prawda, mojej siatki narożnej. Jego pan za nim i zaczął go gonić. Oboje
stratowali tulipany i narcyze.Poza tym, to bardzo mili ludzie, kochają psy.
Siatkę obiecali naprawić. Powiedziałam facetowi, że na mur się nie godzę,
ten przytaknął, że to zaszkodzi kwiatom, ale nie wiem, jak to prawnie
wygląda.
pozdrawiam z niepokojem
Goldie

2. Data: 2003-05-03 17:25:10

Temat: Odp: Mur?
Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna Kwiecińska <g...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b90tbk$1tb$...@n...news.tpi.pl...
> Mój sąsiad południowy wpadł na koszmarny pomysł postawienia wzdłuż swojego
> ogrodu wysokiego na 3 m. muru. Ma on uniemożliwić przeskakiwanie jego psom

Nie dasz zgody nie bedzie muru. Siakies paragrafy i przepisy o tym mowia.

3. Data: 2003-05-03 17:42:55

Temat: Re: Mur?
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dopływ słońca i swiatła do krzewów i kwiatów a także małych iglaczków
> rosnących wzdłuż istniejącej obecnie siatki. Czy sąsiad może wystawić taki

Ma prawo postawić ogrodzenie bez zgody sąsiada TYLKO do wysokości 2,2 m.
Ogrodzenia trwałe [na fund. itp.] wymagają zgody sąsiada i podlegają
obowiązkowemu zgłoszeniu w urzędzie [nie wszędzie]. Te od ulicy zawsze i
wszędzie podl. zgłoszeniu.
Więc jak się sąsiad uprze to możesz mieć mur, ale tylko do 2,2 m. Sąsiad
może nie stawiać muru [ jeżeli będzie wymagana twoja zgoda - sprawdź w
urzędzie] ale np. panele drewniane na kotwach do wys. 2,2 m [nie wymagana
zgoda] i też będziesz miała cień.
Tak więc trudno powiedzieć jak się sąsiad zachowa.
Pozdrawiam
PP.

4. Data: 2003-05-03 17:43:06

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Siatkę obiecali naprawić. Powiedziałam facetowi, że na mur się nie godzę,
> ten przytaknął, że to zaszkodzi kwiatom, ale nie wiem, jak to prawnie

Prawnie to o ile się nie mylę psy nie maja prawa przebywać poza ogrodzeniem
bez kagańca i samopas. Teoria jednak z praktyką w parze nie idzie i z
pewnoscą dopóty dopóki psy nie zagryzą jakiegoś dziecka nic nie zrobisz :-((
--
Pozdrawiam, Kaśka

5. Data: 2003-05-03 18:13:31

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> wrote in message
> [...]
> dopływ słońca i swiatła do krzewów i kwiatów a także małych iglaczków
> rosnących wzdłuż istniejącej obecnie siatki. Czy sąsiad może wystawić taki

A jakby tak sie dogadac z sasiadem w sprawie solidnej siatki? Takiej
z grubego drutu? To pewnie nawet taniej wyjdzie niz mur. Mozna dla
wzmocnienia dac gesciej slupki.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-05-03 20:11:31

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:fFTsa.203844$JI.45129785@twister.neo.rr.com...
> "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> wrote in message
sąsiad może wystawić taki

> A jakby tak sie dogadac z sasiadem w sprawie solidnej siatki? Takiej
> z grubego drutu? To pewnie nawet taniej wyjdzie niz mur. Mozna dla
> wzmocnienia dac gesciej slupki.

To nie chodzi o siłę siatki, tylko wysokość której nie zdoła pokonać jeden z
jego wilczurów. Teraz lekko bierze 1,80. Podejrzewam, że 2,20 pies też może
przeskoczyć. Nasz jamnikowaty skacze na ok.1.20 m. Mam weterynarza w
rodzinie. Zaraz zapytam, jakie są osiągi owczarków alzackich. Mam nadzieję,
że sąsiad nie będzie ryzykował wywalenia forsy w błoto stawiając mur, który
i tak pies przeskoczy.
pozdr. serdecznie
Goldie

7. Data: 2003-05-03 20:12:41

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pablo" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Anna Kwiecińska <g...@o...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
> napisał:b90tbk$1tb$...@n...news.tpi.pl...

> Królu, jakie to paragrafy i gdzie są???
pozdrawiam z nadzieją
Goldie

8. Data: 2003-05-03 20:22:12

Od: "Natalia" <b...@i...p> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

Mam weterynarza w
> rodzinie. Zaraz zapytam, jakie są osiągi owczarków alzackich.

Rekord świata w skoku wzwyż wynosi coś ponad 5 metrów. Widziałam kiedyś
takie zawody w telewizji. Należy właśnie do owczarka niemieckiego.
Ale nie trać ducha.

Natalia

9. Data: 2003-05-03 21:37:31

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna Kwiecińska <g...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b917i2$4cp$...@n...news.tpi.pl...

> Królu, jakie to paragrafy i gdzie są???

Dokladnie nie powiem ale wiem ze sa. Sasiad nie moze postawic ogrodzenia na
fundamencie nie majac zezwolenia, projektu itp.. Co najwyzej to moze wbic
sobie kolki i na tych kolkach cos zrobic. Jesli chodzi o pozwolenie od
Ciebie to w gminie czy gdzie tam chca zastrzegasz lub uparcie nie wyrazasz
zgody na jakakolwiek budowle ktora zmieni charakter Twojej
dzialki/ogrodu/otoczenia powodujac uciazliwosc.. Wiele razy sie nasluchalem
o sasiadach ktorzy nie pozwalaja na postawienie plotu. I ci ktorzy chcieli
stawiec mur,plot na fundamencie stawali na glowie ale to nic nie dalo. Jest
oczywiscie jeden sposob na obejscie tego ale ... he he.
Inna sprawa jest toczenie wojny o mur . Proponuje jakis solidne ogrodzenie z
siatki okolo 2,2 m. badz azurowe ogrodzenie.
Pzdr.

10. Data: 2003-05-03 22:53:52

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Rekord świata w skoku wzwyż wynosi coś ponad 5 metrów. Widziałam kiedyś
> takie zawody w telewizji. Należy właśnie do owczarka niemieckiego.
> Ale nie trać ducha.
>
> Natalia

:)
skok na wysokosc 5 metrow
czy o pokonanie plotu 5 metrowej wysokosci
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Palmiarnia kolo walbrzycha!