[NTG??]Difenbahia

1. Data: 2003-01-03 12:06:41

Temat: [NTG??]Difenbahia
Od: "e-Shrek" <e...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

co prawda grupa 'ogrody' ale bardziej odpowiedniej nie znalazlem :( Mam
nadziej, ze znajdzie sie tu jakas dobra duszyczka mogaca mi pomoc. Otoz
moja difenbacha ladnie pnie sie w gore ale niestety gubi wszystkie dolne
liscie i to zrzuca calkiem zdrowe zielone liscie, a nie pozwala im uschnac.
Czy ktos wie moze co zrobic? Jeszce troche i bede mial prawie metrowy badyl
z liscmi na gorze. Palma rzecz ladna, ale ja bym te liscie jednak wolal;)

e-Shrek

2. Data: 2003-01-03 16:38:05

Temat: Re: [NTG??]Difenbahia
Od: "Agata J." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z liscmi na gorze. Palma rzecz ladna, ale ja bym te liscie jednak wolal;)
>
> Ale chyba przynajmniej wiedna przed opadnieciem? ;)
Moze ma za zimno, moze za cieplo, a moze cos na niej siedzi... Moze trzeba
przestawic w inne miejsce... Albo przyjrzec sie tym opadlym lisciom, czy sa
jakies plamy, przebarwienia, wedrujace stwory... Ja tam nie wiem tak na
odleglosc, ale za to wiem cos, co moze pomoc, jak juz sie zrobi palma!
Obciac wierzcholek z kilkoma ladnymi liscmi (ale nie za duzy!) i ukorzenic w
wodzie - bedzie nowa ladna roslinka. A starej poki co nie wyrzucaj, podlewaj
rzadziej, zraszaj i moze tez cos wypusci (raczej na pewno).
Pozdrawiam, Agata N.

3. Data: 2003-01-03 19:21:02

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cala przyjemnosc po mojej stronie :):):) Jesli jeszcze nie ciachnelas, to
mozesz zaczekac ze 4 tygodnie, dzien sie wydluzy, a roslinki zaczna znowu
przygotowywac sie do wzrostu. Ale i tak powinno byc dobrze. Tylko trzymaj w
miare wysoka wilgotnosc w czasie ukorzeniania (nie na kaloryferze ;))))
Pozdrawiam serdecznie, Agata N.

4. Data: 2003-01-03 20:07:08

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2003-01-04 21:03:26

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak szybko nie rośnie, do wiosny zaczeka:-) Nie ryzykowałabym cięcia teraz.
Mam do niej szczególny sentyment. Damsko-męski:-)

Pozdrawiam

Marta

6. Data: 2003-01-05 13:32:27

Od: "e-Shrek" <e...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agata J." <a...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
> starej poki co nie wyrzucaj, podlewaj rzadziej, zraszaj i moze tez cos
> wypusci (raczej na pewno). Pozdrawiam, Agata N.

;))) juz tak raz miala. Miala ponad 1.8 metra i zrobilem z niej trzy ;)
Najladnie rosnie ta czesc srodkowa (bez lici i korzeni) ;)) To o co pytam
to wlasnie ten wierzcholek ;)

e-Shrek

7. Data: 2003-01-05 15:50:51

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e-Shrek" <e...@K...wp.pl> napisał w wiadomości
..

> ;))) juz tak raz miala. Miala ponad 1.8 metra i zrobilem z niej trzy ;)
> Najladnie rosnie ta czesc srodkowa (bez lici i korzeni) ;)) To o co pytam
> to wlasnie ten wierzcholek ;)

No tak... To coby tu... Z nimi tak zwykle bywa, taka ich natura. Stare sie
zawsze w koncu ogoloca. No chyba, ze masz oranzerie...;) Trzeba sie bawic w
ogrodnika i robic sadzonki... Pomysl, co jej moze wadzic. Sucho? Kaloryfer?
Moze zraszac? Koniecznie zraszac, mozna dodatkowo przemywac LETNIA woda! Za
zimno? Opt. 20-25st. Przeciagi? Malo swiatla? Za duzo bezposredniego
swiatla? Przesadzic do wiekszego pojemnika? Jakie nawozenie? Czy nie za duzo
wapnia w wodzie? Moze cos w koncu poskutkuje. Tylko nie biegaj z nia po
calym domu, bo to czasem moze bardziej zaszkodzic niz wszystkie dziadostwa
razem wziete. :-))))) Pozdrawiam, Agata N.

8. Data: 2003-01-06 13:20:09

Od: "e-Shrek" <e...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agata N." <a...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
> w koncu poskutkuje. Tylko nie biegaj z nia po calym domu, bo to czasem
> moze bardziej zaszkodzic niz wszystkie dziadostwa razem wziete.

Stoi w biurze przy oknie i nawet nie za bardzo mam ja gdzie przestawic :-).
Kaloryfer przykrecilem, ale moze to jej przeszkadza. Nic to,
poeksperymentujemy, co najwyzej ucieszy sie z jej poceicia kilka osob w
fimie :-)

e-Shrek

"Ogrody" potrzebny adres www
przepis