Na co się skuszą Szkoci w PL

31. Data: 2007-05-19 12:42:44

Temat: Re: Na co się skuszą Szkoci w PL
Od: "Juf" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisał(a):

> No prawie żartowałem, uważam że to są charakterystyczne i wyśmienite
> zupy, ale faktycznie mogą komuś nie pasować. Znam jednego Wiedeńczyka
> co o żurku nawet myśleć nie może.

> Żurek czy flaczki (oczywiście ładnie podane, w niewielkiej miseczce,
> bez wielkich kawałów kiełbasy czy jajka) są na prawdę, aż tak
> nieeleganckie? Ostatnio pamiętam jadłem żurek na jakimś przyjęciu i
> nie odebrałem tego jako straszny obciach.

Ja mysle, że niektórzy mogą widzieć żurek jako "zupkę ze ścierki" z uwagi na
kolor i konsystencję. Smak przychodzi potem. Ja akurat żurki lubię, ale też
miałem sytuacje z takimi osobami, jak piszesz.

J.

32. Data: 2007-05-19 12:45:58

Od: "permentator" <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Chciałabyś, ale tak naprawdę boisz się.
> Małomiasteczkowe tak mają.
> pozdr. Jerzy

Odkryłeś moją Tajemnicę.
Jakieś rady...?

;-)
dzika

33. Data: 2007-05-19 12:58:38

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:f2l0pl$qko$6@node4.news.atman.pl...

> Ja myślałam o banalnym rosole ( wołowina, drób, kaczka, swój makaron)
> podkład pod dalsze konsumowanie trunków, a potem jakieś kotlety de
> volaille z kurczaka z pieczarkami i bukiet surówek.

de volaille? To nawet polskiej nazwy nie ma :(

Daj dobrą sztukę mięsa białą i rumianą, do wyboru, plus ze dwa sosy.
Botwinka na gęsto (na ciepło). Mizeria (jesli dostaniesz ładne
ogórki).Chrzan ze smietaną (jesli nie dajesz sosu chrzanowego). I koniecznie
warzywka po polsku, czyli polewane masłem ze zrumieniona bułeczką (najlepeij
młoda marchewkę i kalarepkę).

IMHO miast rosołu lepszy byłby barszcz biały lub czerwony.

Sledzie jako przystawka, dobry pomysł. Zwłaszcza jakie dobre w smietanie.

DJD

34. Data: 2007-05-19 13:00:53

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zycja=1073&w=1

> A nie lepiej z leśnych grzybów?

Jak porządna ma być i elegancka i polska, to grzyby lesne.

DJD

35. Data: 2007-05-19 13:02:15

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

permentator napisał(a):

> Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w
> wiadomości news:f2mrh2$4l6

> Odkryłeś moją Tajemnicę.
> Jakieś rady...?
>
> ;-)
> dzika

Otwórz szeroko usta...
I czekaj na klientów na trasie.
pozdr. Jerzy

36. Data: 2007-05-19 13:31:21

Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Kosmowski" <k...@k...net> wrote in message
.

> Koniecznie flaczki ew. żur! ;)

Flaki to najgorsze g... Jak można gościom z zagranicy podać coś takiego?

MK

37. Data: 2007-05-19 13:48:52

Od: "permentator" <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości >
> Otwórz szeroko usta...
> I czekaj na klientów na trasie.
> pozdr. Jerzy

Jesteś przydrożnym seksualistą!

fak

:-)

dzika

38. Data: 2007-05-19 14:54:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 May 2007 21:40:25 +0200, Paulinka
<paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> wrote:

>Witam,
>
>Za tydzień będę gościć 4 Szkotów. Potrzebuję pomysłu na zupę i II danie,
>bo deser wymyślony. Ma być po polsku i elegancko. Jak ktoś ma wenę , to
>błagam niech się podzieli.

Zrazy zawijane z kasza, golabki, zupa pomidorowa, grzybowa, jako
eksperyment zurek badz ogorkowa, ale lepiej miec dwie. barszcz
ukrainski

Moj slubny akurat nie lubi kaszy i kwasnych zup, ale inni lubia.
Aaaa, pierogi dowolne tez dobre. Elegancko jak elegancko ale
egzotycznie i ciekawie na pewno!

Pierz
K.T. - starannie opakowana

39. Data: 2007-05-19 15:08:52

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Juf <j...@g...pl> napisał(a):

> Ja mysle, że niektórzy mogą widzieć żurek jako "zupkę ze ścierki" z uwagi
na
> kolor i konsystencję. Smak przychodzi potem.

Dokładnie ten sam efekt niosą zupy chińskie /nie te z Radomia ;-) / albo np.
zupy ramen serwowane w Wagamama. Zatem - nie jest to jakiś problem...

Ania

40. Data: 2007-05-19 16:00:02

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <f2mof8$q18$2@nemesis.news.tpi.pl>,
Jerzy Nowak <0...@m...pl> wrote:

> W jakim sensie?

W tym sensie, że według mojej wiedzy., pochodzi z Rosji. Podejrzewam
też, że jest wynalazkiem francuskich kucharzy działających niegdyś w
Rosji, jak wiele innych dań wytwornej rosyjskiej kuchni.

Władysław

Szparagi konserwowe
Krem truskawkowy do torta i mrożone truskawki
GROMOWLADNY
gotowanie na parze
Re: orzeszki pini