Nablyszczacze do roslin

1. Data: 2000-03-01 09:48:52

Temat: Nablyszczacze do roslin
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Jakie macie zdanie na temat nablyszczaczy? Zdarzylo mi sie cos takiego
kupic - faktycznie kwiaty doniczkowqe wygladaja teraz o wiele
korzystniej (nie sa takie przerazliwie matowe). nIE WIEM JEDNAK, CZY
nie szkodzi to roslina (bo mi po pryskaniu kwiatow malo pluca od
kaszlusie nie wypluly) i czy nie jest to tylko dla leniwcow, ktorym nie
chce sie myc roslin?

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2000-03-01 10:54:58

Temat: Odp: Nablyszczacze do roslin
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@r...prv.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@r...prv.pl...
> [...]
> nie szkodzi to roslina (bo mi po pryskaniu kwiatow malo pluca od
> kaszlusie nie wypluly) i czy nie jest to tylko dla leniwcow, ktorym nie

Co do leniwców, to sie nie wypowiem, skoro juz o tym sama piszesz :)
Niektóre rosliny nablyszczaczy nie toleruja, trzeba poszperac w literaturze.
A w ogóle to zdawalo mi sie, ze nie lubisz chemii?

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-03-01 11:52:14

Temat: Re: Odp: Nablyszczacze do roslin
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:

> Co do leniwców, to sie nie wypowiem, skoro juz o tym sama piszesz :)
> Niektóre rosliny nablyszczaczy nie toleruja, trzeba poszperac w literaturze.
> A w ogóle to zdawalo mi sie, ze nie lubisz chemii?

Nie lubie i moj organizm tez odreagowal. Ale nie da sie ukrys, ze po tym, jak
pare razy dziennie zraszam rosliny, to liscie wygladaja po wyschnieciu
nieciekawie :( A moze to jest jedynie kwestia wody albo czegos innego. W kazdym
razie wygladaja przygnebiajaco. Te, ktore mozna na balkon latem wystawiac, to
przynajmniej wtedy sa ladne, ale w mieszkaniu.... A moze jest jakis domowy sposb
na nablyszczanie lisci? Przynajmniej niektorych roslin (ja nablyszczam tylko
szbale i takie dwa cfiety ktorych nazw nie znam, ale ktore maja grube i gladkie
liscie).

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2000-03-01 13:53:53

Temat: Odp: Odp: Nablyszczacze do roslin
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

tylko
> szbale i takie dwa cfiety ktorych nazw nie znam, ale ktore maja grube i

Flanelowa szmatka i godzina czasu. Polecane (wypróbowane) w stosunku do
monstery, scindapsusa i szeflery. Polerowac, polerowac...

Basia.

1. Data: 2000-03-01 21:19:35

Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie polecam stosowania do celów domowych.
Sam raz się nabrałem. I nigdy więcej.
Nabłyszczanie stosują sklepy by towar podwiędniety jeszcze jako tako szybko
sprzedać.
Zdrowe rośliny nie wymagają sztucznych lakierów.
Mam trochę wątpliwości czy ten patent z polerowaniem Basi jest dla roślin
korzystny.
czy system oddechowy liści nie będzie trochę zatkany .
Na pewno umycie przetarcie tak, ale polerowanie doprawdy nie wiem czy na
pewno nie zaszkodzi ta operacja.
Uszanowanie
Jacek

1. Data: 2000-03-01 21:23:27

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>A moze to jest jedynie kwestia wody albo czegos innego.

Na pewno częściowo sprawa wody, widocznie woda twarda - dużo wapnia.
Zadzwoń do tego pana z "Klanu", który rozprowadza filtry:-), albo łap
deszczówkę (ale raczej nie nad Wa-wą).

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-03-02 07:34:47

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Nie polecal bym rowniez Krakowa ,Katowic z okolicami i wszystkich innych
duzych miast
A moze sie myle?
Jurek

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-02 21:32:14

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski wrote:

> Na pewno częściowo sprawa wody, widocznie woda twarda - dużo wapnia.
> Zadzwoń do tego pana z "Klanu", który rozprowadza filtry:-), albo łap
> deszczówkę (ale raczej nie nad Wa-wą).

Albo kup sobie (uwaga reklama;-)) filtr BRITA. Uzywamn i jestem z niego
zadowolona :-).

Pozdro,
Anka

--
Masz ochote .....na dobry interes? Aukcja internetowa dla kazdego -
osob prywatnych i firm. Gratis !!! - www.interaukcja.pl

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-02 21:32:29

Temat: Re: Odp: Odp: Nablyszczacze do roslin
Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:

> [...]
>
> Flanelowa szmatka i godzina czasu. Polecane (wypróbowane) w stosunku do
> monstery, scindapsusa i szeflery. Polerowac, polerowac...

Moj beniaminek tez nedznie wygladal po spryslkiwaniu, poza tym mimo
nawilzacza w mieszkaniu strasznie sie kurzy. Wsadzilam go do wanny i
sprawilam prysznic, to samo zrobilam z hibiscusem. Natomiast
skrzydlokwiat-kolos musial zadowolic sie wytarciem lisci wilgotna
szmatka.

Rzeczywiscie idzie wiosna... alokazja wypuscila nowy lisc :-).

Pozdro,
Anka

1. Data: 2000-03-03 09:39:55

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kaliszan <k...@o...wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:HPfv4.20614$W...@n...tpnet.pl...

> Mam trochę wątpliwości czy ten patent z polerowaniem Basi jest dla roślin
> korzystny.
> czy system oddechowy liści nie będzie trochę zatkany .

Akurat szeflera ma dość grubą warstwę wosku na powierzchni liści. Przy
myciu - prysznic, wilgotna szmatka - kurz niestety nie schodził. Uznałam, że
starcie wosku WRAZ z kurzem będzie dla rośliny korzystniejsze niż
zostawienie stanu bieżącego. A rośliny rosną ładnie, co raczej świadczy o
tym, że metoda nie jest dla nich szkodliwa.

Pozdrawiam, Basia.

Plazy
polamany szczodrzeniec
Klub milosnikow Bonsai