NTG - SDI Reg. odciąży internet

1. Data: 2003-10-19 11:31:14

Temat: NTG - SDI Reg. odciąży internet
Od: "jacek_b" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to mamy - dzięki Regulaminowi TPSA, m.in na grupie trochę się
rozjaśni :) - TP SA w trosce o swoich klientów zmieniła regulamin i od
6 listopada NIE WOLNO rozdzialać SDI po za lokal....
Bravo! Ku Europie!

1. Data: 2003-10-19 15:17:43

Temat: Re: NTG - SDI Reg. odciąży internet
Od: "Daniel Bienkiewicz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek_b" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rozjaśni :) - TP SA w trosce o swoich klientów zmieniła regulamin i od
> 6 listopada NIE WOLNO rozdzialać SDI po za lokal....

ze co prosze?? Bo nie zrozumialem :(((
rozdzialac?
po za? lokal??
hmm...

Pozdrawiam z niedzielnym kacem

Daniel

1. Data: 2003-10-19 15:58:11

Od: Leviathan <l...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacek_b napisał(a):

> [...]
> rozjaśni :) - TP SA w trosce o swoich klientów zmieniła regulamin i od
> 6 listopada NIE WOLNO rozdzialać SDI po za lokal....

Jeśli dobrze pamiętam, 2 lata temu jak podpisywałem umowe z TePsA, w
regolaminie był punkt który mówił że nie można z netem wyjeżdzać poza
lokal. Nie przeszkadza to jednak dzielić net z hisa na inne komputery np. w
kafejce. Bariery _lokalu_ są zachowane ;-]
A pazatym, myślisz że kolesie z TePsY będą jeździć i sprawdzać? Bo ja
szczerze w to wątpie ;->

Pozdr.
--
:: Leviathan ::
:: Gutta Cavat Lapidem Non Vi, Sed Saepe Cadendo ::

1. Data: 2003-10-19 18:13:20

Od: "jacek_b" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leviathan" <l...@N...wp.pl> napisał w
wiadomości news:bmucis$l9d$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
komputery np. w
> kafejce. Bariery _lokalu_ są zachowane ;-]
> A pazatym, myślisz że kolesie z TePsY będą jeździć i sprawdzać? Bo

z jednej strony watpie, a z drugiej nie - czegóż nie robi sie dla
biznesu, no a problem w tym, że to wlasnie ode mnie siec idzie do
kilku luudkow. Zreszta, chyba nie mam obowiazku wpuszczac kazdego, kto
ma na to ochote, bo chce cos sprawdzic.... sam nie wiem - mamy klina i
tyle , cos trzeba pomyslec

1. Data: 2003-10-19 21:01:25

Od: Leviathan <l...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacek_b napisał(a):

> [...]
> kilku luudkow. Zreszta, chyba nie mam obowiazku wpuszczac kazdego, kto
> ma na to ochote, bo chce cos sprawdzic.... sam nie wiem - mamy klina i

Wiesz, w sumie to jest pl.sci.psychologia a nie grupa abaut sdi i jak to
dziala wiec nie bede prowokował dalszej rozmowy bo jest ona poprostu nie na
temat. Jedyne co Ci odpisze to, to że taki 'lol' z tepsy nie zabardzo ma
jak Ci udowodnic ze net wychodzi poza Twoj lokal. Od kiedy to lan jest
zabroniony? I od kiedy to, jak sie ma lan to odrazu trzeba udostepniać net?

Jeśli chcesz dyskutować na ten temat, to albo zmieniamy grupe, albo priv ;-]

Pozdr.

1. Data: 2003-10-19 23:19:38

Od: "Jerzy Turynski" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jeśli chcesz dyskutować na ten temat, to albo zmieniamy grupe, albo priv ;-]

Tlumaczyłem to już parokrotnie(*). TPSA i podobni nie mają ŻADNYCH PRAW
autorskich do "treści internetu". Przy transmisji tych treści _poza_ urzą-
dzeniami będącymi własnością tepsy panowie z tej instytucji nie mają do
nich najmniejszych praw i jakiekolwiek ich przywłaszczanie, nakazywanie
co wolno a co nie jest pogwałceniem ustaw wyższego rzędu włącznie z Kon-
stytucją RP. Zaś jakiekolwiek regulaminy, prawa "prywatne" itd. niezgodne
z ustawami wyższego rzędu nie mają żadnej mocy prawnej. Wejście i 'bada-
nie' czegokolwiek poza sprzętem należącym do tepsy itd. jest naruszeniem
własności prywatnej, vel po prostu przestępstwem (a badanie jakimkolwiek
programem czegokolwiek poza samym modemem - prawnie PENALIZOWANYM włama-
niem 'hakerskim'). Równie dobrze ja mogę napisać regulamin, że babcie za
przejście po "moim" chodniku (przed moim blokiem) mają mi płacić myto albo
chodzić gdzie indziej.
Sprawa od samego początku nadaje się do natychmiastowego wyprostowania
przez Rzecznika Praw Obywatelskich, instytucje "obrony konsumentów" lub
po prostu prokuraturę itd. itp. A że tam do tej pory skutecznie nie tra-
fiła, to świadczy o totalnie dennym poziomiku "entelygentnych obywateli
tego narodu."

JeT.

> Pozdr.

P.S. Zrzekłeś się praw autorskich do własnego postu na korzyść TPSA, by
ta decydowała, czy twój kumpel po odebraniu tego postu z modemu tepsy
nie miał praw (za twoją domyślną zgodą) wysłania i przepisania go swoim
sprzętem gdzie chce i jak mu się podoba? Ja praw autorskich (do swoich
treści) też nie przekazywałem komukolwiek, i wara komukolwiek by je
KRADŁ i nakazywał innym BEZ MOJEJ ZGODY co dowolnym osobom wolno z tymi
treściami a co nie robić, gdzie i czym je przesyłać, drukować itd.
Dokładnie tak samo, jak wydawnictwa wydając krążki CD z treściami będą-
cymi _PUBLICZNĄ_WŁASNOŚCIĄ_ nie mają najmniejszych praw, by zakazywać
je kopiować i przekazywać dalej.

* MID: <01c09856$384613e0$0b01a8c0@jtt>
Date: 16 Feb 2001 20:24:13 GMT

Poczytajcie sobie cały wątek, to znajdziecie kwiatki typu:
<< A nie przyszlo Ci do glowy, ze zawierasz z providerem umowe
cywilno-prawna i jesli byloby tam napisane, ze przed odebraniem
kazdego pakietu masz wejsc pod stol i trzy razy zaszczekac, to -
abstrachujac od sensownosci takiego zapisu - powinienes sie z niej
wywiazac?
Oczywiscie masz wolny wybor - mozesz nie zaakceptowac warunkow umowy.>>
+ ewenement "udostępnianie łącza", co równa się 'światłemu pomysłowi',
iż drukarz po wydrukowaniu tekstu (lub nawet po przeniesieniu z miejsca
na miejsce) NA KTÓRY NIE MA PRAW AUTORSKICH staje się ich właścicielem,
albo temu, że jeśli fotograf zrobi zdjęcie np. Premierowi to staje się
on niewolnikiem wydawcy gazety (bo fotograf podpisał umowę cywilno-praw-
ną zawierającą taki punkt z... wydawcą gazety...).

Co celnie obrazuje świadomość prawną, entelygencyję etc. naszych "in-
formatycznie wykształconych" (o innych nie wspomnę) obywateli.

1. Data: 2003-10-20 01:19:33

Od: Leviathan <l...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Turynski napisał(a):

> Równie dobrze ja mogę napisać regulamin, że babcie za
> przejście po "moim" chodniku (przed moim blokiem) mają mi płacić myto albo
> chodzić gdzie indziej.

Nikt Ci nie broni napisać regulaminu, będziesz miał raczej problem w jego
egzekfowaniu, gdyż "Twój" chodznik tak naprawde nie jest Twoim chodnikiem,
tylko chodnikiem spółdzielni a uściślając i zawęzając w końcowym stadium
faktycznym właścicielem chodnika jest miasto. Co za tym idzie, Ty nie masz
zadnych prawd do tego chodnika, a tymbardziej żadać "myta".

> [...]
> po prostu prokuraturę itd. itp. A że tam do tej pory skutecznie nie tra-
> fiła, to świadczy o totalnie dennym poziomiku "entelygentnych obywateli

Nie wydaje mi się. Podpisując umowę z TePsĄ zgodziłeś się na warunki zawarte
w regulaminie, który mówi jasno co wolno a czego nie. Za złamanie waruknów
umowy poniesiesz konsekwencje o których również jest mowa w regulaminie.
Aczkolwiek trudno jest udowodnic to oco rozchodzi się w temacie, czyli
udostępnianie netu poza lokal.

> [...]
> Dokładnie tak samo, jak wydawnictwa wydając krążki CD z treściami będą-
> cymi _PUBLICZNĄ_WŁASNOŚCIĄ_ nie mają najmniejszych praw, by zakazywać

Czepiasz się mało istotnych detali. Ten post "kumpel" odbiera dobrowolnie
tylko dlatego że zapisał się na grupe, kaceptując zasady jakie tu panuja. A
to czy robi to przez modem tepsy, netii czy chello nie ma raczej znaczenia.
A skoro twierdzisz że ktoś "używa" a nastepnie stwierdzasz "wara komukolwiek
by je KRADŁ", nasówa mi się jedno pytanie: w takim razie po co tu piszesz,
skoro czujesz sie okradany? (przypominam sobskrybujac grupe zgodziłeś się
na te warunki).

> [...]
>
> Co celnie obrazuje świadomość prawną, entelygencyję etc. naszych "in-
> formatycznie wykształconych" (o innych nie wspomnę) obywateli.

ROTFL. IMHO powyzsze wydaje mi się bezsensowne.

Pozdr.

1. Data: 2003-10-20 07:48:05

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jerzy Turynski" <j...@p...com>

> ROTFL. IMHO powyzsze wydaje mi się bezsensowne.
> Pozdr.
> :: Leviathan ::

przypomnę post przewodni:
Użytkownik "jacek_b"

Monopolista TP SA chce mieć większą kasę od dzierżawców
łącz. Jest to interes monopolisty. W interesie społeczeństwa
jest mieć dostęp do światowych zasobów internetu po jak
najniższych kosztach.
Czy monopolista TP SA traci coś gdy SDI jest rozdzielone?
- NIE. Nic nie traci ponieważ pobiera pieniądze za łącze.
Czy społeczeństwo coś traci gdy jest zakaz rozdzielania SDI?
- Tak. Społeczeństwo traci ponieważ nie wszystkich stać
finansowo na samodzielne łącze.

Ponieważ nowy regulamin nie jest niczym uzasadniony poza
oczywistą szkodliwością społeczną więc jest wymierzony
bezpośrednio w "interes państwa i jego obywateli" wprowadzając
zasadę: "INTERNET DLA BOGATYCH".
\|/
re:

1. Data: 2003-10-20 10:35:24

Od: Miiiixxo <m...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak napisał(a):

> [...]
> Czy społeczeństwo coś traci gdy jest zakaz rozdzielania SDI?
> - Tak. Społeczeństwo traci ponieważ nie wszystkich stać

a wlasnie ze sie mylisz
piszesz ze pazerna monopolistyczna "ukochana" tpsa nic nie traci - a
traci
zaraz Ci udowodnie
sdi -kiedys bylem w sieci teraz znacznie szybszej ;)
-i sygnal byl rozdzielony prawie na 20 luda
i zaluzmy z tego chcac nie chcac 15 przerzuci sie na modemiki...
gdzie placi sie juz naprawde za darmo...
jeszcze czasem komus trafi sie jakis dilerek....no i ;)

a neostrada tak samo.... za dsl o stowke wiecej w zamian za stalego IP
-zreszta nie wszedzie dociera...

a i do autora watku - nie mam poczatkowego wiec nie wiem kto rozpoczal
watek
-jest takie cos jak wi-fi (coraz tansze :) moze jeszcze bluoboth
(wolniejsze, znacznie slabszy zasieg -ale za to wielkosci zapalniczki
na usb ;)
--
pozdro ][ >>..Zima jak troska, dlugo trwa, a lato jak szczescie,
Miiiixxo][ mija chwila. Maria Rodziewiczowna ..<<

1. Data: 2003-10-20 11:00:44

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miiiixxo" <m...@A...pl>
> [...]

> -jest takie cos jak wi-fi (coraz tansze :) moze jeszcze bluoboth
> (wolniejsze, znacznie slabszy zasieg -ale za to wielkosci

Chcesz bardzo bardzo (w żartobliwy sposób) wykazać
że państwo co roku "traci" olbrzymie sumy pieniędzy
nie wprowadzając coraz to nowych podatków.

Ty piszesz o POTENCJALNOŚCI ja piszę o FAKTACH
Potencjalnie TPSA traci biliony EURO nie wprowadzjąc
podwyżki za jeden impuls w wysokości 1 miliona złotych.
\|/
re:
--

ŻYCIE WERYFIKUJE poglądy, postawy