Muszki w paproci

1. Data: 2006-05-28 18:13:09

Temat: Muszki w paproci
Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W prezencie dostałam paprotkę. Przesadziłam ją jeszcze tego samego dnia do
nowej doniczki. Mija miesiąc odkąd zostałam szczęśliwą posiadaczką
paprotki ale niestety zauważyłam muszki mieszkające sobie w doniczce razem
z paprotką. Nie wyglądają jak owocówki. Jak dla mnie są to miniaturki
zwykłych much ale jest ich bardzo, naprawdę bardzo wiele a najgorsze jest
to, że przeniosły się także do innej paprotki a nawet do innych kwiatów
(ale jedynie w paprotkach jest ich taki ogrom). Oczywiście moje pytanie
brzmi: co to jest i jak się tego pozbyć?

- Monika

2. Data: 2006-05-28 20:34:22

Temat: Re: Muszki w paproci
Od: "zebron" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <m...@o...pl> napisał
Oczywiście moje pytanie
> brzmi: co to jest i jak się tego pozbyć?

Trafnie odgadłaś, to miniaturki muchy domowej. Najlepiej rozchodować pająki
i przenieść ich kolonię w pobliże paproci.;-)
Pozdrawiam
Bzyk

3. Data: 2006-05-28 20:40:30

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-05-2006 o 22:34:22 zebron <z...@c...pl> napisał:

> U?ytkownik "Monika" <m...@o...pl> napisa?
> Oczywi?cie moje pytanie
>
> Trafnie odgad?a?, to miniaturki muchy domowej. Najlepiej rozchodowaae
> paj?ki
> i przenie?ae ich koloni? w pobli?e paproci.;-)
> Pozdrawiam
> Bzyk

Pewnie jest to najlepszy sposób, ale może istnieje jakiś zastępczy? -
nawet jeśli jest gorszy to dla mnie będzie lepszy :)
Nie za bardzo lubię pająki, żeby nie powiedzieć, że ich nie lubię :) No w
sumie to nawet nie to, że ich nie lubie - poprostu się ich panicznie boję.
W grę wchodziłyby jedynie te maleńkie, ale od nich muszki sa kilka razy
większe, więc pewnie odpadają? ;)

- Monika

4. Data: 2006-05-28 21:03:34

Od: "zebron" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika"

> [...]
> W grę wchodziłyby jedynie te maleńkie, ale od nich muszki sa kilka razy

Skoro ani chemia ani ekologia, pozostaje jedynie sposob mechaniczny. Sprobuj
wyssać muszki odkurzaczem.
Pozdrawiam
Bzyk

5. Data: 2006-05-28 21:07:34

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-05-2006 o 23:03:34 zebron <z...@c...pl> napisał:

> Skoro ani chemia ani ekologia, pozostaje jedynie sposob mechaniczny.
> Sprobuj
> wyssaae muszki odkurzaczem.
> Pozdrawiam
> Bzyk

Czyli zostaje mi wymienić paprotki na zupełnie nowe... :( Szkoda, do
tamtych się przywiązałam i ładnie się rozrosły...

- Monika

6. Data: 2006-05-28 21:09:53

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czyli zostaje mi wymienić paprotki na zupełnie nowe... :( Szkoda, do
> tamtych się przywiązałam i ładnie się rozrosły...

Przesadź do nowej ziemi, starannie wymywając starą spośród korzeni. I
poczytaj w archiwum o ziemiórkach.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

7. Data: 2006-05-28 21:24:09

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

zebron wrote:

> Trafnie odgadłaś, to miniaturki muchy domowej. Najlepiej rozchodować pająki
> i przenieść ich kolonię w pobliże paproci.;-)

??? Słownik języka polskiego podaje: rozchodować - wydać pieniądze;
zapisać po stronie rozchodu, zaksięgować jako rozchód.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2006-05-28 21:39:33

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-05-2006 o 23:09:53 Basia Kulesz <b...@i...pl> napisał:

> Przesadź do nowej ziemi, starannie wymywając starą spośród korzeni. I
> poczytaj w archiwum o ziemiórkach.

Dziękuję.

- Monika

9. Data: 2006-05-29 05:44:51

Od: "zebron" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz"
> ??? Słownik języka polskiego podaje: rozchodować - wydać pieniądze;
> zapisać po stronie rozchodu, zaksięgować jako rozchód.

Miało być przez samo "h".
Pozdrawiam
Bzyk

10. Data: 2006-05-29 16:40:52

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-05-2006 o 20:13:09 Monika <m...@o...pl> napisał:

> [...]
> innych kwiatów (ale jedynie w paprotkach jest ich taki ogrom).
> Oczywiście moje pytanie brzmi: co to jest i jak się tego pozbyć?

Jeszcze jedno - czy takie muszki potrafią zaszkodzić paproci w jakiś
sposób?

- Monika

jjak wybrać ?
monstera- diabli mnie biorą :(