Nadprodukcja warzyw- co począć?

1. Data: 2002-07-05 09:00:48

Temat: Nadprodukcja warzyw- co począć?
Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem ze "kleska urodzaju" to glupie okreslenie ale mam cos w tym stylu - po
prostu nie jestesmy w domu w stanie przejesc wszystkiego z warzywnika.
Pol biedy marchew, pietrucha, cebula bo je wyrwe na jesieni i zabezpiecze po
staremu, ale sa warzywa, ktore trzeba brac juz i co z nimi poczac?
salate juz dojadamy na szczescie ale wp.. zjadamy dziennie po 3-4 duze
glowki(3osoby) i rozdzielam gdzie sie da i ile sie da.
Co z botwinka? (musze ja przerwac bo na jesien nie bedzie buraczkow), czy
mozna mrozic czy jakos do slojow?
Fasole szparag. chyba mozna mrozic, czy sa jakies inne sposoby?
Kabaczki- jedyna mi znana metoda to machnac cos w guscie bezmiesnego lecza i
do slojow, ale jak dokladnie?
Koper wyrywam w calosci i susze bo mam tyle samosiejek ze zagluszaja mi inne
warzywa.
Natka pietruszki: suszyc/mrozic?
Brukselka???
itd.

Grzesiek

a swoja droga taka mloda cebulka, ogoreczek, salatka, marchewa itp prosto z
ogrodka to jest poezja- niestety znowu zaczalem tyc!!!! (w koncu to
najczesciej dodatki ...)

2. Data: 2002-07-05 09:52:48

Temat: Re: Nadprodukcja warzyw- co począć?
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szutka napisal:

> (...)
> Co z botwinka? (musze ja przerwac bo na jesien nie bedzie buraczkow), czy
> mozna mrozic czy jakos do slojow?

Do słoików, spasteryzować.

> Fasole szparag. chyba mozna mrozic, czy sa jakies inne sposoby?

Możesz zrobić marynowaną - to doskonała zakąska.

> Kabaczki- jedyna mi znana metoda to machnac cos w guscie bezmiesnego lecza i
> do slojow, ale jak dokladnie?

Można też zamarynować, zrobić pikle. Do szybkiego jedzenia to
nawet ukisic mozna.
A taki bigos z kabaczków/cukini/patisonów to:
sos -pomidory, papryka, cebula - gorącym sosem zalać
kabaczki i pasteryzować.

> Koper wyrywam w calosci i susze bo mam tyle samosiejek ze zagluszaja mi inne
> warzywa.

Mozesz zamrozić posiekany w wreczkach foliwych.

> Natka pietruszki: suszyc/mrozic?
> Brukselka???

A to nie wiem.

> a swoja droga taka mloda cebulka, ogoreczek, salatka, marchewa itp prosto z
> ogrodka to jest poezja- niestety znowu zaczalem tyc!!!! (w koncu to
> najczesciej dodatki ...)

Przy tej ilości jarzynek możesz nie jeść nic ponadto. Gwarantowane
schudnięcie.
Wrzuć to pytanie na pl.rec.kuchnia, na pewno dostaniesz o wiele
więcej sposobów na wykorzystanie jarzynek ;-)

Krycha&Co(ty)

3. Data: 2002-07-05 10:17:29

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger napisala:

> Wrzuć to pytanie na pl.rec.kuchnia, na pewno dostaniesz o wiele
> więcej sposobów na wykorzystanie jarzynek ;-)

No tak, nie zauważyłam, że "pyton" sam wysłał na dwie grupy.
Nie ma to jak "dobre rady", przepraszam ;-)

Krycha

4. Data: 2002-07-05 10:30:59

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2002-07-05 12:14:19

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szutka wrote:

> Wiem ze "kleska urodzaju" to glupie okreslenie ale mam cos w tym stylu - po
> prostu nie jestesmy w domu w stanie przejesc wszystkiego z warzywnika.

troche za daleko mieszkasz, bo bym z checia pomogla :)
pare razy zrobilabym zakupy u was i odrazu w warzywniaczku by sie
przeluznilo ;P

a przy okazji dowiedzialam sie gdzie rybnik lerzy. ladny herb miasta macie,
niebieski :)

pozdr.
pat
powodzenia z warzywkami i ich przetwarzaniem :)
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

6. Data: 2002-07-05 12:37:53

Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik PatryCCCja z adresu <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> napisał:

> troche za daleko mieszkasz, bo bym z checia pomogla :)
> pare razy zrobilabym zakupy u was i odrazu w warzywniaczku by sie
> przeluznilo ;P

eeee, dostalabys za friko :-)

> a przy okazji dowiedzialam sie gdzie rybnik lerzy. ladny herb miasta
> macie, niebieski :)

byl ladniejszy ale go ostatnio spaprali

nieskromnie powiem ze to jedno z ladniejszych miast Śląska

> pozdr.
> pat
> powodzenia z warzywkami i ich przetwarzaniem :)

dzieki hej!
grzesiek

7. Data: 2002-07-05 13:53:06

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szutka wrote:

> eeee, dostalabys za friko :-)

jasne. teraz tak mowisz bo jestem daleko. ;)

> byl ladniejszy ale go ostatnio spaprali

a co mu zrobili?

> nieskromnie powiem ze to jedno z ladniejszych miast Śląska

no oczywiscie :)
a swoja droga rybnik to nazwa ktora mi sie obila o uszy. tylko nie pamietam
z jakiej okazji...

pat

8. Data: 2002-07-05 15:03:38

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szutka wrote:
> Wiem ze "kleska urodzaju" to glupie okreslenie ale mam cos w tym stylu - po
> prostu nie jestesmy w domu w stanie przejesc wszystkiego z warzywnika.

Zaladuj wszystko na wozek, doczep kartke z niskimi cenami, wozek ustaw w
widocznym miejscu :-))))

U mnie dzisiaj i jutro w sumie tylko warzywa (poza salatka
krabowo-ananasowa dzis na kolacje) do jedzenia bede, trzeba korzystac
poki swieze i tanie :-))

Pozdrawiam
Lukasz

9. Data: 2002-07-06 08:28:07

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Wiem ze "kleska urodzaju" to glupie okreslenie ale mam cos w tym stylu -
po
> Kabaczki- jedyna mi znana metoda to machnac cos w guscie bezmiesnego lecza

Kabaczki mozna obrac ze skorki, pokroic w niewielkie kostki, popakowac w
woreczki i zamrozic. Zima jak raz nadadza sie do zupy warzywnej typu
"potage".
Pozdr
Grzegorz

10. Data: 2002-07-06 08:30:08

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
> Grzegorz Szutka wrote:
> a swoja droga rybnik to nazwa ktora mi sie obila o uszy. tylko nie
pamietam
> z jakiej okazji...

RYBny pikNIK tam byl? ;-)
Pozdr