Re: Napięciowe bóle głowy.

From: "BarBarella" <b...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Napięciowe bóle głowy.
Date: Fri, 19 Sep 2003 21:20:34 GMT

Użytkownik "Agata" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
news:pan.2003.09.19.17.30.25.482035@interia.pl...
> Witam,
> Od kilku lat miewam bardzo silne bóle głowy, podobne do migreny.
> Pojawiają się 1-3 godziny po tym, gdy się czymś zdenerwuję. Ostatnio
> występują bardzo często i nie wiem jak sobie z nimi radzić. Środki
> przeciwbólowe, których do tej pory próbowałam nie pomagają.
> Czy ktoś z Was wie, dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?

Miałam kiedyś coś takiego. Z tym trzeba nauczyć się żyć.
Orgaznizm czasem uczy się, że ból głowy to dobra rzecz. Można sobie wtedy
odpuścić, popieścić, otrzymać litość, udowodnić, że się jest wrażliwym itd.
Każdy ma inny powód. Ale warto wtedy sobie udowodnić, że tak być nie musi.
Tzn. warto po stresie próbować się rozluźnić. Np. położyć się i starać
wszystkie mięśnie rozluźnić. Nie trzeba do tego wcale domu. Można np. pójść
na dosłownie parę minut do toaletu. Usiąść w kabinie i starać się rozluźnić.
To na prawdę działa. Jak masz kogoś pod ręką, możesz poprosić o masaż
karku - to również pomaga. No i oczywiście warto zdystansować się w sytuacji
stresu, ale to jest bardzo trudne i nie zawsze możliwe. :) Czasem pomaga
wzięcie dwóch tabletek na ból głowy na raz, ale już wtedy, gdy ból się
zaczyna. Bo w pewnym momencie nic nie pomoże - każdy anestozjolog to
potwierdzi.
Aha, ja swoje bóle miałam na początku brania antybaby. Potem mi przeszły.
Potem tak miałam po odstawieniu. Najwyraźniej mój organizm źle znosił zmiany
hormonalne + stres. Bo oba te czynniki musiały zaistnieć, żebym miała ból
głowy. Również zmiana pogody potęgowała ból. Ale oczywiście Ty możesz mieć
inaczej - jednak piszę o tym, bo długo trwało zanim to zauważyłam.
Życzę Ci powodzenia w walce bólem...
pozdrawiam
barbarella