Nalesniki ???

1. Data: 2001-05-22 14:52:36

Temat: Nalesniki ???
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Sluchajcie, az wstyd sie pytac, ale jakich proporcji maka-woda-mleko-jaja
uzywacie do wyrobu nalesnikow? Ja zawsze robie na oko, ale chyba zatracilam
zmysl i ostatnio wychodza mi zbyt scisle :(
Pomozecie?
Dzieki z gory,

Ania R.

1. Data: 2001-05-22 19:32:33

Temat: Re: Nalesniki ???
Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uzywacie do wyrobu nalesnikow? Ja zawsze robie na oko, ale chyba
zatracilam
> zmysl i ostatnio wychodza mi zbyt scisle :(

Przepisów mam dziesiątki, ale uzywam tylko tego jednego:
Do miski wlać 2 szklanki mleka, wbic 2-3 jaja, dodac szczyptę soli i
dokładnie roztrzepac. Następnie wsypac 1 i 1/2 szklanki mąki i wymiksować.
Odstawic na pół godziny i potem smazyć.

Pozdrawiam

Aldik

-- Człowiek ma zadziwiającą skłonność
-- do stwarzania problemów
-- dla samej przyjemności ich rozwiązywania
-- (Joseph de Maistre)

1. Data: 2001-05-23 06:19:59

Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisał w wiadomości
> jak ciasto wychodzi Ci za "ścisłe" to dodawaj po trochę wody aż będzie ok.
> ja proponuję wodę gazowaną, naleśniki są wtedy bardziej puszyste
> no i nie dawałabym 3 jaj, wtedy sa twarde, ale to rzecz gustu :)

Owszem, masz rację, ale wszystko zależy od proporcji. Swego czasu umęczyłam
się straszliwie z ciastem naleśnikowym (z innego przepisu, już go
wywaliłam), które wydawało się w porządku. Tymczasem po usmazeniu naleśniki
się po prostu rozlatywały, za nic nie chciały sie trzymać całości. A
ponieważ były mi potrzebne do krokietów, to tym bardziej się nie nadawały do
użytku. Musiałam całość wywalić i poszukac innego przepisu. Ten który
zapodałam 2 posty wcześniej po prostu najlepiej mi odpowiada :)
Ale tak jak mówisz, to rzecz gustu :)

1. Data: 2001-05-23 06:23:15

Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak ciasto wychodzi Ci za "ścisłe" to dodawaj po trochę wody aż będzie ok.
ja proponuję wodę gazowaną, naleśniki są wtedy bardziej puszyste
no i nie dawałabym 3 jaj, wtedy sa twarde, ale to rzecz gustu :)
pozdrwaiam
Aldik napisał(a) w wiadomości: <9eef15$4k4$1@flis.man.torun.pl>...

1. Data: 2001-05-23 06:34:07

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldik" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisał w wiadomości

ciach..;-)

> Ale tak jak mówisz, to rzecz gustu :)

jak tak mówicie o naleśnikowych gustach, to ja do ciasta dodajęalbo trochę
mąki razowej pszennej albo otrębów pszennych, czasem garść płatków owsianych
albo zamiast jaj mąkę sojową a zamiast mleka zwykłego mleko w proszku -
wsypuję tak jak mąkę bez wcześniejszego rozpuszczania.
Lubię eksperymenty...;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-05-23 07:42:37

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> użytku. Musiałam całość wywalić i poszukac innego przepisu. Ten który
> zapodałam 2 posty wcześniej po prostu najlepiej mi odpowiada :)

Jak robisz do czegokolwiek naleśniki, to nie powinny być zbyt kruche, a
właśnie od mleka robią się kruche... Naprawdę nie łamią Ci się nie
dziurawią?
Moje proporcje naleśnikowe wiszą na
http://jduszczynska.republika.pl/_private/paszteciki
.htm
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-05-23 09:03:46

Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9efpsi$iu4>
> Jak robisz do czegokolwiek naleśniki, to nie powinny być zbyt kruche, a
> właśnie od mleka robią się kruche... Naprawdę nie łamią Ci się nie
> dziurawią?

Z tego przepisu, który teraz używam - nie, są takie jak trzeba.

1. Data: 2001-05-23 09:19:47

Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Jak robisz do czegokolwiek naleśniki, to nie powinny być zbyt kruche, a
> właśnie od mleka robią się kruche... Naprawdę nie łamią Ci się nie
> dziurawią?

Ja robie nalesniki zawsze z mlekiem i jakos mi sie nie rozwalaja.
Dwa lub trzy jajka ( w zaleznosci ile ma byc nalesnikow) ubijam mikserem,
dodaje make i szczypte soli, tak zeby powstalo ciasto jak na lane kluski -
dosyc geste, potem dodaje mleko, tyle, zeby ciasto mialo odpowiednia
konsystencje i jeszcze lyzke oleju. Odstawiam na 20 - 30 min, mieszam i
jesli jest za geste dodaje mleka (chociaz jesli kiedys zabraklo mi mleka
mogla byc i woda). Smaze na niewielkiej ilosci rozgrzanego oleju. Powinno
byc takie, ze ~ 50 ml bez problemu rozprowadza sie na patelni o sr. 27 cm
(zmierzylam :)

Pozdrawiam - Ula

1. Data: 2001-05-23 11:01:44

Od: "Zuza" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!:-) Moj standard ciasta nalesnikowego: 25 dkg maki, szklanka mleka,
szkl. wody, 1 jajko, troszke soli. Wszystko. Pa!
Zuza

1. Data: 2001-05-23 12:57:00

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuza" <z...@f...com.pl> napisał w wiadomości
> Czesc!:-) Moj standard ciasta nalesnikowego: 25 dkg maki, szklanka mleka,
> szkl. wody, 1 jajko, troszke soli. Wszystko. Pa!
> Zuza

Z takiej proporcji wyjdzie na pewno za rzadkie... a może to ja lubię
nieprzezroczyste naleśniki...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

RE: Potrzebuje przepis na dobrą kawę Cappucino
Fasolka po bretońsku - inaczej
Maka zytnia zurkowa.
jak wyczyścić piekarnik?
TRZEBA DOPISAĆ: