niskokaloryczne desery

1. Data: 2001-05-22 19:09:50

Temat: niskokaloryczne desery
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

macie jakies fajne pomysly na niskokaloryczne desery, ktore beda dla mnie
ratunkiem i radoscia, bo odchudzam sie niemilosiernie.
obecnie, jak mnie najdzie ochota na cos slodkiego, to wcinam mrozone
truskawki...

--
Rena

Wegetariańska Książka Kucharska http://puszkkka.vege.pl

1. Data: 2001-05-22 20:26:36

Temat: Re: niskokaloryczne desery
Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> macie jakies fajne pomysly na niskokaloryczne desery, ktore beda dla mnie
> ratunkiem i radoscia, bo odchudzam sie niemilosiernie.

Witaj;-)))

Ja sie nie odchudzam niemilosiernie, ale czasem mam "nikokaloryczne napady"
i wtedy w ramach deseru jem sobie :

serek homogenizowany (chudy) z roznymi owockami np. z ananasem - pychotka,
czy ze zmiksowanymi truskawkami lub, albo z czerwonym grejfrutem, do serka
wrzucasz to co masz pod reka;-))) Salatki owocowe sa chyba oczywiste, tylke
bez przesady z bananami i suszonymi owocami;-) Zaczynaja sie pojawiac coraz
lepsze jabka, wiec moze jablka pieczone z cynamonem i odrobnka dzemu;-)

Zajrzalam do ksiazki "Smaczne a nie tuczy" i moze cos takiego co bedzie
sycic wzrok i ... podniebienie;-)))

Deser jogurtowy (4 porcje)

40 dkg jogurtu owocowego niskokalorycznego
20 dkg jogurtu naturalnego
1 banan sredni
10 dks truskawek lub jagod

Banana pokroic w plastry, do 4 pucharkow wlac czesc owocowego jogurtu -
polozyc kilka krazkow banana, nastepnie bialy jogurt i truskawki, az bedzie
kilka warstw, odobic owocami;-)))
Jedna porcja zawiera ok. 128 kcal

Jablka w kremie (4 porcje)

4 srednie jablka
400 ml chudego mleka (2 szklanki)
1/2 laski wanilii
2 dkg maki ziemniczanej
slodzik

Jablka obrac, podzilic na polowki, wydrazyc gniazda nasienne, ugotowac w
niewielkiej ilosci wody. Mleko zagotwac z wanilia, dodac maka (wymieszana
zodrobina zimngo mleka), gotowac chwilke, dodac slodzik do smaku, schlodzic.
Jablka wlozyc do kompotierek i polac kremem.

Jedna porcja zawiera 109 kcal

No i na koniec cos co moj maz uwielbia, a tez nie ma zbyt wielu kalorii
(oczywiscie deser nie ma zbyt wielu kalorii, a nie moj maz;-))))))))))

Gruszki z sosem czekoladowym

4 lyzeczki kakao
2 lyzeczki maki kukurydzianej
2 lyzeczki cukru waniliowego
2 lyzeczki cukru
1 szklanka chudego mleka
8 polowek gruszek

Kakako i make wymieszac, ubic z mala iloscia mleka, dodac reszte mleka i
gotowac na wolnym ogniu az zgestnieje, dodac cukier i cukier waniliowy.
Polac gruszki (wczesniej ugotowane, ale nie rozgotowane, moge tez byc
gruszki z puszki) goracym sosem.

I tyle z mojej strony;-)))

Jeszcze wspomne tylko swoje maniactwo... W LO wpadlam na pomysl odchudzania,
gdy bylam glodna zapychalam sie warzywami, bo maja malo kalorii, szczegolnie
upodobalam sobie salate, bo 100 g i tylko 14 czy 15 kalorii (nie pamietam
juz), a 100 g salaty toduzo;-))) Pewnego dnia uczylam sie do jakiegos testu,
oczywiscie cala zestresowana zarlam ta salate, lazilam co chwilke do kuchni
i przynosilam wiecej i wiecej listkow... W koncu okazalo sie, ze zezarlam 4
glowki salaty! Do dzis nie wiem jaki mi sie to udalo;-))))) Odchudzianie
czasami dziwnie wplywa na ludzi;-)))))))))))))

Milej nocki,

Kaliope

1. Data: 2001-05-23 04:34:37

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

>W koncu okazalo sie, ze zezarlam 4
> glowki salaty! Do dzis nie wiem jaki mi sie to udalo;-))))) Odchudzianie
> czasami dziwnie wplywa na ludzi;-)))))))))))))

bardzo ci dziekuje! ja tygodniowo jem 5 kg pomidorow:)

1. Data: 2001-05-23 20:17:42

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>macie jakies fajne pomysly na niskokaloryczne desery

Ja sobie pije taki koktajlik jak chce sie powstrzymac od slodkosci albo miec
nietuczacy a uspokajajacy(hi hi) posilek:

pol szklanki beztluszczowego mleka sojowego(waniliowego najlepiej albo dodac
kropelke wanilii)
odrobina wody
sliwka kalifornijska suszona
trzy truskawki

Zmiksowac i popijac wolniutko.
Dotka

1. Data: 2001-05-24 08:06:46

Od: Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> macie jakies fajne pomysly na niskokaloryczne desery

Znalazlam kiedys taka strone:
http://www.desery.prv.pl
Tam sa przepisy z "Das Low-Fat Kochbuch" (ale po polsku). Jeszcze nic nie robilam,
ale ch
odzi za mna Clafoutis....

:-) Monika

P.S. A zeby bylo smieszniej strona jest na serwerze wydzialu, ktory ukonczylam
(Inzynieri
a Srodowiska Politechniki Warszawskiej). Ciekawe kto tam pichci????

1. Data: 2001-05-24 08:56:28

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ukonczylam (Inzynieri
> a Srodowiska Politechniki Warszawskiej). Ciekawe kto tam pichci????

Stronka jest extra. Dzieki Moniko! ;o)

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-05-24 09:58:32

Temat: Odp: niskokaloryczne desery
Od: "Olga Wysocka" <O...@z...siemens.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> w wiadomości do grup
> [...]
ukonczylam (Inzynieri
> a Srodowiska Politechniki Warszawskiej). Ciekawe kto tam pichci????

Moniko - bardzo fajna stronka. Tez kończyłam ten wydział i nie widze
kandydatów na takie pichcenie ;-).

Ola

1. Data: 2001-05-24 10:00:29

Od: "Olga Wysocka" <O...@z...siemens.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ukonczylam (Inzynieri
> a Srodowiska Politechniki Warszawskiej). Ciekawe kto tam pichci????

Moniko - bardzo fajna stronka. tez kończyłam ten wydzial i nie widze
kandydatów na pichcenie ;-).

Ola

1. Data: 2001-05-24 10:47:29

Od: "Old Rena" <g...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

P.T. Olga Wysocka <O...@z...siemens.pl> w wiadomości do grup dyskus
yjnych napisała: > Użytkownik Monika Bacińska-Wojewódka:

> ukonczylam (Inzynieri
> >
> Moniko - bardzo fajna stronka. tez kończyłam ten wydzial i nie widze
> kandydatów na pichcenie ;-).

Przepraszam, że się wtrącam... ale podpisali się (A+M) Stachurscy.

Old Rena (czepialska, wścibska staruszka ;-), która uwielbia czytać przepisy
kulinarne)
[Renata Gierbisz]

Pierożki pieczone - długie
Nalesniki ???
RE: Potrzebuje przepis na dobrą kawę Cappucino
Fasolka po bretońsku - inaczej
Maka zytnia zurkowa.