Najlepsza pasta na kamien nazebny ?

1. Data: 2002-03-11 08:18:31

Temat: Najlepsza pasta na kamien nazebny ?
Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jaką, dobrą i skuteczną, pastę możecie polecić na
kamień nazębny (osoba niepaląca ale z problemem
odsłoniętych szyjek zębowych). Obecnie uzywane
Sensodyne i Elmex nie radzą sobie z
kamieniemnazębnym. Pamietam, że jeszcze w latach
komuny była taka tania ale skuteczna pasta chyba
bułgarska o smaku trochę octowym :-) ale nazwy nie
pomnę.

Sark

p.s. czy stosowanie szczoteczek mechanicznych
rzeczywiście pomaga walczyć z kam. naz. ?

2. Data: 2002-03-11 09:03:59

Temat: Re: Najlepsza pasta na kamien nazebny ?
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Jaką, dobrą i skuteczną, pastę możecie polecić na
> kamień nazębny (osoba niepaląca ale z problemem
> odsłoniętych szyjek zębowych).

czyli stosowanie past dla palaczy (ze zwiekszona iloscia subst. sciernych)
odpada, bo poglebi problem odslonietych szyjek...

mysle ze najlepszym wyjsciem, oprocz zwiekszonej higieny (mycie zebow po kazdym
poslku, uzywanie gum do zucia) trzeba bedzie czesciej umawiac sie
na 'odkamienianie' w gab. stom...

adam

3. Data: 2002-03-11 10:29:47

Od: "Valkiria" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Jaką, dobrą i skuteczną, pastę możecie polecić na
> kamień nazębny

Musisz wiedziec ,ze samego kamienia nie da sie usunac przez
szczotkowanie,tak mozesz usunac jedynie tzw.plytke nazebna(miekkiego
prekursora kamienia).Jedyna mozliwoscia sa wizyty u stomatologa na usuniecie
takiego "twardziela".Natomiast pasty sluza profilaktyce.Osobiscie preferuje
pasty typu"complete",czy"total"

(osoba niepaląca ale z problemem
> odsłoniętych szyjek zębowych).
Na to jest inna rada poza specjalnymi pastami:odpowiednie techniki mycia
zebow,ktore nie "zsuwalyby"dziasel(np.metoda wymiatania(roll-on))

> p.s. czy stosowanie szczoteczek mechanicznych
> rzeczywiście pomaga walczyć z kam. naz. ?
> POdobno takie szczotki sa lepsze ,chocby ze wzg. na ilosc wykonywanych
obrotow.Ponadto sa(ale b.b. drogie)elektryczne szczoteczki z ultradzwiekami
i sa swietne(podobno)
pozdrawiam Hania

4. Data: 2002-03-11 11:16:33

Od: "Basik" <B...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Ta pasta nazywała się POMORIN.
Problem bardzo szybko osadzajacego się kamienia to problem metabolizmu.
Pomyśl o zmianie diety, tzn.więcej warzyw, staraj sie nie łączyć w jednym
posiłku bialek i węglowodanów, tzn. jak jesz mieso, to z warzywami
bezskrobiowymi, albo ziemniaki czy makaron też z warzywami, ale już bez
miesa. Zrezygnuj z deserów. Jeżeli chcesz zjeść coś slodkiego, to traktuj to
jako niezależny posiłek. Sprawdziłam na sobie - kamień osadza się znacznie
wolniej. Nie jestem do końca w tym konsekwentna. Przypuszczam, że przy
pelnej dyscyplinie nie osadzałby się wcale.
Pozdrawiam,
Basia

5. Data: 2002-03-11 19:27:28

Od: "Jan Ejgerd" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Proponuję "Biopastę do mycia zębów
dla osób palących papierosy przeciw kamieniowi nazębnemu" - (16,20 zł)
bo:
- nie drażni wrażliwych dziąseł;
- zapobiega odkładaniu się kamienia nazębnego (wg niektórych źródeł
rozpuszcza go);
- działa profilaktycznie przeciw paradontozie;
- zawiera wyciągi z: szałwi, tymianku, arniki górskiej, kłącza tataraku
- zawiera także irgasan, triklosan, dwa rodzaje sidentów.

A zamówić możesz w sklepie na stronie www.atw.ejgerd.prv.pl
Pozdrawiam
Jan Ejgerd

6. Data: 2002-03-12 12:29:48

Od: "Tatanka" <a...@m...mil.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Na kamien nic nie poradzisz tak jak i sama pasta do zebow.
Najlepiej co jakis czas niech stomatolog usunie jego nadmiar.
Sama pasta do zebow nie wystarczy. Pomysl o nitce z fluorem, plynie do
plukania a na oslone wrazliwych i odslonietych szyjek zastosuj zel
przeciwprochniczny ELMEX do intensywnej prfilaktyki.
A ha i oczywiscie systematyczne, odpowiednie szczotkowanie po kazdym posilku
( ja np. szczotkuje zeby 6-7 razy w ciagu dnia) . Nie stosuj szczoteczki
Hard, najlepsze sa srednie Medium. Sa rowniez male szczoteczki do
przestrzeni miedzyzebowych, dla osob z szerszym rozstawem zebow.

Tatanka.

Wstydliwa choroba?
paski do mierzenia Ph gin - gdzie??
pytanie...
Pocenie sie
info dla lekarzy i studentow medycyny (ciekawa konferencja)