Pierożki pieczone - długie

1. Data: 2001-05-21 15:25:17

Temat: Pierożki pieczone - długie
Od: "T.A.P." <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od pewnego czasu moja rodzina ta bliższa zajada się właśnie pierożkami w
dwóch wersjach słodkiej i wytrawnej.

-słodka wersja
2 szkl. mąki w tym pół na pół mąka ziemniaczana i tortowa;
1 kostka zimnej margaryny;
szczypta soli;
3 łyżki cukru kryształu;
1 łyżkę drożdży (dodawałam też pół paczki drożdży proszkowych, lub niecałą
łyżkę proszku do piecz. lub sody, ale zdecydowanie najlepsze jest z
drożdżami);
1 łyżkę mleka lub 0,5 łyżki śmietany kwaśnej.
Włożyć wszystko do miski dobrze ugnieść i do zamrażarki na chwilę coś ok.
0,5 - 1 godz. W tym czasie piec nastawić na 190 C.
Farsz: jabłka w cząstki lub dżem lub twarożek z cukrem,śmietną, skórką
pomarańczową, rodzynkami - na tą porcję wystarczy z 25 dag. imperiału.
Wyciągnąć ciasto z zamrażarki, wałkować na grubość ok. 3 mm. Wycinać kółka
szklanką, podsypywać trochę mąką, bo się będzie kleić do wałka. Potem
nadziewać wybranym farszem, formować pierożki, włożyć na na blachę, można
posmarować białkiem lub wodą. Ja nie smaruję. Piec w temp. 190 C ok. 20 min.
Po upieczenie obsypać obficie cukrem pudrem.
Wersja niesłodka, wszystkie składniki takie same tylko nie dodajemy cukru.
Farsz: grzybki, namoczone, ugotowane, posiekane i podsmażone z cebulką lub
pieczarki starkowane podsmażone z cebulką, oczywiście wszystko doprawić,
można też dać kapustkę kiszoną, ugotowaną i podsmażoną potem z cebulką lub
inne klasyczne farsze.
Dalej postępuję sie jak z pierogami na słodko. Z tą różnicą,że ja smaruję
białkiem pierożki i posypuję sezamem lub makiem. Piec w temp. 190 C 20 min.
Z tej porcji wychodzi ok. 35 pierożków.
Życzę smacznego
Teresa P.