Na co się zbadać, jeśli nie choruję ;-)

11. Data: 2006-10-02 22:05:14

Temat: Re: Na co się zbadać, jeśli nie choruję ;-)
Od: "medevacs" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście możesz sobie zrobić rtg oraz usg wszystkich możliwych narządów,
> poprawić to tomografią komputerową oraz rezonansem magnetycznym i zrobić
> badania krwi w kierunku "wszystkiego". Do tego masz zestaw wszystkich
> "inwazyjnych" metod diagnostycznych.
>
> A zdrowy rozsądek podpowiada, żeby przyjrzeć się chorobom w rodzinie i
> obserwować własny organizm.

no nie wiem, podstawowe badania krwi moglby sobie zrobic na cukier i takie
tam, poza tym pelno ludzi nosi w sobie HBS, HCV, HIV itp. o tym nie wie i
zaraza innych. Wcale nie trzeba byc cpunem czy homo zeby zlapac, a tez nie
kazda(y) ladna(y) i zadbana(y) panienka/facet swoim pieknym wygladem
swiadczy o stanie swojego zdrowia. Potem sie czlowiek dowiaduje "ma pan(i)
HIV" i mowi "ale przeciez ja tylko raz bez zabezpieczenia z... ona/on to
taka porzadna/y dziewczyna/chlopak, nie moze byc zarazona/y" i jest zonk. Co
za problem, niech sobie zrobi testy sam dla siebie, zaden wstyd, a naprawde
fajnie jest wiedziec, ze sie jest wolnym od tego badziewia, ktore wczesniej
wymienilem. Nie rozumiem zupelnie dlaczego ludzie sie wstydza czy boja tych
testow. Ja mialem pare razy robione testy na ww. wirusy jak pracowalem w
szpitalu i naprawde to fajnie wiedziec, ze na pewno jest sie zdrowym.

medevacs

12. Data: 2006-10-03 06:01:53

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medevacs" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> Potem sie czlowiek dowiaduje "ma pan(i) HIV" i mowi "ale przeciez ja tylko
> raz bez zabezpieczenia z... ona/on to taka porzadna/y dziewczyna/chlopak,
> nie moze byc zarazona/y" i jest zonk.

No tu się zgodzę. Aczkolwiek osobiście nie miewam problemów "tylko raz
bez......." i z tego, co wiem, mąż również;)
A inna sprawa - chyba w pracy robi się badania okresowe? Przynajmniej w
mojej tak jest. Poza tym sporą część badań mam robioną przy okazji wizyt z
powodu różnych chorób / dolegliwości.

Pozdr. Ewa

13. Data: 2006-10-03 18:05:46

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

proponuje udac sie do wrozki a ona ci juz jakas chorobe wynajdzie :P
a jak juz bedziesz mial to czarno na bialym - badaj sie

a serio piszac to mozna zrobic podstawowe badania typu morfolgia,
lipidogram, USG, EKG oraz RTG klatki piersiowej - jesli palisz
jezeli prowadzisz hulaszczy tryb zycia :) lub kiedykolwiek oddawales krew
lub miales przetaczane jakies produkty krwiopochodne - to badania w kierunku
HIV, HCV i HBS

tak czy inaczej - kieruj sie zdrowym rozsadkiem a nie checia wynalezienia
choroby i wykonaniem badan dla samych badan

--
Dominik

interpretacja wyników rozmazu krwi
Zespół rozsianych ciał Lewy'ego