Nadciśnienie

31. Data: 2003-01-19 23:11:36

Temat: Re: Nadciśnienie
Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> napisał/a
news:b0fasf$1v6$2@news.onet.pl:

> Nigdzie nie napisałem, że wszyscy pacjenci są święci. Przeciwnie,
> zawsze to powtarzam, że w każdym środowisku i w każdej grupie
> zawodowej są jednostki różne. Jednak jak widzę mój pogląd jest nie do
> zaakceptowania. Najwyraźniej, ktoś tutaj czuje się lepszy od innych.
> To jest moje ostatnie zdanie w tym wątku, ponieważ widzę, że dyskusja
> jednego pacjenta z negatywnie nastawioną do pacjentów grupą lekarzy,
> niczego pozytywnego nie wnosi.

Wiesz co? A mi się wydaje, że stosujesz zagrywki szpica [1] -- podbiec,
ugryźć i zwiać. Jak ktoś próbuje rzeczowo rozmawiać to nie umiesz bronić
swoich argumentów, tylko się obrażasz. Zamiast argumentować zarzucasz
rozmówcy brak imiennego podpisu, nie ten ton albo co tam jeszcze. Jakieś
wnioski?

[1] (c) Jack London :-)
--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

32. Data: 2003-01-19 23:12:45

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> casus wrote:
>
> A ja Ci powiedzialem, ze jest ustawa o zawodzie lekarza, ktora nie
> mowi o szczegolnych przypadkach, tylko o tym, ze lekarz MOZE odmowic.
> Wiec, jesli moze, to moze. A co mowia sumienia, to juz inna sprawa.
> Trzymajmy sie prawa, skoro chcesz.
> Tak wiec, skoro mam takie prawo, to nie robie nic nieetycznego -
> powtarzam, o ile to nie zagraza zyciu i bezposrednio zdrowiu pacjenta.

Trzymam się prawa i dlatego zacytowałem artykuł z Kodeksu Etyki Lekarskiej.
W dodatku pytałem również o regulamin świadczenia usług danej przychodni, bo
nie mam go do wglądu.

> [...]
> procentach lekarze byli chwaleni, a w ilu na nich napisano samo
> zle.....Ilu pacjentow tutaj piszacych pokazalo te dobra strone
> medalu, o ktorej piszesz? Wiesz...latwo na kogos pisac....latwo to
> puscic do sieci lub innych mediow....po wyjasnieniu prawdy albo sie
> milczy albo pisze drobnym druczkiem. Nie pisz,ze piszemy tylko o
> zlych pacjentach....bo wlasciwie dawno powinienem stad odejsc
> czytajac tylko i wylacznie o zlych doktorach.....tak jakby innych nie
> bylo....i co Ty na to? Sam sie niekiedy dziwie, dlaczego tutaj z

Otóż wydaje mi się, że przypadki chwalenia lekarzy przez pacjentów można
tutaj łatwiej znaleźć, niż przypadki chwalenia pacjentów przez lekarzy.

Pozdrawiam, andrzej

33. Data: 2003-01-19 23:37:46

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Jan 2003 00:12:45 +0100, "Andrzej Glowacki"
<f...@p...onet.pl> wrote:

>Trzymam si? prawa i dlatego zacytowa?em artyku? z Kodeksu Etyki Lekarskiej.
>W dodatku pyta?em równie? o regulamin ?wiadczenia us?ug danej przychodni, bo
>nie mam go do wgl?du.

Dokumenty te nie maja charakteru norm prawnych . Tak jak ustawy
(kodeks karny, prawo cywilne etc.).

Prawo stanowi wylacznie Sejm/Senat i tylko dokumenty ogloszone w
Dzienniku Ustaw oraz Monitorze Polskim maja moc prawna.

Kodeks Etyki Lekarskiej jest wylacznie "dokumentem wewnetrznym" Izb
Lekarskich i nie stwarza zadnych norm "na zewnatrz".

Choc oczywiscie mozna sie na nie powolywac, ale sa one sprzeczne , od
czasu do czasu, na przyklad z dokumentami Swiatowej Organizacji
Zdrowia ( ktore sa dla prawa Rzeczpospolitej Polskiej z kolei
nadrzedne).

Pozdrawiam

dradam

34. Data: 2003-01-20 07:49:25

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co ciekawe, kiedy jeden przywałany wcześniej piekarz wciśnie ludziom
> salmonellę w pączkach to nie robi się nagonki na wszystkie piekarnie i
> wszystkich piekarzy, ale na jednego konkretnego. W przypadku środowiska
> lekarskiego nie wiedzieć czemu stosuje się zasadę odpowiedzialności

Skrywane poczucie winy ?

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

35. Data: 2003-01-20 09:56:17

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasu do czasu, na przyklad z dokumentami Swiatowej Organizacji
> Zdrowia ( ktore sa dla prawa Rzeczpospolitej Polskiej z kolei

Kodeks Etyki Lekarskiej jest jak najbardziej czescia Prawa Medycznego. Za
naruszenie ustaw odpowiada sie przed Sadem Powszechnym a za naruszenie
Kodeksu Etyki Lekarskiej przed sadem lekarskim.

Pozdrawiam, andrzej

36. Data: 2003-01-20 09:59:18

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> umiesz bronić swoich argumentów, tylko się obrażasz. Zamiast
> argumentować zarzucasz rozmówcy brak imiennego podpisu, nie ten ton

Nigdy Was wszystkich nie zadowolę. Jeden narzeka, mówiąc delikatnie, że
przedłużam dyskusję, drugi, że przed nią uciekam.

Pozdrawiam, andrzej

37. Data: 2003-01-20 11:23:48

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Jan 2003 10:56:17 +0100, "Andrzej Glowacki"
<f...@p...onet.pl> wrote:

>Kodeks Etyki Lekarskiej jest jak najbardziej czescia Prawa Medycznego.

Nie istnieje cos takiego jak "prawo medyczne". Nie jest ono ,jezeli
nawet przyjac jego istnienie, egzekwowalne. Na normy etyczne nie moze
sie powolywac pacjen dochadzacy swoich roszczen przed sadem
powszechnym.

> Za
>naruszenie ustaw odpowiada sie przed Sadem Powszechnym a za naruszenie
>Kodeksu Etyki Lekarskiej przed sadem lekarskim.

Kodeks Etyki jest "kodeksem etyki" , a nie kodeksem prawnym, czy Ty
zrozumiesz wreszcie ?

Etyka = nauka o moralnosci (zagladnij do slownika). Moralnosc nie jest
czescia prawa.

Pozdrawiam

dradam

38. Data: 2003-01-20 11:51:41

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dradam wrote:
> [...]

Przepraszam, ale to Ty nie rozumiesz. Prosze sobie poczytac:

Przyklad Okregowego Sadu Lekarskiego
http://www.oilkrakow.org.pl/osl.html

Naczelny Sad Lekarski
http://www.nil.org.pl/xml/nil/wladze/str_sad

Pozdrawiam, andrzej

39. Data: 2003-01-20 13:10:14

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Jan 2003 12:51:41 +0100, "Andrzej Glowacki"
<f...@p...onet.pl> wrote:

>Przepraszam, ale to Ty nie rozumiesz. Prosze sobie poczytac:

> [...]

Tak sie akurat sklada, ze znam osoby bezposrednio dzialajace w tzw.
"Sadach Lekarskich".

Sady Lekarskie orzekaja kary "upomnienie", "nagana" , "pozbawienie
prawa wykonywania zawodu ( na terenie swojej jurysdykcji".

Nie sa czescia struktury sadowej RP. Sedziowie nie sa mianowani przez
Prezydenta RP ( od roznieniu od sadow wojskowych, sadow
administracyjnych, sadu morskiego etc.).

Procedury nie tocza sie na podstawie przepisow prawa (proceduralnego)
uchwalonych przez sejm. Nie maja prawa wezwac swiadka (pod przymusem)
do skladania zeznan.

Tak zwani "sedziowie" nie sa niezawisli w orzekaniu.

Niedawno prasa donosila, ze lekarz-specjalista wojewodzki skrytykowal
publicznie opinie innego specjalisty . Efektem tego bylo postepowanie
wszczete przeciwko krytykujacemu (za naruszenie zasad
korporacyjnosci), a nie wobec tego, ktory oczywiscie poswiadczyl
nieprawde w swojej opinii . I sad kolezenski dziala (w tym przypadku)
w zupelnosci w zakresie swoich uprawnien, bo lekarz nie powinien
krytykowac publicznie lekarza.

Decyzje sadow lekarskich nie wiaza organow administracji panstwowej.
Nie mozna wezwac policji, aby wyegzekwowac postanowienia tego "sadu".
Wyrok sady "lekarskiego" nie moze byc zaopatrzony w (nie moze
otrzymac) klauzuli wykonanlnosci.

Ze uzywa sie nazwy "sad" , "kodeks" - to wcale nie oznacza ze mamy do
czynienia z postepowaniem przed niezawislym sadem dzialajacym w
imieniu panstwa. Ze "kodeks" jest zbiorem regul prawa.

W innych krajach wyglada to z gruntu inaczej, ale nie widze powodu do
tego aby sie zaglebiac.

Pozdrawiam

dradam

40. Data: 2003-01-20 16:54:23

Od: Yellow Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz w wiadomości <Pine.GSO.4.50.0301191915430.3099-
100000@dorota.am.torun.pl> napisał/a:

> mnie tez dziwi - dlateg u mnie listy od niego ida na /dev/null -
> w ten sposob nie wlaczam sie do niepotrzebnej dyskusji,
> nie emocjonuje sie niepotrzebnie i nie musze sie bac,
> ze mnie "poniesie"

No cóż, zwlekałem z tym, ale widzę, że jednak muszę to uczynić:
papa Andrzeju, nie zwracaj się do mnie, bo nie bedę miał możliwości
czytać tego co napiszesz :-)

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

pytanie o MINULET
bol brzucha
CARDIOWEBSCREEN - program oceny wystepowania czynnikow ryzyka chorob serca polskich uzytkownikow Internetu
Tabletki antykoncepcyjne
medycyna pracy (spam)